tor 22 dec 2022, 08:28#785450D.
Måste nog testa de där pirogerna. Äggsmör till låter inte så tokigt.
Skojigt/Galet
Advent Quiz 2022
tor 22 dec 2022, 08:40#785454Blev inpräntad som barn att liljekonvalj är giftigt. Låter vackert på engelska….D så klart.
Det du inte hann idag kan du göra i morgon och hinner du inte då heller så var det inte så viktigt
tor 22 dec 2022, 09:08#785461Japp. D är det. 😀 Finns ju ganska få giftiga växter i våran breddgrader.
Hannu
"Pappa trivs i skogen, verkstaden och pannrummet"
"Pappa trivs i skogen, verkstaden och pannrummet"
tor 22 dec 2022, 10:13#785482Slutar mig till kören och säger D!
Det har jag visst sedan jag var lite pojk och min syster
som är två år yngre än mig smakade på allt
Men, det gick bra med henne!
Det har jag visst sedan jag var lite pojk och min syster
som är två år yngre än mig smakade på allt
Men, det gick bra med henne!
Jack of all trades, master of none!
tor 22 dec 2022, 14:11#785521D!
Vedeldande skogsägare, leker med motorsåg på vintern å grävmaskin på sommaren.
tor 22 dec 2022, 15:04#785535D.
MVH
Alias
MVH
Alias
"Investera i mark, jag har hört att det inte tillverkas längre!"
-Mark Twain
-Mark Twain
tor 22 dec 2022, 16:18#785554Som fårskalle så får man väl följa flocken och svara D. 😀
fre 23 dec 2022, 06:46#785690
23 Dec. Chicago Bulls, Toronto Raptors , Atlanta Hawks and Los
Angeles Lakers are all teams from which sport ?
A) Baseball
B) Icehockey
C) Basket
D) American football
No "Googled" replies, if you don't know just guess. Feel free to share this quiz with friends and colleagues! Correct answer will be given tomorrow.
Rätt svar den 22:a december är D) Lily of the Valley , Liljekonvalj Kanske en alldeles för lätt fråga för Skogsforum? men allt som man kan är ju lätt! Nästa gång tar jag tre giftiga växter och en ätlig istället.. ;-)
För länge sedan läste jag en novell om en dam med en katt om blev osams med sin granne som klagade på att katten grävde upp hans rabatter. En morgon hittar hon katten död och misstänker att grannen förgiftat den. Hon åker iväg på en utlandsresa och kommer hem med några fina ostar. Hon öppnar en av burkarna och blandar ner malen rot av stormhatt. Sedan går hon bort till grannen och "sluter fred" med honom och ger honom osten. Resten kan ni kanske gissa...
Novellen var illustrerad av Hans Arnold, men vem som skrivit den eller vad den hette har jag glömt.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
23 Dec. Chicago Bulls, Toronto Raptors , Atlanta Hawks and Los
Angeles Lakers are all teams from which sport ?
A) Baseball
B) Icehockey
C) Basket
D) American football
No "Googled" replies, if you don't know just guess. Feel free to share this quiz with friends and colleagues! Correct answer will be given tomorrow.
Rätt svar den 22:a december är D) Lily of the Valley , Liljekonvalj Kanske en alldeles för lätt fråga för Skogsforum? men allt som man kan är ju lätt! Nästa gång tar jag tre giftiga växter och en ätlig istället.. ;-)
För länge sedan läste jag en novell om en dam med en katt om blev osams med sin granne som klagade på att katten grävde upp hans rabatter. En morgon hittar hon katten död och misstänker att grannen förgiftat den. Hon åker iväg på en utlandsresa och kommer hem med några fina ostar. Hon öppnar en av burkarna och blandar ner malen rot av stormhatt. Sedan går hon bort till grannen och "sluter fred" med honom och ger honom osten. Resten kan ni kanske gissa...
Novellen var illustrerad av Hans Arnold, men vem som skrivit den eller vad den hette har jag glömt.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
If you want to be happy for a year, plant a garden; if you want to be happy for life, plant a tree. ~ English Proverb
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar