Skojigt/Galet

små saker du stör dig på!

2888 inlägg 349062 visningar 138 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

T Landström  
#327206
550 skrev:
stektlök skrev:Förr i tiden störde ja mig på alla som körde i 70-80 kmh på 90väg.....
Nu är jag själv en av dom som ligger i 80 kmh och tom på motorvägen.... antar jag stör endel nu ! Det känns bra, de ä paybacktime :)
Och så spar jag mycket soppa, däck å bromsar mm.


Det hade räckt att ha 80 km/h som hastighetsgräns på alla stora vägar. Smidigt om alla hade följt lastbilarnas fart :grin:


Bättre om sänker hastigheten på vägarna än höjer skatten på drivmedel... ;)
Det skulle spara miljön mer... För bil behöver ju folk köra oavsett hur hög skatten är...

Elmia
Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

stektlök  
#327208 I dagens läge åker jag alltid 5-10 min tidigare om man ska iväg några mil så man kan köra riktigt sakta å njuta å va helt avstresssad :)

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

TimmberJack  
#327211
th skrev:
TimmberJack skrev:När man tar fram mobilen o ringer o samtalet bryts stup i ett, fast det är fullt på signal styrkan. Är det så att operatörerna lagt in ett bryt för att käna några öre på en ny uppringning kanske? Bra en fundering. ...... :oops:

Du kanske har ett problem liknande det här:
http://computersweden.idg.se/2.2683/1.4 ... anvandbart
För att mobilerna skall fungera där jag jobbar rekommenderas att stänga av 4G.



Har inte 4g telefon. Tror kanske att den stödjer 3. Jag väntar alltid något år innan jag köper modernt skit. Oftast billigare då o kanske fungerar lite bättre. Men vem vet

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

jannee  
#327220 Dessa småkitsliga poliser :oops: , fått tillgång till en sprillans ny 730 R (Scania), fartbegränsningen är satt på 98, ok den går visserligen bara 95 men dessa poliser - huva :mrgreen:
Nu hinner jag Malmö - Stockholm under 7,5 timmar (körtid)

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Hema  
#327262 Mataffärernas egna märken, där det inte framgår vem som tillverkat varan. Helt hopplöst att bojkotta en specifik tillverkare om de kan gömmas bakom butikernas egna märken. Hela tanken att jag som kund ska med hjälp av mina köp kunna påverka, blir försumbar.

Sedan att det kan vara väldigt otydligt att se hur förpackningar ska källsorteras. Borde va tydligare. Om man nu vill uppnå en ökad källsortering. Kanske vore enklare att ställa krav på hur förpackningar får vara?

Att det snart inte längre går att betala parkeringsavgiften med mynt.

Att de ska byta ut vissa klassiska mynt, så att storlekarna ändras. Vad är det för fel på 1:- och 5:-kronan?

Att arbete beskattas hårdare än ekonomisk spekulation.

Att det inte går att ställa maxhastighet på kupefläken, när klimatanläggningen står autoläge. (ilandsproblem javisst) :)

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

stektlök  
#327267 Jag köper aldrig tex coops egna mjölk :-BD

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

tallen100  
#327307 Har dom kossor på coop :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

anersimyra  
#327320 Att det bara är jag i hushållet som uppskattar att inreda vardagsrummet med det här.. :???:

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

anersimyra  
#327322
anersimyra skrev:Att det bara är jag i hushållet som uppskattar att inreda vardagsrummet med det här.. :???:

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#327332
anersimyra skrev:Att det bara är jag i hushållet som uppskattar att inreda vardagsrummet med det här.. :???:

Mycket sannolikt :grin: :grin:

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

JPW  
#327374 Att saxen inte håller sig i hölstret! Utan sticker ut som en krabbklo på undersidan och fastnar i allt möjligt.

image.jpg

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

axwell  
#327477
stektlök skrev:av stektlök » Igår, 07:18
Jag köper aldrig tex coops egna mjölk :-BD


OK, kan du motivera?
Själv köper jag varken Coop:s eller ICA:s grädde från Österrike resp. Tyskland.

Retar mig på ICA:s smör där man lindar in EU med ICA Sverige i slutklämmen.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Kse  
#327481
anersimyra skrev:
anersimyra skrev:Att det bara är jag i hushållet som uppskattar att inreda vardagsrummet med det här.. :???:

En hög med skrot?
Ja det är nog en högst personlig inrednings stil. :grin:

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

anersimyra  
#327485 Att vid städning av förrådet hitta två nya batteriladdare, tre 20" Oregon Powermatch, en sladdlös skruvdragare mm och inse att prylarna bara tar plats och inte kommer användas. Självklar är man för snål för att kasta då prylarna är i stort sett oanvända. Jag försökte ge bort skruvdragaren, en helt ok biltemaprodukt, den ene tillfrågade sa nej då han redan ägde 4 st, den andre hade " inte blivit populär " om han tagit emot den. I Svenska " gömmor " torde fullt fungerande produkter som aldrig kommer komma till användning uppgå till miljardbelopp.. :surp: :surp:

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

anersimyra  
#327487
JPW skrev:Att saxen inte håller sig i hölstret! Utan sticker ut som en krabbklo på undersidan och fastnar i allt möjligt.

image.jpg
Ha ha ha ha.. :lol: den där jävla " krabbgrejen " retar mig också.. :lol: :lol: :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).