ons 21 dec 2022, 12:47#785298Uffejohan har helt rätt, men Josephine vill nog att det ska vara A
Men vad är smörägg - äggsmör, ett finskt dj**la hopkok?
Skojigt/Galet
Advent Quiz 2022
ons 21 dec 2022, 12:54#785299Det är kokt egg och smör i rumstempeatur blandat ihop. 👍Gott!
Hannu
"Pappa trivs i skogen, verkstaden och pannrummet"
"Pappa trivs i skogen, verkstaden och pannrummet"
ons 21 dec 2022, 16:51#785319Jag gissar A. Lingon och Kosken är väl i glaset bredvid antar jag.
ons 21 dec 2022, 21:15#785387A!
Vedeldande skogsägare, leker med motorsåg på vintern å grävmaskin på sommaren.
ons 21 dec 2022, 21:58#785404A, idag
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
tor 22 dec 2022, 06:33#785427
22 Dec. Three of these plants are eatable and one isn't. Which one of them
should you not eat ?
A) dandelion
B) meadowsweet
C) milkweed
D) Lily of the Valley
No "Googled" replies, if you don't know just guess. Feel free to share this quiz with friends and colleagues! Correct answer will be given tomorrow.
Rätt svar den 21:a december A) eggbutter - äggsmör , De är mycket riktigt gjorda av råg och jag läste om denna finska specialitet i början av månaden, har aldrig smakat dem men tyckte att det verkade vara en ypperlig quizfråga.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
22 Dec. Three of these plants are eatable and one isn't. Which one of them
should you not eat ?
A) dandelion
B) meadowsweet
C) milkweed
D) Lily of the Valley
No "Googled" replies, if you don't know just guess. Feel free to share this quiz with friends and colleagues! Correct answer will be given tomorrow.
Rätt svar den 21:a december A) eggbutter - äggsmör , De är mycket riktigt gjorda av råg och jag läste om denna finska specialitet i början av månaden, har aldrig smakat dem men tyckte att det verkade vara en ypperlig quizfråga.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
If you want to be happy for a year, plant a garden; if you want to be happy for life, plant a tree. ~ English Proverb
TS
tor 22 dec 2022, 07:19#785433Svar: D
Fast bladen kanske går att äta? Men det får bli det svaret iaf.
Jag tycker pirogerna smakar väldigt annorlunda. Något man kanske lär sig att gilla.
Fast bladen kanske går att äta? Men det får bli det svaret iaf.
Jag tycker pirogerna smakar väldigt annorlunda. Något man kanske lär sig att gilla.
//Henke månskensskogsbonde
tor 22 dec 2022, 07:49#785439D, utan nån kunskap i ämnet
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar