Skojigt/Galet

bÀsta historien

3638 inlĂ€gg 1045204 visningar 154 följer Svara, dela mm...   
AnvÀndarvisningsbild

Re: bÀsta historien

totte  
#785419 đŸ€Ł đŸ€Ł

Elmia
AnvÀndarvisningsbild

Re: bÀsta historien

Williamm  
#785477 *-:)

Avatar Fallback

Re: bÀsta historien

jannee  
#791909 Det gifta gamla paret var pÄ safari i Afrika. Mannen hade blivit sÄ fascinerad av alla olika ormar som fanns dÀr och ville smuggla med en hem.
Frun hans tyckte att om han kunde ta med ett djur hem sÄ skulle hon ocksÄ göra det. Mannen band en orm runt midjan sÄ att den liknade ett skÀrp och kvinnan stoppade ner en skunk i handvÀskan.
VÀl framme vid tullen blev kvinnan nervös och sa till gubben sin:
– Jag vĂ„gar inte! TĂ€nk sĂ„ tittar de i min handvĂ€ska!
– Men sĂ„ göm den i trosorna dĂ„!
– Men tĂ€nk pĂ„ lukten!
– Ja ja dör den sĂ„ dör den


Avatar Fallback

Re: bÀsta historien

Orsa  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#792027 Av Emma Norén MÄrtensson
den 7 februari 2023 08:41
I Mariestad ska Volvos nya batterifabrik byggas dÀr det ska tillverkas batterier till eldrivna lastbilar, bussar och anlÀggningsmaskiner. I höstas rapporterades det att DNA-spÄr av större vattensalamandrar hade hittats. Det skulle genomföras en inventering som sedan skulle avgöra hur processen skulle gÄ vidare. Och nu har beskedet kommit.

LÀnsstyrelsen ger Volvo tummen upp att samla in och flytta groddjuren samt trollslÀndorna.

– Vi har vĂ€gt samhĂ€llsintresset av investeringen mot skyddet av arter. Vi landade dĂ„ i en dispens. AlltsĂ„ att vi tillĂ„ter att Volvo samlar in och flyttar groddjuren och trollslĂ€ndorna till ett nĂ€rliggande omrĂ„de dĂ€r bolaget skapar fyra nya dammar för djuren. I omrĂ„det finns ocksĂ„ lĂ€mpliga livsmiljöer pĂ„ land. Vi bedömer dĂ€rför att djuren kommer ha det minst lika bra pĂ„ den nya platsen som den gamla, sĂ€ger Eva Olsen, chef pĂ„ LĂ€nsstyrelsens enhet för naturĂ€renden, i ett pressmeddelande.

Beslutet Àr förenat med vissa villkor. Villkoren handlar bland annat om insamlingsmetodik, nya platser för djuren och en uppföljning av flytten.

Hm: TÀnk att man ska bygga pÄ sÄ blöt mark... Förresten hur flyttar man trollslÀndelarverna, eller blir det att fÄnga dom med hÄv nÀr dom flyger i sommar.

AnvÀndarvisningsbild

Re: bÀsta historien

Niking  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#792030
Orsa skrev:Av Emma Norén MÄrtensson
den 7 februari 2023 08:41
I Mariestad ska Volvos nya batterifabrik byggas dÀr det ska tillverkas batterier till eldrivna lastbilar, bussar och anlÀggningsmaskiner. I höstas rapporterades det att DNA-spÄr av större vattensalamandrar hade hittats. Det skulle genomföras en inventering som sedan skulle avgöra hur processen skulle gÄ vidare. Och nu har beskedet kommit.

LÀnsstyrelsen ger Volvo tummen upp att samla in och flytta groddjuren samt trollslÀndorna.

– Vi har vĂ€gt samhĂ€llsintresset av investeringen mot skyddet av arter. Vi landade dĂ„ i en dispens. AlltsĂ„ att vi tillĂ„ter att Volvo samlar in och flyttar groddjuren och trollslĂ€ndorna till ett nĂ€rliggande omrĂ„de dĂ€r bolaget skapar fyra nya dammar för djuren. I omrĂ„det finns ocksĂ„ lĂ€mpliga livsmiljöer pĂ„ land. Vi bedömer dĂ€rför att djuren kommer ha det minst lika bra pĂ„ den nya platsen som den gamla, sĂ€ger Eva Olsen, chef pĂ„ LĂ€nsstyrelsens enhet för naturĂ€renden, i ett pressmeddelande.

Beslutet Àr förenat med vissa villkor. Villkoren handlar bland annat om insamlingsmetodik, nya platser för djuren och en uppföljning av flytten.

Hm: TÀnk att man ska bygga pÄ sÄ blöt mark... Förresten hur flyttar man trollslÀndelarverna, eller blir det att fÄnga dom med hÄv nÀr dom flyger i sommar.


SÄ hÀr flyttas djuren https://sverigesradio.se/artikel/sa-ska ... ens-omrade
/Niklas

Avatar Fallback

Re: bÀsta historien

jannee  
#793479 En lÀkare i en liten by i Norrland vill ta ledigt för att fiska. Han ringde Olle och sa: "Jag vill att du tar hand om mina patienter i morgon."
" Javisst doktorn!" svarade Olle.
Doktorn fiskade. NĂ€r han kommer tillbaka till kliniken
berÀttar Olle att han har haft 3 patienter som han har behandlat.
" Den första hade huvudvÀrk och han fick ett par Albyl."
" Bra", sa doktorn.
" Den andra hade halsbrÀnna, och hon fick Samarin.
" Bravo, du Àr bra pÄ att ta hand om patienter, men hur blev det med den tredje?" frÄgar lÀkaren.
" Jo doktorn, jag satt hÀr, och plötsligt öppnades dörren av en kvinna. Snabb som blixten klÀdde hon av sig, till och med bh:n och trosorna! Sen la hon sig pÄ bordet och skrek: "HjÀlp mig - jag har inte sett en man pÄ över tvÄ Är!."
" Ojojoj, Olle, vad gjorde du dÄ?" frÄgade doktorn.
" Jag gav henne ögondroppar!!"

Avatar Fallback

Re: bÀsta historien

jannee  
#793481 Den 19-Äriga dottern kom hem och verkade lite bekymrad. Hennes far mÀrkte att nÄgot var fel och frÄgade flera gÄnger om det var nÄgot som hon ville prata om.
Till slut berÀttade dottern att det var nÄgot hennes nya pojkvÀn sagt till henne som hon inte riktigt hade förstÄtt.
– Han sa att jag har ett vackert chassi, underbara krockkuddar och en fantastisk stötdĂ€mpare, berĂ€ttar 19-Ă„ringen.
Pappan lutar sig tillbaka i sin stol och försöker hÄlla irritationen tillbaka.
– KĂ€ra dotter – sĂ€g Ă„t din pojkvĂ€n att om han öppnar din huv och försöker kontrollera oljan med sin sticka, dĂ„ ska jag dra Ă„t hans muttrar sĂ„ hĂ„rt att strĂ„lkastarna gĂ„r sönder och det börjar lĂ€cka frĂ„n hans avgasrör!

Avatar Fallback

Re: bÀsta historien

tallen100  
#793491 Det var tvÄ kossor som var ute och Ät,
De var pÄ-Àngen.

AnvÀndarvisningsbild

Re: bÀsta historien

Niking  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#793493
tallen100 skrev:Det var tvÄ kossor som var ute och Ät,
De var pÄ-Àngen.

SjĂ€lva poĂ€ngen Ă€r vĂ€l just att de ska vara ute pĂ„ Ă€ngen och beta. Annars inget EU-stöd! 😉
/Niklas

Avatar Fallback

Re: bÀsta historien

Belzambix  
#793651 Vad Àr skillnaden mellan en kvinna och en mÄs?
Den ena rotar i allt, skrÀnar och skriker, lÀmnar en aldrig ifred och brÄkar med allt och alla.
Den andra Àr en fÄgel.

Alltid retar det nÄgon.

Avatar Fallback

Re: bÀsta historien

jannee  
#794301 En rebellisk, vegetariansk son som arbetat för Greenpeace trÀffade sin far som var storbonde inom kött- och slakteribranchen.
Sonen ifrÄgasatte sin far varför han hade maskiner dÀr man stoppade in en gris och ut kommer det en korv,..."tÀnk om det vore tvÀrtom, pappa att du stoppar in en korv och ut kommer en gris !?"

Pappan suckade och sa att -"nÀÀÀ en sÄdan maskin har jag inte, men din mamma hade en sÄn""

Avatar Fallback

Re: bÀsta historien

jannee  
#795985 TÀnkvÀrt.
Martin som gick i nian brukade ofta skolka.
En dag nÀr han för omvÀxlings skull satt i klassrummet sa lÀraren:
- Nu mÄste ni komma inför skolslutet och göra prover inför betygsÀttningen.
- Ja, men om vi Àr sjuka dÄ, sa Martin.
- Det Àr mycket viktigt att ni kommer, detta gÀller ju er framtid, gymnasiet osv.
- Ja , men om vi Àr sjuka av sexuell utmattning dÄ, sa Martin
LĂ€raren:
- Ja, dÄ fÄr ni komma ÀndÄ och skriva med vÀnster hand...

Avatar Fallback

Re: bÀsta historien

jannee  
#796883 TvÄ prÀster stod vid vÀgkanten och höll upp en
skylt med orden:
" Slutet Àr nÀra! VÀnd om innan det Àr försent!"
- LÀgg av, era religiösa idi*ter, vrÄlade en bilist dÄ han körde förbi.
NÀr bilisten passerat kurvan hördes tjutet frÄn
bromsande dÀck och en kraftig smÀll.
- Du, sa den ene prÀsten.
Vi kanske skulle ha skrivit:
" Bron Àr borta" pÄ skylten istÀllet.

Avatar Fallback

Re: bÀsta historien

jannee  
#796999 Var pÄ Ärsservice med min bil.
Fick ocksÄ köpt mig en ny DAB bilradio, som byter kanal, nÀr jag talar till den.
PÄ vÀg hem ville jag testa den.
- Klassisk! sa jag, och Mozarts "Hans Eine kleine Nachtmusik" hördes frÄn radion.
- Country! sa jag och Dolly Parton sjöng "Nine to five".
Helt plötsligt sÄ sprang det nÄgra fotgÀngare ut pÄ gatan framför bilen, och jag fick tvÀrnita.
- JÀvla idi*ter! skrek jag efter dom, och radion slog över till riksdagsmötet..

Avatar Fallback

Re: bÀsta historien

jannee  
#797100 Det var en gubbe som hade skaffat sig en papegoja och den hade
han med sig precis överallt.
En morgon nÀr han skulle till att raka sig, sÄ sa papegojan:
-Nu skÀr du dig! Nu skÀr du dig!
... -Nu Àr du tyst! sa gubben.
... Han lyfte rakkniven mot ansiktet igen - och papegojan sa:
-Nu skÀr du dig! Nu skÀr du dig!
- HÄller du inte truten nu sÄ slÀnger jag ner dig i toastolen! sa gubben.
Upp med rakkniven igen och samma olÄt igen...
- Nu skÀr du dig! Nu skÀr du dig!
Gubben lyfte locket till toastolen, slÀngde ner gojan och smÀllde igen
locket snabbt som ögat..
Nu kom frun i huset in och frÄgade:
-Är du klar snart? Jag mĂ„ste fĂ„ komma in hĂ€r fort!
-Javisst, sa gubben och gick ut.
Frun i huset fÀllde upp locket och drog ner trosorna och satte sig.
DÄ hörde hon:
- Vad var det jag sa? Vad var det jag sa? Å SICKEN JÄKLA SKÅRA!!!!

Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).