Skojigt/Galet

Advent Quiz 2021

324 inlägg 55605 visningar 16 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Re: Advent Quiz 2021

Mellberg  
#739880tror på D

Användarvisningsbild

machonisti  
#739887Tror också på D.

Bosse1  
#739895Missade en igen,men tar nu.

D) sailor knots

tallen100  
#739909Gissar D.

Användarvisningsbild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#739917Jag hoppas på D Sjömansknopar, för det vore roligast.

zeetorg  
#739939Gissar D

Användarvisningsbild

plax  
#739975Borde vara olika knopar, svar D

Användarvisningsbild

Pannben  
#739995Tror på D

Användarvisningsbild

Pannben  
JensSkoog skrev:
Pannben skrev:A!

Äntligen en fråga som den allvetande Jens inte har koll på. Eller så bluffar han bara idag 😉

=)) =)) =))
Idrott - nej, jag tar hellre en sväng i skogen eller på
Skogsforum där det finns mer intressanta saker. :-bd
Och hockey vet jag inget om, annat än att Tjeckoslovakien gav Ryssland stryk nån gång i historiens halvljus i VM tror jag. Den kampen såg jag på svartvitt TV, och det var en rysare :-ss

Misstänkt att du är sporttokig. Enda anledningen till att jag kände till Salming och Toronto är att i mitten av 80-talet var jag i den åldern att jag varje vecka satt bänkad framför Lilla Sportspegeln bara för att de visade tecknad film, Tom & Jerry!

Användarvisningsbild

Josephine  
Pannben skrev:
JensSkoog skrev:
Pannben skrev:A!

Äntligen en fråga som den allvetande Jens inte har koll på. Eller så bluffar han bara idag 😉

=)) =)) =))
Idrott - nej, jag tar hellre en sväng i skogen eller på
Skogsforum där det finns mer intressanta saker. :-bd
Och hockey vet jag inget om, annat än att Tjeckoslovakien gav Ryssland stryk nån gång i historiens halvljus i VM tror jag. Den kampen såg jag på svartvitt TV, och det var en rysare :-ss

Misstänkt att du är sporttokig. Enda anledningen till att jag kände till Salming och Toronto är att i mitten av 80-talet var jag i den åldern att jag varje vecka satt bänkad framför Lilla Sportspegeln bara för att de visade tecknad film, Tom & Jerry!

haha - inte mycket. Men som du kanske märkt försöker jag köra ett så brett spektrum av ämnen som möjligt. Alla kan något.. ;-)

TS
Användarvisningsbild

Josephine  
1640065312_21_dec.jpg

21 Dec. In the American civil war the battle of Gettysburg 1863 was
a turning point for the Union forces. In which state do you find
the town of Gettysburg ?

A) Virginia

B) Kentucky

C) West Virginia

D) Pennsylvania

No "Googled" replies, if you don't know just guess. Feel free to share this quiz with friends and colleagues! Correct answer will be given tomorrow in the comments-section.  :-)
-----------------------------------------------------------------------------------------

Rätt svar den 20:e december: D) sailor knots - sjömansknopar (men visst låter det som ställen längs Skotska kusten? :-D ) Grattis till @jannee , @Tåndemåla , @Bax , @JensSkoog , @Mellberg , @Machonisti , @Bosse1 , @tallen100 , @Slurfi , @zeetorg , @plax , @Pannben

TS
Användarvisningsbild

JensSkoog  
#740005Idag låter jag bli besvara, eftersom jag var där i 1966. :wink: :wink:

jannee  
#740012Vi provar en gång till med D eftersom Maryland inte finns som alternativ, har en aning om att Gettesburg inte ligger så långt från Atlanten.
Kan man få gardera med A ?

Användarvisningsbild

Heavy_D  
#740014Provar ett D idag.

Användarvisningsbild

Bax  
#740017Jag kör också på D - Pennsylvania.

Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).