Skojigt/Galet
Advent Quiz 2022
mån 05 dec 2022, 17:08#782231Rågissar???
Stå vid stenen och välja det bästa skiftet 😀
Menar inget illa men det kan låta knepigt, om man vill. 😉 Bax.
Rågissar på C jag också!
Stå vid stenen och välja det bästa skiftet 😀
Menar inget illa men det kan låta knepigt, om man vill. 😉 Bax.
Rågissar på C jag också!
Vedeldande skogsägare, leker med motorsåg på vintern å grävmaskin på sommaren.
mån 05 dec 2022, 17:16#782234Kör på D idag med, någon gång blir det väl något rätt. 🤔
mån 05 dec 2022, 19:53#782290Alt B låter lite häftigt så det får bli min gissning.
mån 05 dec 2022, 20:20#782299Många gissningar blir det! Idag får det bli D.
MVH
Alias
MVH
Alias
"Investera i mark, jag har hört att det inte tillverkas längre!"
-Mark Twain
-Mark Twain
tis 06 dec 2022, 06:04#782375
6 Dec. Which is the chemical formula for chloroform ?
A) CaCl2
B) HClO4
C) CHCl3
D) C14HgCl5
No "Googled" replies, if you don't know just guess. Feel free to share this quiz with friends and colleagues! Correct answer will be given tomorrow.
Rätt svar den 5:e december: C) Orange river från holländskans "Oranje rivier". Kruger river existerar inte, däremot den berömda national parken med samma namn, Limpopo river är den andra längsta floden och rinner ut i öst i Indiska oceanen medan Orange river rinner ut i Atlanten. Zulama river är också påhittat. ;-)
https://en.wikipedia.org/wiki/Orange_River
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
6 Dec. Which is the chemical formula for chloroform ?
A) CaCl2
B) HClO4
C) CHCl3
D) C14HgCl5
No "Googled" replies, if you don't know just guess. Feel free to share this quiz with friends and colleagues! Correct answer will be given tomorrow.
Rätt svar den 5:e december: C) Orange river från holländskans "Oranje rivier". Kruger river existerar inte, däremot den berömda national parken med samma namn, Limpopo river är den andra längsta floden och rinner ut i öst i Indiska oceanen medan Orange river rinner ut i Atlanten. Zulama river är också påhittat. ;-)
https://en.wikipedia.org/wiki/Orange_River
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
If you want to be happy for a year, plant a garden; if you want to be happy for life, plant a tree. ~ English Proverb
TS
tis 06 dec 2022, 06:07#782376
Där tänkte du rätt!
Pannben skrev:Chansar på C idag med. Någon gång blir det kanske rätt🤪. Tänker mig dock en koppling mellan Boerna och huset Oranien.
Där tänkte du rätt!
If you want to be happy for a year, plant a garden; if you want to be happy for life, plant a tree. ~ English Proverb
TS
tis 06 dec 2022, 07:26#782382Kör på C idag med.
Blir det inte formalin om det sista vätet byts ut mot klor?
Får försöka komma ihåg att jag råkade tänka rätt en gång 😎
Blir det inte formalin om det sista vätet byts ut mot klor?
Får försöka komma ihåg att jag råkade tänka rätt en gång 😎
tis 06 dec 2022, 08:57#782406C.
🤣 Näst närmaste påverkan har vägsalt, den räddar livet men gör människan galen.
🤣 Näst närmaste påverkan har vägsalt, den räddar livet men gör människan galen.
Hannu
"Pappa trivs i skogen, verkstaden och pannrummet"
"Pappa trivs i skogen, verkstaden och pannrummet"
tis 06 dec 2022, 09:33#782417Efter att ha varit helt säker på C så svarar jag B. 😀

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar