Skojigt/Galet

små saker du stör dig på!

2888 inlägg 349114 visningar 138 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Danskar´n  
#563116
Skogsvaktaren skrev:Jag stör mig på den Kommunala lantmäterimyndigheten.
Helt obegripligt hur mycket fel de kan göra och inget kundbemötande heller.
Arrogant, dryg, besservisser som påstår att de inte behöver följa lagen!


Jamen när har någon upplevd att kommunala myndigheter är kunniga inom någonting? När okunniga o inkompetenta knäppskallar sätts till jobb som dom inte vet ett dugg om - då blir dom arroganta o besserwissare o otrevliga - enda sättet dom får rätt på - o det måste dom ha, vet ni... =))
Så om inte det är alldeles nödvändigt, ska man inte störa dessa tokingar, men göra som man tycker bäst - då blir det bäst...o allenfalls billigast!

Elmia
Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

totte  
#563137 Det finns kunnigt folk även på kommuner. Jag fick t ex hjälp av en mycket kunnig och smidig person på kommunen när vi skulle bygga ny avloppsanläggning här.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

anersimyra  
#563335 Jag beställde två fjädrar till fällsaxen för det facila priset av 180:- kronor exklusive moms.. :shock: förutom det skräckhöga priset på fjädrarna tillkom porto på 80:- finfina kronor.. :oops:

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Robertberg  
#563399 Ja vi får hoppas att de som transporterar våra varor slutar att kräva lön snart 🙂

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Avslutat-02  
#563413
Robertberg skrev:Ja vi får hoppas att de som transporterar våra varor slutar att kräva lön snart 🙂



Nä, men att PostNord hittar dit de ska med paket och brev, jag som företagare får åka en mil och hämta paket, trots att det kommer som företagspaket, så kör de det som till en privatperson, för de hittar inte min adress påstår de.... Gick bra tills de gick över till gps och digitala grejer....

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

anersimyra  
#563479
Robertberg skrev:Ja vi får hoppas att de som transporterar våra varor slutar att kräva lön snart 🙂

Jag betalar typiskt runt 40 kronor för ett paket med den femdubbla vikten gentemot brevet som fjädrarna sändes i.. :shock:

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

anersimyra  
#563781
1556284249_96d0dc21-9e4c-443b-be5e-aa394d5a5678.jpeg
Visst är det bra med välpackade varor. Men här hade jag faktiskt nöjt mig med en jiffypåse och ett porto på 12 kronor i stället för detta med ett porto på 80 spänn.. :lol:

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Blivande snickare  
#563782 Vilket härligt miljövänligt tänk 🙃

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

anersimyra  
#563788
Blivande snickare skrev:Vilket härligt miljövänligt tänk 🙃

Precis..☝️dessutom var paketet omslutet av två plastband.. :shock:

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

anersimyra  
#563789 Plus tejp, förstås..😛

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

sveakatten  
#563795 Då var väl inte 80 kr mycket att klaga på? :-bd

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Kse  
#563814 När den lilla plåtflärpen på Corned beef burken går av och man blir utan lunch. 🙁

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Avslutat-02  
#563815
Kse skrev:När den lilla plåtflärpen på Corned beef burken går av och man blir utan lunch. 🙁



Japp eller på ölen..... :((

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Nyborg  
#563816 Finns väl alternativa sätt att öppna på, kan ju inte bara lämna den burken...??? 😱 😀 😀 😀

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Avslutat-02  
#563817 Corned beef: näbbtång.
🍺: mejsel..

Slurp..... Ahhh den är lika god som vanligt..
:-bd :-bd

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).