Skojigt/Galet

små saker du stör dig på!

2888 inlägg 349056 visningar 138 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Hema  
#597369 Surt.

Elmia
Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Avslutat-02  
#597378 Varför tog de inte och sa det från början.... istället för att göra av med eran tid.....

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

ananders  
#597396 Någon har varit i vedboden och snott min yxa men det kunde varit värre då mina nya vinterdäck också ligger där.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Avslutat-02  
#597400 Sånt där innehåller både glädje och förbannelse...

Man blir glad för att hjulen är kvar, men sen ser man att t,ex yxan är borta och en grej på runt 3-4-500 kr är allt man kan tänka på en stund medans man dricker kaffe....
Det är väl själva fan att inte saker kan få vara ifred.... 😡

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

rokon  
#597473
ananders skrev:Någon har varit i vedboden och snott min yxa men det kunde varit värre då mina nya vinterdäck också ligger där.

Det hade kanske varit bättre om de hade stulit däcken/ kom och tänka på en äldre kollega/kompis från båtbranschen han hade haft inbrott i verkstaden vid den här tiden på året,

och de hade stulit en Yamaha utbordare från en ställning där det satt 2 likadana motorer, den ena var oanvänd den andra hade skurit men den såg i övrigt helt ny ut, i alla fall om man inte kollade för noga.

Nåväl tjyven/tjyvarna hade stulit den skurna motorn och kompisen beklagade sig ofta över det så jag sade det hade nog varit bättre om de hade stulit den hela motorn.

När våren kom så var det en båtägare på båtklubben som var och skulle se till sin båt som var täckt med en presenning, när han då förde undan presenningen så hittade han en utbordare av fabrikatet Yamaha där under båten.

Polisen kontaktades och utbordaren hamnade hos polisen som kontaktade min kompis som fick fara och hämta motorn, han var inte speciellt glad nu heller, så jag sade du ser det hade varit bättre om de stulit den hela motorn, då hade du nog varit glad nu!

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Bosse1  
#597533 Har man riktigt modärnt starkt halvljus så behövs ingen blinkers fram,den syns ju ändå inte :d

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#597599
Bosse1 skrev:Har man riktigt modärnt starkt halvljus så behövs ingen blinkers fram,den syns ju ändå inte :d


Eller osmarta smarta strålkastare som bländar på och av lite godtyckligt.
Speciellt nyare Volvo som ofta tänder nån diod i övre högra hörnet på strålkastaren just innan mötesögonblicket. Precis som för att jävlas 😒

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

JörgenO  
#597749 Jag har aldrig någonsin tänkt på det innan. Men idag var det någon som uppmärksammade mig på att det finns över 300 människor i Sverige som har efternamnet Granlöv eller Granlöf.

Naturligtvis stör jag mig inte på människorna eller namnet utan att jag aldrig tidigare uppmärksammat hur fel det är. :roll:

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

totte  
#597753 Verkar inte finnas nån som heter Granbarr.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

jannee  
#597756 Ananders, är det inte så enkelt att du förlagt din yxa, det är lätt att glömma (slarva) bort små saker.
Det är något som en ann drabbas för lite titt som tätt :oops:
Själv har jag annars en granne som lånar diverse prylar för att sedan glömma ställa tillbaka. Saknar jag verkligen något är det bara att ringa honom så finns oftast (alltid) prylen hos honom :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

ananders  
#597786
jannee skrev:Ananders, är det inte så enkelt att du förlagt din yxa, det är lätt att glömma (slarva) bort små saker.
Det är något som en ann drabbas för lite titt som tätt :oops:
Själv har jag annars en granne som lånar diverse prylar för att sedan glömma ställa tillbaka. Saknar jag verkligen något är det bara att ringa honom så finns oftast (alltid) prylen hos honom :mrgreen:


Jag förstår till fullo hur du tänker men jag är 99,99% säker på att yxan inte finns på min fastighet. Vedboden är grundligt genomgången genom att kollat ovanpå vedlavorna, legat och krypit för att kunna titta och känna under alla grejer som förvaras där. Lika så är garaget och källaren ordentligt genom gångna. Även grannen är kontaktad och han förnekar brott.
I onsdags så frågade sambon mig om jag varit i garaget och glömt att stänga sidodörren men det har jag inte och i samtalet med grannen kom det fram att även ett par av hans uthusdörrar stått halvöppna i onsdags.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

JohannesG  
#597791
JörgenO skrev:Jag har aldrig någonsin tänkt på det innan. Men idag var det någon som uppmärksammade mig på att det finns över 300 människor i Sverige som har efternamnet Granlöv eller Granlöf.

Naturligtvis stör jag mig inte på människorna eller namnet utan att jag aldrig tidigare uppmärksammat hur fel det är. :roll:

Men man kan ju ändå fundera på hur namnet uppkom, det heter ju barr...

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

tallen100  
#597796
JohannesG skrev:
JörgenO skrev:Jag har aldrig någonsin tänkt på det innan. Men idag var det någon som uppmärksammade mig på att det finns över 300 människor i Sverige som har efternamnet Granlöv eller Granlöf.

Naturligtvis stör jag mig inte på människorna eller namnet utan att jag aldrig tidigare uppmärksammat hur fel det är. :roll:

Men man kan ju ändå fundera på hur namnet uppkom, det heter ju barr...

Någon som gillade blandskog :d

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Avslutat-02  
#598260 Black Friday när man ska handla åt sin äldsta dotter som fyller år idag. (5 år)

Folk och fä överallt....

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

JensSkoog  
#598262
vinterrojarn skrev:Black Friday när man ska handla åt sin äldsta dotter som fyller år idag. (5 år)

Folk och fä överallt....

Mestadels :mrgreen:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).