Skojigt/Galet
Advent Quiz 2022
fre 16 dec 2022, 09:20#784416Jag gissar C - kommer i håg min dotter på tio som sjöng på tyska, eller skulle jag säga vrålade
Jack of all trades, master of none!
fre 16 dec 2022, 09:58#784421Jag bestämde mig för att gissa A så det får det bli..
fre 16 dec 2022, 12:36#784456Tredje gången gillt!
Kan ju bli en fjärde förstås men C!
Kan ju bli en fjärde förstås men C!
Vedeldande skogsägare, leker med motorsåg på vintern å grävmaskin på sommaren.
lör 17 dec 2022, 09:47#784611
17 Dec. The actress Lupita Nyong'o has played in several great movies.
Which one of these four has she NOT played in ?
A) 12 Years a slave
B) Star Wars : The Last Jedi
C) Black Panther
D) Thor : Ragnarök
No "Googled" replies, if you don't know just guess. Feel free to share this quiz with friends and colleagues! Correct answer will be given tomorrow.
Rätt svar den 16:e december är C) 1982. Då är jag nästan jämngammal med din dotter @Jens Skoog? (1973) Jag minns framförallt 1983 när Carola Häggkvist kom 3:a med "Främling", men finalen var så sent på kvällen att vi hade inte lov att stanna uppe och titta, jag och min bror, vilket jag tyckte var fruktansvärt orättvist.
Sverige och Irland ligger för övrigt på delad första plats med vardera sju segrar i Eurovision songcontest, men nu när regeringen vill strypa allt vad som stödjer kultur - inklusive pengar som har gått till den kommunala musikskolan! så lär väl svenska musiker i världstoppsklass snart vara ett minne blott.
Utan de subventionerna hade mina föräldrar aldrig haft råd att se till att jag fick min instrument-undervisning under 80-talet.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
17 Dec. The actress Lupita Nyong'o has played in several great movies.
Which one of these four has she NOT played in ?
A) 12 Years a slave
B) Star Wars : The Last Jedi
C) Black Panther
D) Thor : Ragnarök
No "Googled" replies, if you don't know just guess. Feel free to share this quiz with friends and colleagues! Correct answer will be given tomorrow.
Rätt svar den 16:e december är C) 1982. Då är jag nästan jämngammal med din dotter @Jens Skoog? (1973) Jag minns framförallt 1983 när Carola Häggkvist kom 3:a med "Främling", men finalen var så sent på kvällen att vi hade inte lov att stanna uppe och titta, jag och min bror, vilket jag tyckte var fruktansvärt orättvist.
Sverige och Irland ligger för övrigt på delad första plats med vardera sju segrar i Eurovision songcontest, men nu när regeringen vill strypa allt vad som stödjer kultur - inklusive pengar som har gått till den kommunala musikskolan! så lär väl svenska musiker i världstoppsklass snart vara ett minne blott.
Utan de subventionerna hade mina föräldrar aldrig haft råd att se till att jag fick min instrument-undervisning under 80-talet.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
If you want to be happy for a year, plant a garden; if you want to be happy for life, plant a tree. ~ English Proverb
TS
lör 17 dec 2022, 10:31#784627D, gissning förstås. Ang regeringens budget så är det nog många fler än bara regeringen som vill att kulturens ska vara
bortkopplad från politisk styrning. Bäst imho vore att låta all kultur sponsras av de som vill sponsra och för att locka
sponsorer samtidigt införa avdragsrätt på sponsorpengarna.
bortkopplad från politisk styrning. Bäst imho vore att låta all kultur sponsras av de som vill sponsra och för att locka
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
lör 17 dec 2022, 10:50#784631
Inför nästa val vill jag se ett "slurfiparti" som kandiderar till riksdagen. En gammrobi gran som symbol. 👍
Slurfi skrev:D, gissning förstås. Ang regeringens budget så är det nog många fler än bara regeringen som vill att kulturens ska vara
Inför nästa val vill jag se ett "slurfiparti" som kandiderar till riksdagen. En gammrobi gran som symbol. 👍
Förargelsen över dålig kvalité varar längre än glädjen över ett lågt pris
lör 17 dec 2022, 11:00#784634😀 svarar randomt A.
Hannu
"Pappa trivs i skogen, verkstaden och pannrummet"
"Pappa trivs i skogen, verkstaden och pannrummet"

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar