Skojigt/Galet

små saker du stör dig på!

2889 inlägg 349684 visningar 138 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

alias  
#755790 Om nu någon behövde några granar i varierande storlek så hade de väl kunnat;

- be om lov (och hade då kanske kunnat bli anvisad ett lämpligare träd än granen till höger om den stora sälgen).

- tagit granarna i höjd med marken.

1649954714_20220409_163309.jpg


1649954717_20220409_163333.jpg


1649954716_20220409_163303.jpg


MVH
Alias

Elmia
Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

JensSkoog  
#755808 Förbannat irriterande, "Alias" :evil: :evil:

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#755816
alias skrev:Om nu någon behövde några granar i varierande storlek så hade de väl kunnat;

- be om lov (och hade då kanske kunnat bli anvisad ett lämpligare träd än granen till höger om den stora sälgen).

- tagit granarna i höjd med marken.

1649954714_20220409_163309.jpg


1649954717_20220409_163333.jpg


1649954716_20220409_163303.jpg


MVH
Alias


Amatör 🤬

Ja o den biten man inte behöver får åka med. Inte för vedens skull. Utan för att det inte ska se illa ut i vägkanten. Alltid roligt när man kan använda en skadad gran. Som blir fin efter justering.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#755818 Kom en väskedängare vid kvart över sju till jobbet idag.

Jag har snällt o trevligt förklarat att jag inte vill köpa någonting några gånger tidigare.

Nästa gång får jag väl sända i klartext. 🤬

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

alias  
#755819
Vedmaskin skrev:Kom en väskedängare vid kvart över sju till jobbet idag.

Jag har snällt o trevligt förklarat att jag inte vill köpa någonting några gånger tidigare.

Nästa gång får jag väl sända i klartext. 🤬


Nästa gång får du vänligt men bestämt förklara att kyrkogårdsförvaltningen och dess personal inte är intresserade av att köpa något, men att han är mer än välkommen att stämma av med era permanenta hyresgäster om de vill köpa något... 😉

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

JensSkoog  
#755820 Att någon tar sig mycket bra betald för att göra
skitjobb för ett äldre fruntimmer. :evil:
1649969418_2022.04.14_erl_mr_(4).jpg

Killen var där i fjol och hugg sju mindre granar, lämnade högstubbar och
fick tre gånger så mycket i bakfickan som jag har gett offert på
för ellva kvarstående grövre granar, inkl moms.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#755827
alias skrev:
Vedmaskin skrev:Kom en väskedängare vid kvart över sju till jobbet idag.

Jag har snällt o trevligt förklarat att jag inte vill köpa någonting några gånger tidigare.

Nästa gång får jag väl sända i klartext. 🤬


Nästa gång får du vänligt men bestämt förklara att kyrkogårdsförvaltningen och dess personal inte är intresserade av att köpa något, men att han är mer än välkommen att stämma av med era permanenta hyresgäster om de vill köpa något... 😉

MVH
Alias


Jo vi hade en nyinflyttning på g.

Så jag sa att vi på väntade leverans. Höll ett öga uppåt kyrkan. Vi skulle hjälpa till o bära in.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#756399 Folk som kräver att man skall ha "telefonjour" hela tiden och alltid svara när dom ringer...

När jag kommer hem brukar jag lägga telefon och nycklar på en hylla, och är man då runt i huset hör jag inte alltid när det ringer, oftast passar dom på att ringa när man är i källaren och eldar, duschar eller håller på med tvätten alternativt ringar dom precis när man satt sig på toan... och sen när man kollar telefonen efter en kvart, timme eller ett par timmar så har man ett missat samtal och ett tyket sms där det står typ, det var fan vad svårt det är att få tag på dig...

Är man verkligen skyldig att vakta telefonen jämnt och ständigt?

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

hfab  
#756404
Zixten skrev:
Är man verkligen skyldig att vakta telefonen jämnt och ständigt?

Ja, telefonen ska sitta klistrad i handen 24/7!
Samtal besvaras inom 3 sek, SMS inom högst 4 sek! 🤣 🤣

Kom precis på att jag fick ett sms av grannen igår morse, måste leta fram telefonen och svara. Det var tydligen bråttom 🤣 🤣 😉

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

uffejohan  
#756714 Jag tycker det är irriterande att den sista slatten i varje sortiment blir liggande så länge, ibland månader. Jag förstår mycket väl att åkarna vill köra fulla lass men är det så att alla slattar överallt betraktas som surdegar som gärna inte hämtas förrän markägaren har surnat till och behövt ringa o tjata? Eller är det order från köparna att dröja med det sista för att få längre krediter? Skulle det inte vara tillräckligt med dåligt betalt, ska man dessutom vänta 5 månader från första lasset till man fått pengarna?

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Bosse1  
#760024 Ja ,borta var den 🤣 🤣 filmsnutten 🤣 . Mycke censur nu. youtuben är värst.

1654546563_screenshot_from_2022-06-07_01-12-38.png

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#760031
uffejohan skrev:Jag tycker det är irriterande att den sista slatten i varje sortiment blir liggande så länge, ibland månader. Jag förstår mycket väl att åkarna vill köra fulla lass men är det så att alla slattar överallt betraktas som surdegar som gärna inte hämtas förrän markägaren har surnat till och behövt ringa o tjata? Eller är det order från köparna att dröja med det sista för att få längre krediter? Skulle det inte vara tillräckligt med dåligt betalt, ska man dessutom vänta 5 månader från första lasset till man fått pengarna?

Företaget i fråga slipper ge dig alla pengar så snabbt

Kontrakta det som stampris så har du pengarna på någon vecka och blir det slattar så ta de som hemved när de glömt av det

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

ribban01  
#760033 Ang saker jag stör mig på.
Ja det va totte och kse men jag hörde av en annan medlem att dom nu slutat så jag har öppnat ett nytt konto då jag sa upp det gamla. Har kört fb och det funkar väldigt bra egentligen men testar här nu ett tag så får se om det gamla skogsforumet kommer tillbaka med högt i tak. Det va härliga tider.
Är det någon som vet om sweden viking är kvar?

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Erre  
#760218 Att folk tror att högt i tak innebär att man kan bete sig hur som helst.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

totte  
#760230 Såna som alltid anklagar andra för att inte ta debatten när det enda de är ute efter är att alla skall hålla med.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).