Skojigt/Galet
Advent Quiz 2021
mån 20 dec 2021, 09:14#739887Tror också på D.
Vedeldande skogsägare, leker med motorsåg på vintern å grävmaskin på sommaren.
mån 20 dec 2021, 12:57#739917Jag hoppas på D Sjömansknopar, för det vore roligast.
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
tis 21 dec 2021, 06:29#739996
Misstänkt att du är sporttokig. Enda anledningen till att jag kände till Salming och Toronto är att i mitten av 80-talet var jag i den åldern att jag varje vecka satt bänkad framför Lilla Sportspegeln bara för att de visade tecknad film, Tom & Jerry!
JensSkoog skrev:Pannben skrev:A!
Äntligen en fråga som den allvetande Jens inte har koll på. Eller så bluffar han bara idag 😉
![]()
![]()
![]()
Idrott - nej, jag tar hellre en sväng i skogen eller på
Skogsforum där det finns mer intressanta saker.![]()
Och hockey vet jag inget om, annat än att Tjeckoslovakien gav Ryssland stryk nån gång i historiens halvljus i VM tror jag. Den kampen såg jag på svartvitt TV, och det var en rysare
Misstänkt att du är sporttokig. Enda anledningen till att jag kände till Salming och Toronto är att i mitten av 80-talet var jag i den åldern att jag varje vecka satt bänkad framför Lilla Sportspegeln bara för att de visade tecknad film, Tom & Jerry!
tis 21 dec 2021, 06:41#739998
haha - inte mycket. Men som du kanske märkt försöker jag köra ett så brett spektrum av ämnen som möjligt. Alla kan något.. ;-)
Pannben skrev:JensSkoog skrev:Pannben skrev:A!
Äntligen en fråga som den allvetande Jens inte har koll på. Eller så bluffar han bara idag 😉
![]()
![]()
![]()
Idrott - nej, jag tar hellre en sväng i skogen eller på
Skogsforum där det finns mer intressanta saker.![]()
Och hockey vet jag inget om, annat än att Tjeckoslovakien gav Ryssland stryk nån gång i historiens halvljus i VM tror jag. Den kampen såg jag på svartvitt TV, och det var en rysare
haha - inte mycket. Men som du kanske märkt försöker jag köra ett så brett spektrum av ämnen som möjligt. Alla kan något.. ;-)
If you want to be happy for a year, plant a garden; if you want to be happy for life, plant a tree. ~ English Proverb
TS
tis 21 dec 2021, 06:47#739999
21 Dec. In the American civil war the battle of Gettysburg 1863 was
a turning point for the Union forces. In which state do you find
the town of Gettysburg ?
A) Virginia
B) Kentucky
C) West Virginia
D) Pennsylvania
No "Googled" replies, if you don't know just guess. Feel free to share this quiz with friends and colleagues! Correct answer will be given tomorrow in the comments-section.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Rätt svar den 20:e december: D) sailor knots - sjömansknopar (men visst låter det som ställen längs Skotska kusten? :-D ) Grattis till @jannee , @Tåndemåla , @Bax , @JensSkoog , @Mellberg , @Machonisti , @Bosse1 , @tallen100 , @Slurfi , @zeetorg , @plax , @Pannben
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
21 Dec. In the American civil war the battle of Gettysburg 1863 was
a turning point for the Union forces. In which state do you find
the town of Gettysburg ?
A) Virginia
B) Kentucky
C) West Virginia
D) Pennsylvania
No "Googled" replies, if you don't know just guess. Feel free to share this quiz with friends and colleagues! Correct answer will be given tomorrow in the comments-section.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Rätt svar den 20:e december: D) sailor knots - sjömansknopar (men visst låter det som ställen längs Skotska kusten? :-D ) Grattis till @jannee , @Tåndemåla , @Bax , @JensSkoog , @Mellberg , @Machonisti , @Bosse1 , @tallen100 , @Slurfi , @zeetorg , @plax , @Pannben
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
If you want to be happy for a year, plant a garden; if you want to be happy for life, plant a tree. ~ English Proverb
TS
tis 21 dec 2021, 07:50#740005Idag låter jag bli besvara, eftersom jag var där i 1966.
Jack of all trades, master of none!
tis 21 dec 2021, 08:30#740012Vi provar en gång till med D eftersom Maryland inte finns som alternativ, har en aning om att Gettesburg inte ligger så långt från Atlanten.
Kan man få gardera med A ?
Kan man få gardera med A ?

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar