Skojigt/Galet

små saker du stör dig på!

2883 inlägg 343434 visningar 137 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

skogsjan695xl  
#400406 Ibland har jag en liten sak/grej eller vad man nu ska definiera det som.
Hon gör aldrig som man säger. Ska göra allt själv, man får aldrig hjälpa till med nått.
Gör man det ändå så blir det ett jäkla liv.
Å nej det är inte frua jag pratar om utan det är min dotter.
Ibland eller rätt ofta retar hon gallfeber på mig.
Men jag älskar henne ändå.
Hon är ju underbar den tiden på dygnet hon sover.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Erre  
#400407
skogsjan695xl skrev:Ibland har jag en liten sak/grej eller vad man nu ska definiera det som.
Hon gör aldrig som man säger. Ska göra allt själv, man får aldrig hjälpa till med nått.
Gör man det ändå så blir det ett jäkla liv.
Å nej det är inte frua jag pratar om utan det är min dotter.
Ibland eller rätt ofta retar hon gallfeber på mig.
Men jag älskar henne ändå.
Hon är ju underbar den tiden på dygnet hon sover.


Ah. Den härliga "kan själv fasen" :smile:
Den är bra. Trotts att det rasar prylar om dom när dom ska klara det själva så ger dom sig inte.
Sån inställning behövs. :-BD

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

husqvarna_med_sthil  
#400419 Jag håller mig undan mycket av det tok jag upplever som tok och kan irritera mig. Människor kapslar in sig i fantasivärldar såsom tex pokemon och har mängder med åsikter om hur just andra ska bete sig och vad som är rätt och fel för både sig själva och alla andra men jag håller mig undan från detta i den mån det går.

Det är faktiskt ytterst sällan jag blir irriterad men när det ändå händer så är det som i den situation jag befinner mig nu. Jag har massvis och göra och folk bara ramlar in här eftersom. Gården liknar mera en camping än något annat. Detta till en följd av att min mor och far tillbringade somrarna så, mängder med folk från olika håll som kom för att hälsa på och umgås. Jag måste göra något åt detta, vill inte ha det så här, blir helt sönderstressad av att bara sitta och prata. Trots detta är de människor som besöker oss vettig folk och jag tycker mycket om dem men jag vill inte tillbringa hela semestern med att surra om allt och inget.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Vardon  
#400423 HUsqvarna: Du får se möjligheter....

Du säger du har mycket att göra, börja vid frukost med meningen "när ni ändå är här kan ni ju hjälpa till med .... "
Nu kanske de börjar slingra sig, då får du inte ge upp utan fortsätta. De kanske inte vill bryta 800 kubik sten med spett men veden, städa lite på ett ett uthus, bygga något du har velat göra, markera en rågång kanske du får dem till.

Efter en, max två sommrar kommer de antingen sky dig alternativt kommer du ha fullt hela vintern att planera sysselsättning för alla människor.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

JensSkoog  
#400425 Det där ser jag mycket väl att kan störa @husqvarna_med_sthil ! :wink:

Jag säger på skämt att dom som kommer och ska stanna mera än en natt och
en dag blir satt i arbete :lol:

Det är skämt, men på samma tiden är det allvar. :mrgreen:

Det är jättetrevligt när folk gör visit, och isär om dom
har intreressen som jag delar, men om arbete väntar, så blir det tråkigt att
sitta där och fika och prat skit om saker jag inte har någon intress av i timmar med folk
som bara kommer av sig själv av gammal vana 😡

Om din gård har blivit platsen alla ska komma till och stanna en tid, äter det snabbt upp all din
tid, och då måste du bara göra något med det, men det är svårt att vända på gamla säder utan
att någon bli förnärmade eller sura.

Tror att det bästa du kan göra är att du gör det du har planerat att göra genom
dagen eller veckan, och så får gästerne ansvara för sig själv. :wink:

PS: Såg att @Vardon skrev mycket bra innan jag hann skriva färdigt :-BD

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

husqvarna_med_sthil  
#400432 Vardon och Jens, tack för bra tips. Jag känner mig som en gnällspik men jag ska ta tag i detta genast imorgon bitti ! Detta håller inte längre, jag blir tokig :)

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

JensSkoog  
#400433
husqvarna_med_sthil skrev:Vardon och Jens, tack för bra tips. Jag känner mig som en gnällspik men jag ska ta tag i detta genast imorgon bitti ! Detta håller inte längre, jag blir tokig :)


Du är ingen gnällspik, als :wink:

Du bara berättar vad som stör dig, och det har du god grund till. ^:)^

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

JensSkoog  
#400577 Om jag ska lägga fram en mycket liten sak jag stör mig på så måste det vara den här skruven 😡

1469307137_skitskrue_23_07_16_s_(4).jpg


Hör till upphänget till köksgardinet, och som alla sådana skruvar som följer med när man köper något som ska skruvas i vägg eller tak, så är den av oerhörd dårlig kvalite - inga bits passar bra - stålet är mjukt - och om man får den i utan att ödelägga den, så får man den aldrig ur väggen igjen utan att det går skit 😡 😡

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#400580 Samma goda kvalité som i en billig cementblandare jag köpte, 4/6 stod de på bultarna som höll ihop trumhalvorna.
Trodde inte de fanns bult av så dålig kvalité att uppbringa.... :shock:

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Hema  
#400602 Flugor som hänger med in i huset. Om man är i skogen är flugor, mygg o knott enkla att slå till, men de som följer med in i huset, de är supersnabba och är väldigt svåra att slå med handen. Samt så älskar de att landa i ansiktet..

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

tallen100  
#400605 Flugor och myggor när man precis ska till att somna kan förstöra det bästa humöret :lol:

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Power Major  
#400631
husqvarna_med_sthil skrev:Jag håller mig undan mycket av det tok jag upplever som tok och kan irritera mig. Människor kapslar in sig i fantasivärldar såsom tex pokemon och har mängder med åsikter om hur just andra ska bete sig och vad som är rätt och fel för både sig själva och alla andra men jag håller mig undan från detta i den mån det går.

Det är faktiskt ytterst sällan jag blir irriterad men när det ändå händer så är det som i den situation jag befinner mig nu. Jag har massvis och göra och folk bara ramlar in här eftersom. Gården liknar mera en camping än något annat. Detta till en följd av att min mor och far tillbringade somrarna så, mängder med folk från olika håll som kom för att hälsa på och umgås. Jag måste göra något åt detta, vill inte ha det så här, blir helt sönderstressad av att bara sitta och prata. Trots detta är de människor som besöker oss vettig folk och jag tycker mycket om dem men jag vill inte tillbringa hela semestern med att surra om allt och inget.


Sätt upp en att göra lista el. arbetsschema åt DIG SJÄLV med start och slutdatum (typ 1/7- 31/8). Sätt den så släkt och vänner kan se den. Ta med några punkter som du vet att du inte kommer hinna med eller ens tänkt göra. Lägg även in några grejer du redan gjort klart.
Upp med tuppen. Lätt frukost. Börja gräsröj el kapa ved vid typ 6.00, för att det är svalt då om någon har mage att kommentera. Du kan ju förvarna dem kvällen före om morgondagens aktiviteter.
Kör tills det är dags för gemensam frukost med familjen (ev. släkten).
Glöm inte att sätta av egentid till DIG och din FAMILJ. Lås dörren och åk hemifrån en dag el två om ni har möjlighet.

8) 8) 8)
Det man gjort till frukost, har man gott av hela dagen. :smile:

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

rikard_e  
#400643 Det är så jävla skönt att komma in här och läsa vad folk skriver.
Ibland börjar man tro att man är på väg att bli konstig när man reflekterar över sig själv, men när man får läsa att det finns andra som är likadan känns det bättre.

Sen kanske vi är tokar allihop här, men då är jag iaf inte en ensam tok :grin:

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Blivande snickare  
#400651 Folk som talar om sig själv i tredje person!!! 😡 😡

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

stefanm  
#400657 Härligt med en sån här tråd. Jag har många saker att skriva av mig om men börjar lite smått med människor som anser sig kunna sätta egna regler som står över lagen.
Jag var i svärfars stuga som ligger vid en sjö. Eftersom det var varmt och hunden flåsade tog jag honom med mig ner och badade. Det var ingen annan på badplatsen men vi gick ändå i en bit därifrån eftersom jag tänkte att det kanske finns barn som inte vågar gå ner och bada om det finns en hund där. Jag hade honom hela tiden kopplad av samma anledning. Likafullt kommer det en sur gammal tant och hennes gubbe för att upplysa mig om att det minsann är förbjudet att bada med hund där eftersom vissa av stugägarna tycker att det ska vara så.
Jag förklarar för dem att eftersom det inte är en offentlig kommunal badplats gäller allemansrätten och att hundar därför får bada där. Det tror de inte på. Jag räknar då upp för dem vilka badplatser i kommunen som är förbjudna för hundbad och vad som krävs av dem om de vill upphäva allemansrätten för just denna strand. De fortsätter att påstå att hundar absolut inte får bada där eftersom det står så på en skylt som de själva satt upp vid badplatsen.
Jag övervägde att säga att jag funderade på sätta upp en skylt där det stod kärringbad förbjudet så att hon inte fick bada där men eftersom svärfar får dras med dem som stuggrannar vill jag inte göra saken värre. Samma människor har för övrigt sagt att de ska stämma folk i samma område för att de funderar på att borra efter vatten...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).