Skojigt/Galet

Advent Quiz 2022

377 inlägg 52525 visningar 8 följer Svara, dela mm...  
Användarvisningsbild

Re: Advent Quiz 2022

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#784414C.

Användarvisningsbild

JensSkoog  
#784416Jag gissar C - kommer i håg min dotter på tio som sjöng på tyska, eller skulle jag säga vrålade :lol:

jsn  
#784421Jag bestämde mig för att gissa A så det får det bli..

tallen100  
#784441B kanske 😎

zeetorg  
#784455Svar B

Användarvisningsbild

machonisti  
#784456Tredje gången gillt!
Kan ju bli en fjärde förstås men C!

Användarvisningsbild

Josephine  
1671266215_17_dec.jpg

17 Dec. The actress Lupita Nyong'o has played in several great movies.
Which one of these four has she NOT played in ?

A) 12 Years a slave

B) Star Wars : The Last Jedi

C) Black Panther

D) Thor : Ragnarök

No "Googled" replies, if you don't know just guess. Feel free to share this quiz with friends and colleagues! Correct answer will be given tomorrow.

Rätt svar den 16:e december är C) 1982. Då är jag nästan jämngammal med din dotter @Jens Skoog? (1973) Jag minns framförallt 1983 när Carola Häggkvist kom 3:a med "Främling", men finalen var så sent på kvällen att vi hade inte lov att stanna uppe och titta, jag och min bror, vilket jag tyckte var fruktansvärt orättvist.

Sverige och Irland ligger för övrigt på delad första plats med vardera sju segrar i Eurovision songcontest, men nu när regeringen vill strypa allt vad som stödjer kultur - inklusive pengar som har gått till den kommunala musikskolan! så lär väl svenska musiker i världstoppsklass snart vara ett minne blott.
Utan de subventionerna hade mina föräldrar aldrig haft råd att se till att jag fick min instrument-undervisning under 80-talet.

TS

jannee  
#784620D, men det är förstås en luring

Användarvisningsbild

Bax  
#784622Gissar att det är en luring och säger A.

Användarvisningsbild

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#784626B.

Användarvisningsbild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#784627D, gissning förstås. Ang regeringens budget så är det nog många fler än bara regeringen som vill att kulturens ska vara
bortkopplad från politisk styrning. Bäst imho vore att låta all kultur sponsras av de som vill sponsra och för att locka
sponsorer samtidigt införa avdragsrätt på sponsorpengarna.

hfab  
Slurfi skrev:D, gissning förstås. Ang regeringens budget så är det nog många fler än bara regeringen som vill att kulturens ska vara
bortkopplad från politisk styrning. Bäst imho vore att låta all kultur sponsras av de som vill sponsra och för att locka
sponsorer samtidigt införa avdragsrätt på sponsorpengarna.

Inför nästa val vill jag se ett "slurfiparti" som kandiderar till riksdagen. En gammrobi gran som symbol. 👍

Användarvisningsbild

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#784632A idag

Användarvisningsbild

HannuRöj  
#784634😀 svarar randomt A.

tallen100  
#784641A idag.

Annons:
Arevo
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).