Skojigt/Galet

små saker du stör dig på!

2883 inlägg 343403 visningar 137 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Tosca  
#713176
hlb skrev:Fick, i går, brev från ATL-tidningen att den kommer ut bara en gång i veckan framöver, men priset blir oförändrat. Till ATL-s ägare säger jag bara ......
R.I.P.

Så var det väl förr med, bara ATL på fredagar?

Elmia
Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

isteskog  
#713178 Den kom även ut på tisdagar när jag prenumerade på 90-talet

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

tallen100  
#713180 Snart kommer väl posten bara ett par gånger i veckan oxå....

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#713183
tallen100 skrev:Snart kommer väl posten bara ett par gånger i veckan oxå....

Vilken lyxig ort bor du på? Här har de redan börjat med varannandagsutdelning, tre dagar ena veckan och två dagar nästa vecka.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

jannee  
#713187 Efter årsskiftet har vi blivit lovade att få utdelning varannan dag, nu kommer posten (med dagstidningen) kl 15.00 när den inte är försenad.
Undrar hur det bli med dagstidningsutdelningen?
Vill jag idag ha tidningen tidigare måste jag åka 3 km.
I min ungdom fick vi tidningen med posten kl 9.00 varje dag, förutom då söndag.
Inte blir det bättre int.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

hlb  
#713188 Det är ju ändå så att jag betalt min årsprenumeration i mars -21 gällande två nummer i veckan och får nu bara ett, resterande 10 månader och ingen prisreduktion. Jag menar att det är väldigt dålig affärsmoral.
Vad gäller postutdelning kommer posten hos oss varje dag, men rätt ofta inte, med förklaring att Post Nord inte hunnit med, men det företaget lirar ju i en annan division.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

hlb  
#713189 När jag växte upp, hade vi en brevbärare, som körde en tjeckisk Jawa-motorcykel. Den krånglade ibland och då låg han och skruvade i skogen. Ibland var det mörkt när han kom med oljiga händer, men posten levererade han alltid samma dag.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Brorsan  
#713194
jannee skrev:Vill jag idag ha tidningen tidigare måste jag åka 3 km.


Postutdelning vid tomten har jag aldrig varit med om här hemma.
När jag var liten fick vi hämta den på posten, affären bredvid brukade ta med den när dom körde ut varor
en gång i veckan, 1960 tal, ingen bil.

På sjuttiotalet körde dom till andra sidan viken, då kunde man hämta den varje dag, utom vid isläggning och
islossning, då fick vi gå runt viken ca 2 km väldigt kuperad terräng, vart väl hämtat en gång i veckan då med.

Från 80 talet och framåt har vi fått den utmed vägen 2 km hemifrån det är jättelyxigt enligt mitt sätt
att se. Företagspaket kör dom ända fram.

Det här är på Värmdö 4 mil från Stockholm så det finns "glesbygdsproblem" även här, även om inte jag
personligen ser det som ett problem.

Morgontidning har iom det varit inaktuellt.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

ananders  
#713197
hlb skrev:Det är ju ändå så att jag betalt min årsprenumeration i mars -21 gällande två nummer i veckan och får nu bara ett, resterande 10 månader och ingen prisreduktion. Jag menar att det är väldigt dålig affärsmoral.
Vad gäller postutdelning kommer posten hos oss varje dag, men rätt ofta inte, med förklaring att Post Nord inte hunnit med, men det företaget lirar ju i en annan division.


Det lilla jag läste i brevet så uppfattade jag att det ska dröja till vecka 34 innan de ändrar.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#713199 Jag har morgontidning och den kommer med tidningsbudet som även har vissa brev o paket (early bord) före 7
Skulle de upphöra kommer jag säga upp tidningen.
Posten kommer oftast med räkningar tillräckligt ofta 😉
Senast redigerad av gnisten83 sön 16 maj 2021, 19:31, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

hlb  
#713201 Ananders: Affärsmoralen blir väl inte så mycket bättre för det, men jag sväljer förtreten, säger upp prenumerationen och är nog en lika glad skit utan ATL.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

janeri  
#713292 Bor efter en av Norrlands inlands "timmerrännor" där timmerbilar oförtrutet "forsar" mot kusten. Har 22 km till posten som finns att hämta 2 ggr i veckan. Som tur är har vi en mast strax utanför byn som gör det möjligt att följa nyhetsflödet.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

alias  
#713861 Fästingar! Nu har de jäklarna vaknat här...

Var ute i spenaten å jobbets vägnar i onsdags och hittade en fästing kravlande på ena byxbenet när jag satte mig i bilen.

Efter dagens pass med lövröjning så plockade jag säsongens första som hade bitit sig fast på vänsterarmen. 🤬

Har strukit på fästingmedel på farsans tax idag.

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

JensSkoog  
#713864 Har plockat dom på hunden i några veckor redan. Skit, men inga har landat på mig. 👍

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

80-90  
#715389
Detta va inte kul å se !! Blir jäkligt sur på sånt

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).