Skojigt/Galet

små saker du stör dig på!

2888 inlägg 348964 visningar 138 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Avslutat-02  
#677693 Brist på förnuft och logiskt tänkande...
Hoppas ingen av er blivit smittade..

Elmia
Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#677694 Trevligt. Då har man inte tänkt hela vägen.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

tallen100  
#677701
ananders skrev:Arbetsledaren testar sig för Corona, går tillbaka till jobbet i väntan på provsvaret som visar sig vara positivt. 🤬

Så oerhört idiotiskt 😮 😮 😮

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Stampep  
#677745 Sotaren.. fattar inte hur han lyckas skita ner så förbannat. Har kökspanna och ta av sig skorna när man går in i folks kök är tydligen jobbigt. Dessutom kan man tro att han blåser rent pannan, sotflagor långt ut i hallen 🤬

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Nyborg  
#677755
Stampep skrev:Sotaren.. fattar inte hur han lyckas skita ner så förbannat. Har kökspanna och ta av sig skorna när man går in i folks kök är tydligen jobbigt. Dessutom kan man tro att han blåser rent pannan, sotflagor långt ut i hallen 🤬

Jobbar som sotare. Skorna är en del av skyddsutrustningen, förstår varför man inte tar av sig den. Däremot är det uppskattat att det finns en dörrmatta innanför ytterdörren så man har en chans att torka av någorlunda. Har flera gånger varit med om att tappa saker, inte minst sotsugaren, då är man glad att ha skyddet. Finns ingen anledning att ha skyddsutrustning som man inte använder när man jobbar? Däremot inte sagt att man ska skita ner i onödan. /Johan

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Avslutat-02  
#677756 har haft många olika sotare genom åren, de flesta har skött sig bättre än jag kunnat hoppats.
hade för något år sedan en som glömde spjällen innan han viskade i skorstenen....det blev inte nå roligt att städa efter..
tvingade deras firma att betala någon timme för städning...det gick bra...

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Stampep  
#677757
Nyborg skrev:
Stampep skrev:Sotaren.. fattar inte hur han lyckas skita ner så förbannat. Har kökspanna och ta av sig skorna när man går in i folks kök är tydligen jobbigt. Dessutom kan man tro att han blåser rent pannan, sotflagor långt ut i hallen 🤬

Jobbar som sotare. Skorna är en del av skyddsutrustningen, förstår varför man inte tar av sig den. Däremot är det uppskattat att det finns en dörrmatta innanför ytterdörren så man har en chans att torka av någorlunda. Har flera gånger varit med om att tappa saker, inte minst sotsugaren, då är man glad att ha skyddet. Finns ingen anledning att ha skyddsutrustning som man inte använder när man jobbar? Däremot inte sagt att man ska skita ner i onödan. /Johan



Absolut, skyddsutrustning är bra grejer det är jag klart med på. Fast det dom har med sig in här är en raka och en liten borste, klarar man inte av att få det på foten vettefan. Askhink och grovdammsugare är alltid fram ställt. Dessutom finns en matta 2 meter lång på altanen och 1 vanlig innanför dörren, att jag då ska kunna se vilket mönster han har under skorna känns inte okej. Känns som ren lathet tyvärr.
Har haft en yngre kille gångerna före, snudd på renare efter han varit här än före 👍

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Avslutat-02  
#677758
Nyborg skrev:
Stampep skrev:Sotaren.. fattar inte hur han lyckas skita ner så förbannat. Har kökspanna och ta av sig skorna när man går in i folks kök är tydligen jobbigt. Dessutom kan man tro att han blåser rent pannan, sotflagor långt ut i hallen 🤬

Jobbar som sotare. Skorna är en del av skyddsutrustningen, förstår varför man inte tar av sig den. Däremot är det uppskattat att det finns en dörrmatta innanför ytterdörren så man har en chans att torka av någorlunda. Har flera gånger varit med om att tappa saker, inte minst sotsugaren, då är man glad att ha skyddet. Finns ingen anledning att ha skyddsutrustning som man inte använder när man jobbar? Däremot inte sagt att man ska skita ner i onödan. /Johan


klart som tusan att skorna ska vara på.
det gör ingen större skillnad.
jag askar alltid ur pannan innan sotaren kommer, då blir det betydligt mindre sot att städa.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Nyborg  
#677763
Stampep skrev:
Nyborg skrev:
Stampep skrev:Sotaren.. fattar inte hur han lyckas skita ner så förbannat. Har kökspanna och ta av sig skorna när man går in i folks kök är tydligen jobbigt. Dessutom kan man tro att han blåser rent pannan, sotflagor långt ut i hallen 🤬

Jobbar som sotare. Skorna är en del av skyddsutrustningen, förstår varför man inte tar av sig den. Däremot är det uppskattat att det finns en dörrmatta innanför ytterdörren så man har en chans att torka av någorlunda. Har flera gånger varit med om att tappa saker, inte minst sotsugaren, då är man glad att ha skyddet. Finns ingen anledning att ha skyddsutrustning som man inte använder när man jobbar? Däremot inte sagt att man ska skita ner i onödan. /Johan



Absolut, skyddsutrustning är bra grejer det är jag klart med på. Fast det dom har med sig in här är en raka och en liten borste, klarar man inte av att få det på foten vettefan. Askhink och grovdammsugare är alltid fram ställt. Dessutom finns en matta 2 meter lång på altanen och 1 vanlig innanför dörren, att jag då ska kunna se vilket mönster han har under skorna känns inte okej. Känns som ren lathet tyvärr.
Har haft en yngre kille gångerna före, snudd på renare efter han varit här än före 👍

Jo det är klart, man måste ju ändå försöka. Oftast är det ju dessutom så att man kommer tillbaka till samma ställe flera gånger! Då är det ju trevligt att vara uppskattad. Är nog olika hur det fungerar i olika delar av landet, vi har alltid med sotsugaren. Har även oftast med mig en täckduk för att lägga över objektet. Tar ingen tid extra och gör att eventuellt läckage dämpas. Blir bättre resultat och går snabbare att jobba. Och nöjda kunder!

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Avslutat-02  
#677764 sotarna som kommer till mig använde förr raka och hink, eller viska..
men nu så kör de enbart med dammsugaren och tömmer innan de åker..

när de märkte att jag sotat ur innan de kom så har de sagt oftast..
- och den där sköter du?
- jadå säger jag.
sedan kollar de bara om några skador finns och åker sen..

väldigt trevliga sotare, dricker alltid kaffe innan de far...

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Stampep  
#677772 Är väldigt olika inom samma företag verkar det som 🤔
Får kolla om man kan önska vem som ska komma, ska man betala typ 600kr eller vad det kostar för Max 15min arbete och sen behöva städa 20-30 Min när man kommer hem känns inte okej.
Nån dammsugare har dom aldrig haft med sig in och knappast nån täckduk heller.. får ordna nåt gammalt lakan att lägga över kvällen före.
Självklart är det alltid uraskat och tömt innan dom kommer.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Avslutat-02  
#677774 en av de äldre herrarna som kommer, han brukar berätta just en sådan historia från när han började att sota..
de äldre kvinnorna hade hängt fram lakan över kökspannorna innan han kom..
han använder en täckduk nu, men i många år hade han lakan med sig....

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

anersimyra  
#677781
frågande och vetande skrev:Försöker nu sälja våran bil på blocket.. Visste från början att detta skulle sluta illa. Orden "vad är ditt sista pris" ekar fortfarande i öronen efter sådär 30 samtal.

När jag sålde en synnerligen attraktiv Suzuki samuraj med hydraulisk plog så ringde det i samma ögonblick som annonsen publicerades. Det samtalet gjorde att jag bestämde mig för att inte svara i telefonen förrän en hel vecka förflutit vilket fick till följd att det blev affär efter det första samtalet när veckan var över.. :-bd

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

frågande och vetande  
#677788 Förstår dig fullständigt @anersimyra. Skulle tänkt på samma sak själv bara:). Men nu är man en erfarenhet rikare!

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

tallen100  
#677798 Säljare som inte vill säga sitt sista pris, och inte svarar i telefonen på en vecka😂😂😉 😉

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).