Skojigt/Galet

små saker du stör dig på!

2885 inlägg 348474 visningar 137 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

JensSkoog  
#551395
Skogsola skrev:Gillade norsk radio som brukade höras bra i Värmland. Men sen norrbaggarna digitaliserade så är det tvärtyst från det hållet.

Det är ingen liten sak för mig - jag är på tok sur för det
där jädrans digitaliserandet 😡 😡

Elmia
Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Danskar´n  
#551400
JensSkoog skrev:
Skogsola skrev:Gillade norsk radio som brukade höras bra i Värmland. Men sen norrbaggarna digitaliserade så är det tvärtyst från det hållet.

Det är ingen liten sak för mig - jag är på tok sur för det
där jädrans digitaliserandet 😡 😡


Hittade en ur-gammal damp-radio i källaren när vi köpte kåken...med glödrör o annat konstigt summande...gammal tygkabel...ska se om jag vågar plugga i kontakten, o om den funkar ska du få den, JensSkoog \:d/

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

tallen100  
#551402 Vinterkräksjukan #:-s , men nu börjar det rätta till sej :smile:

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

totte  
#551403
tallen100 skrev:Vinterkräksjukan #:-s , men nu börjar det rätta till sej :smile:


Även kallad alltets uppkomst.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

tallen100  
#551404 Ja det är ett passande namn, senaste dygnet har en halv skiva fralla och en skorpa intagits och allt som druckits kommit upp lika fort, men nu har en banan ätits och den blev kvar :ymparty:

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Danskar´n  
#551405 Vilket åter bekräftar vårt genetiska arv... 😉 😀

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Blivande snickare  
#551406 =)) =)) =))

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

halvproffs  
#551423
tallen100 skrev:Ja det är ett passande namn, senaste dygnet har en halv skiva fralla och en skorpa intagits och allt som druckits kommit upp lika fort, men nu har en banan ätits och den blev kvar :ymparty:


Finns trevligare sätt att banta på. Krya på dig mer!

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

isteskog  
#551426 Barrar du Tallen? ...... 😉 🌲

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

halvproffs  
#551427
tallen100 skrev:Ja det är ett passande namn, senaste dygnet har en halv skiva fralla och en skorpa intagits och allt som druckits kommit upp lika fort, men nu har en banan ätits och den blev kvar :ymparty:


Danskar´n skrev:Vilket åter bekräftar vårt genetiska arv... 😉 😀


Vad har tallen för genetiskt arv til banan? Borde väl vara palmen i så fall :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Avslutat-02  
#551435 Båda har ju en grön kaluffs i toppen....
:d

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

tallen100  
#551521
isteskog skrev:Barrar du Tallen? ...... 😉 🌲

:d Det är bara klena tallar som barrar.. :wink:

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Danskar´n  
#551523
halvproffs skrev:
tallen100 skrev:Ja det är ett passande namn, senaste dygnet har en halv skiva fralla och en skorpa intagits och allt som druckits kommit upp lika fort, men nu har en banan ätits och den blev kvar :ymparty:


Danskar´n skrev:Vilket åter bekräftar vårt genetiska arv... 😉 😀


Vad har tallen för genetiskt arv til banan? Borde väl vara palmen i så fall :mrgreen:

Mnjah… kanske...men bara den ena som har stora nötter...eller? =)) =)) =)) ^#(^

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

ananders  
#558074 Vi skulle börja röja på på jobbet idag och det är samma visa varje gång vi inte använt röjsågarna i skogen på ett par månader.

1. Ringa runt och lokalisera dem.
2. Kör runt och hämta dem.
3. Få dem i funktionsdugligt skick.

Totalt handlade de om 4 stycken.

Den första låg där den skulle och var fult funktionsduglig, dvs den har inte använts av någon utomsående

Nummer 2 gick dåligt så den fick åka iväg på service.

På 3:an var klingskyddet bortplockat. Skyddet hittades men inte skruvarna. Efter en stunds sökande i kojan hittades fyra andra skruvar som passade. Däremot fanns ingen klinga som passade.

Den fjärde sågen var komplett förutom att klingan såg lite tråkig ut, se bild, men när jag skulle provstarta upptäcktes det att något hade gnagt ett hål på gummiblåsan.

Så första passet medan arbetsledaren var och fixade förnödenheter och reservdelar fick jag röja med motorsågen. Inte så kul men blev på bättre humör när jag fått gummiblåsan och en ny Strandklinga monterad på röjsågen. :-bd

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Danskar´n  
#558139 om nu grejerna hade varit de egna grejer - kanske "ansvarskänslan" hade varit större? 🙃 😉

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).