Skojigt/Galet

små saker du stör dig på!

2889 inlägg 349556 visningar 138 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

stektlök  
#428818
tallen100 skrev:passa på å njut av naturen istället, forat finns när ni kommer hem :wink:


Ja, men hemma finns juh frugan också :lol:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#428823 Vet inte om det platsar in som små saker...
Men när folk inte kan hänga upp slang / kabel på avsedd krok / hängare utan lägger allt i en hög på golvet...
Samma som ovan fast annorlunda... När folk inte kan lämna tillbaka grejer till rätt plats, hänger sopborsten på en fin krok på väggen så är det ju inte särskilt svårt att hänga den där när man är klar med den?

Folk som parkerar precis utanför affären, trots att det inte är uppmärkt parkeringsplats där... eller parkerar på handikapplats för att slippa gå 30 m extra...

Ja när man tänker efter finns det en hel del små saker man tör sig på.....

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Tosca  
#428834 Jag tycker det är skönt att folk ska parkera så nära affärn som möjligt, mindre risk för mig att få repad bil eftersom jag gärna parkerar en bit bort.
Jag använder nästan alltid kundvagn också, och parkerar jag långt bort så är det oftast en ruta tom emellan, som gör att jag kan öppna bildörren fullt och köra fram vagnen ända fram.
Men jag är nog lat - som inte orkar bära på varorna i kassar...
Men det är jobbigt när det är mycket folk i affärn också iofs, så jag handlar gärna en timme innan stängningsdags, då är det sällan köer.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

JensSkoog  
#428966
Zixten skrev:Folk som parkerar precis utanför affären, trots att det inte är uppmärkt parkeringsplats där... eller parkerar på handikapplats för att slippa gå 30 m extra...

Såg en bild på netet där någon hade hängt upp en underskylt på handikapplatsen:

Att vara lat, är inget handikap

Värst är det när dom parkerar där och springer in på gymmen för att slippa dom 30 m. :surp:

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Hema  
#429013
svampbob skrev:Jag bokade just flygbiljetter med Norwegian. Bekräftelse via sms kostade tio kr extra så det valde jag inte och inte heller plats för 79 kr extra. När jag så ska betala så kostar alla sätt extra utom Norwegians eget kort så där fick dom stjäla en slant. Så stör mig väldigt även om det är skitpengar i det hela.

Om man stör sig på detta företags agerande, varför då göra affär med dem? Det ökar ju bara deras existensberättigande och deras agerande. Det kan man störa sig på. :)

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Hema  
#432962 Jag vet inte om det är så liten sak egentligen, men när folk känner sig kränkta för att de inte får ett jobb om de inte går med på att utföra alla de moment som ingår i jobbet.. Ja då går inte hissen ända upp.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=6615313
Abortvägrande barnmorskan välkomnar lobbyns stöd, ja nu får hon stöd av någon bakåtsträvande organisation. Om gud förbjude, så får människan rätt, ja vad skulle inte detta kunna utvecklas till?
Min religiösa övertygelse tillåter inte mig att.... bla bla bla.

Hon är ju inte direkt satt under tvång att bli barnmorska.


Haha fann denna.
Bild

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

hinowa  
#433019 Och sedan använder det nya inne ordet Ehhhhh mellan varje mening! :lol:

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

rikard_e  
#433028 Överbokade på jobbet, plus akutjobb, nye killen sa att han hade inatt fått smuts i ögat och inte kunnat spolat bort det med våra sköljflaskor så han körde till akuten.

Vi hörde inte något av honom på 5 timmar. Så jag var uppe och skulle kolla till honom, då hade dom verken fått in någon med hans namn eller något ögonfall inatt.

Får hoppas att han har något bra att säga när vi börjar i eftermiddag igen..

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Hema  
#433043
rikard_e skrev:Överbokade på jobbet, plus akutjobb, nye killen sa att han hade inatt fått smuts i ögat och inte kunnat spolat bort det med våra sköljflaskor så han körde till akuten.

Vi hörde inte något av honom på 5 timmar. Så jag var uppe och skulle kolla till honom, då hade dom verken fått in någon med hans namn eller något ögonfall inatt.

Får hoppas att han har något bra att säga när vi börjar i eftermiddag igen..

Man blir inte mindre sur, när man anstränger sig och bryr sig. Föredömligt från din sida iaf.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

svenssons  
#433048
rikard_e skrev:Överbokade på jobbet, plus akutjobb, nye killen sa att han hade inatt fått smuts i ögat och inte kunnat spolat bort det med våra sköljflaskor så han körde till akuten.

Vi hörde inte något av honom på 5 timmar. Så jag var uppe och skulle kolla till honom, då hade dom verken fått in någon med hans namn eller något ögonfall inatt.

Får hoppas att han har något bra att säga när vi börjar i eftermiddag igen..

Elller så kanske han åkt tilll någon annan vårdmottagning än den du besökte. Får de ens berätta för dig om de fått in honom? Tystnadsplikten.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Rolfnilsson400  
#433054 Nej, patientsekretessen gäller. de får inte säga något om vilka de får in. Även Polisen har problem med detta :wink:

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

rikard_e  
#433084 Akuten ligger 1 kilometer ifrån jobbet. Tror därför inte han åkte någon annastans. Speciellt inte klockan 23:00.

Gick in på akuten och visade mitt körkort och arbetsbevis, berättade att jag sökte en kollega som vi inte kunde få tag på som skulle kommit hit.
Tror då att sköterskan har missade detta då hon faktiskt kollade i datorn både efter namn och olycksfall. Men hon kan ju ha spelat.

Orsaken till misstro är för att han satt i telefon och skrattade några få minuter före han gick till chefen och klagade över ögonsmärtan. Och han lär inte ha fått smuts i ögat mellan kontoret 5 meter bort till chefen.

Men vad vet jag.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Rolfnilsson400  
#433088 Be honom visa kvitto från akuten när han kommer tillbaka

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

jannee  
#433090 13 nanogram per milliliter. Det är djävligt lågt och påverkar inte kroppen alls.
M.a.o. borde Johaug åter få tävla och sätta Marit Björgen på plats :grin:
13 nanogram är mindre än den alkohol du får i dig när du luktar på en öppnad spritflaska.
Ett nanogram är ett miljarddels gram = är egentligen 0, va f*n håller dopingnissarna på med :?:
13 miljarddels gram/cm3 blod - räkna själv.
Finns det något mindre man kan störa sig på :grin:

Rolfnilsson - numera får man inte betala kontant utan får i stället en räkning ( I alla fall Kalmar Landsting)

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Tosca  
#433093 Som anställd uppskattar man ju när arbetsgivaren erbjuder sig att betala för sjukvården, jag gör det iaf...
Även om skadan inte är direkt arbetsrelaterad kan ni ju erbjuda er att betala vårdkostnaden?

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).