Skojigt/Galet

små saker du stör dig på!

2885 inlägg 348546 visningar 137 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

TimmberJack  
#511501 Har tittat en del på tv pga sjukdom o kommit på att jag stör mig på att situationer i tex amerikan logger,guld divers,axmen,ice roud trukers mfl.att det ska låta som en katastrof när det är en bagatell.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Erre  
#511503
TimmberJack skrev:Har tittat en del på tv pga sjukdom o kommit på att jag stör mig på att situationer i tex amerikan logger,guld divers,axmen,ice roud trukers mfl.att det ska låta som en katastrof när det är en bagatell.

Jo en del vill ju skapa en katastrof av inget. Det säljer bättre å låter häftigare. 🙄

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Axl  
#511506 Jag stör mig på att det är så himla bråttom jämt också. Jag fattar inte vad det tillför i tex bygglov, arga snickaren etc jag bryr mig väl inte om det 5 dar eller 1 månad.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#511566 Moderna tvättlinor 😈 Bytte ut ett par 30 år gamla lite slitna linor som har 4 meter mellan infästningspunkterna och som har fungerat alldeles utmärkt tills för någon månad sedan när jag fastnade och slet av linan. De nya säckade 25 cm på mitten bara man hängde upp ett lakan :shock: Så det blev en snabbsväng till Byggmax och köp av plastklädd wire istället :-bd

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

JensSkoog  
#511622 Ingen liten sak, faktisk :-o

1526019827_p5050238.jpg


Lastbilar och slepvagnar med dårlig säkrat last.
Den här körde förbi mig tre gånger på högersidan när jag låg i kö på motorvägen, och
några av betongelementerna var inte stroppat :surp: :surp:

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

TimmberJack  
#511670 Att så fort en stor makthavare öppnar munnen,då är bränsle bolagen snabba med att höja priserna. Men sen är det väldigt segt att skänka igen. Känns som att vi blir mer o mer blåsta o lurade på våra surt förvärvade slantar :((

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

JensSkoog  
#511723 Att alla människor här i Norge ska ha sin thujahäck och senn ska dom vänta
rent för länga innan dom ger upp att fixa den själv och ringer mig :roll:

1526072587_thujahel.._z_11_05_18_(2).jpg


Det här är från en häck som väntat på saxen i fyra år :surp:

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

molnia  
#511872 Små saker... den kostanta tidsbristen...
Igår fick jag kallelse av min far till jaktmöte för älgskötselområdet.. i morgon kväll... :|
Ska hinna med röja 2 hästhagar, stängsla dem. Hugga ved i hage nr 2 och kapa o klyva den. Leverera 13 färdiga kubik till min förra hyresvärd. O varje helg är något som hindrar mig att göra något av detta. Å så hjälper jag bror med utbygget i deras hus, ibland och till sommaren ska det bytas kök i deras hus.. :((

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

halvproffs  
#511877 Trösten är att du är långt ifrån den enda som känner så.

" Vill du ha något utfört, anlita då någon som har mycket att göra för dom andra har inte tid!"
Den skylten har jag på verkstadsdörren.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Hema  
#511881
molnia skrev:Små saker... den kostanta tidsbristen...
Igår fick jag kallelse av min far till jaktmöte för älgskötselområdet.. i morgon kväll... :|
Ska hinna med röja 2 hästhagar, stängsla dem. Hugga ved i hage nr 2 och kapa o klyva den. Leverera 13 färdiga kubik till min förra hyresvärd. O varje helg är något som hindrar mig att göra något av detta. Å så hjälper jag bror med utbygget i deras hus, ibland och till sommaren ska det bytas kök i deras hus.. :((

Du hjälpte väl syrran med hennes nya hus, kan inte hon hjälpa dig eller din bror o på så sätt avlasta? Annars är det bara att prioritera, så blir det vad det blir.

Men jag vet hur det är. Lång vinter, sjuk tre veckor, bygga ny vedtork och sedan inbjudningar man inte kan tacka nej till. Kommer iår slå rekord i försenad vedklyvning. Sedan väntar andra uppgifter..

Men att flytta till lägenhet, finns inte på kartan.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

JensSkoog  
#511886
Hema skrev:..... Men att flytta till lägenhet, finns inte på kartan.


Kunne inte yttrat det bättre själv, @Hema :-bd :-bd

Men jag som pensionär med mycket tid på händerna
upplever det samma som du gör, @molnia.
Har just tänkt genom det nu och bestämd att jag ska skära ner på
betaljobbandet, så jag får mera tid till att hugga och röja.
Visst är det bra med pengar, men skogsarbete är bäst :lol:

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

molnia  
#511903 Jo att de som vill göra något har samma sits det förstår jag.
Hörde mig för o jag kunde hoppa över älgmötet då de var tillräckligt många representanter från vårt jaktlag på mötet i morgon.
Jo jag hjälpte syrran med deras hus o det är inte 100%klart så svågern har att göra, så är de ju också småbarnsföräldrar .. bror har ännu fler småbarn o gör så mycket på huset han hinner o orkar. Svågern har hjälpt till hos bror några lördagar, min far som är pensionär är en klippa och jobbar där flera dagar i veckan.
Så i morgon kväll ska jag nog allt syrafälla björk i hage nr 2 :-bd :ymparty: så får de torka medans vi stängslar klart nr 1 som ska göras i vår/sommar. Det finns hopp om livet :grin:

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Hema  
#511918 Låter lovande, rätt sak i rätt ordning förhoppningsvis. :) Glöm inte att lyssna på kroppen och säga ifrån om det blir för mycket. Hälsan alltid prio 1.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

molnia  
#516139 Besiktade frugans bil.
Fick några punkter som åtgärdades gaanska enkelt o bra mmen så låg bromsen på bak.
Tog isär det en kväll o konstaterade att lederna i bromstrumman hade tjärvat ihop. Var osäker på om jag skulle göra jobbet då jag inte gjort jobbet innan. Men när det var isär var det inte ide att skruva ihop det. Beställdde delar o bytte ALLT utom trummor bak. Förstod inte hur ja skulle justera bromsarna.. fick nerslag på det på ombesiktning nr1. Täbkte då att jag låter någon göra detta. Ber lokala verkstan justera bromsar bak. Japp de "gör" de.
Frun gör ombesiktning nr2. Får nerslag på bromsarna bak men i dokumentet står axel nr 1. Jag förstår inget o ber henne köra bilen till tidigare verkstad. De säger att bromsarna fram är ojämna o vill byta dem. Jag säger felet är bak, de säger att det inte är där.
Ok byt fram då, förstår inte varför besiktningen har tittat på framaxeln men vill bli av med problemet.
Jag gör ombesiktning nr 3 som nu blivit en fullständig besiktning för bilen har hunnit få körförbud.
FÅR NERSLAG på bromsar bak igen och besikningskillen säger att felet alltid varit där. Men varför står det axel 1 på protokollet förra gången. Killen säger ;När jag provar en axel vid ombesiktning så finns bara en axel i "datorn"...
Jag blir sur o killen hänvisar till kedjans kundservice..
Upptäckte efter jag åkt därifrån
Att vid ombesiktning nr1 så står det axel nr 2 har dåliga bromsar. Så hans argument att datorn bara kan skriva axel nr i vid ombesiktning av en axel stämmer inte.
Jagar verkstaden o får tag på dem o får komma i morgon med bilen.
Ringer kundservice för besikta o klagar och får någon att lyssna på mig o ta mig på allvar att deras formuleringar i protokollet gjort att jag fått merutgifter i form av byte bromsar fram på verkstad. Inväntar besked från dem än.
😡 😡

Inte ens när jag låter andra göra jobbet går det smärtfritt... 😡

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Hema  
#516157 Alla vill ha din surt förvärva pengar. Håller en tumme för att det nu ska fixa sig o att verkstaden kan släcka tvåan.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).