Skojigt/Galet
Roliga bilder
ons 16 dec 2015, 14:18#357737Känner ni igen er @kse och @slurfi ?

MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
ons 16 dec 2015, 14:57#357738
Jag gör det. Nån som kan gissa varför jag bor i Skåne numera?
Fredrik Reuter skrev:Känner ni igen er @kse och @slurfi ?
2CVtrac (1951-2012), Homelite ZIP-6 (1960), Homelite SXL-12 (1964), Brumi tvåhjulstraktor (1965), Bolens jordfräs (1968), Gilson 55257 (1981), Jonsered 621 (1972), Jonsered 520 SP (1984), Partner 4200 (2007)
ons 16 dec 2015, 15:18#357743
Eller mörkrädd?
Mangan skrev:Blivit gammal och lat?
Eller mörkrädd?
Det är så skönt att inte göra någonting... och få vila ut efteråt!
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
-Captain Jack Sparrow
ons 16 dec 2015, 15:21#357744
@Totte:
Jag tror att det beror på kombinationen av Sveriges topografi och framförandet av fransktillverkade bilar...
med andra ord, det är nackdelen med franska bilar, man börjar bromsa i Småland och så stannar de inte förrän i Skåne - och sen finns inte motorstyrkan att köra norrut igen i motlut
(jag menar det kan väl inte vara självvalt eller?
).
MVH
Alias
totte skrev:Fredrik Reuter skrev:Känner ni igen er @kse och @slurfi ?
@Totte:
Jag tror att det beror på kombinationen av Sveriges topografi och framförandet av fransktillverkade bilar...
med andra ord, det är nackdelen med franska bilar, man börjar bromsa i Småland och så stannar de inte förrän i Skåne - och sen finns inte motorstyrkan att köra norrut igen i motlut
MVH
Alias
"Investera i mark, jag har hört att det inte tillverkas längre!"
-Mark Twain
-Mark Twain
ons 16 dec 2015, 16:33#357750Hehe, nä du @alias det är bra bromsar och starka motorer på franska bilar. (hela 18 hk i den minsta och fina trumbromsar
) Det var så här att efter en lugn och fin resa i civiliserade trakter så kom vi ner mot de vilda landen runt Växjö. Då trampade jag på gasen, gick så fort så vi såg eländet bara lite suddigt, sen var det inte alls svårt att få stopp när vi kom till civilisationen igen
2CVtrac (1951-2012), Homelite ZIP-6 (1960), Homelite SXL-12 (1964), Brumi tvåhjulstraktor (1965), Bolens jordfräs (1968), Gilson 55257 (1981), Jonsered 621 (1972), Jonsered 520 SP (1984), Partner 4200 (2007)
ons 16 dec 2015, 16:40#357751Det har inte blivit någon språkförbistring när du varit i norrland så länge. Kan vi få höra ett skånskt r
Det som inte kan lagas med silvertejp är inte värt att lagas
ons 16 dec 2015, 17:13#357756
Jodå det bara blinkar till nuförtiden man får vara glad sålänge det är klart väder åtm.
Jag brukar trösta mig med att vi har mer sol här än i Stockholm sju månader om året
så det är bara just nu det är lite minus, som såklart uppvägs till stor del av den vita rena snön.
Bilden visar söndagens utsikt från köksfönstret, fint väder och massor med spår efter flygplan
på himlen, tydligen är det engelsmännen som flyger till Rovaniemi och träffar tomten, det sades
nåt om 60 överflygningar om dagen nu i högsäsong.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Jodå det bara blinkar till nuförtiden man får vara glad sålänge det är klart väder åtm.
Jag brukar trösta mig med att vi har mer sol här än i Stockholm sju månader om året
så det är bara just nu det är lite minus, som såklart uppvägs till stor del av den vita rena snön.
Bilden visar söndagens utsikt från köksfönstret, fint väder och massor med spår efter flygplan
på himlen, tydligen är det engelsmännen som flyger till Rovaniemi och träffar tomten, det sades
nåt om 60 överflygningar om dagen nu i högsäsong.
Fredrik Reuter skrev:Känner ni igen er @kse och @slurfi ?
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
ons 16 dec 2015, 17:26#357757
Strålande @Totte, komplettera med ett par hundra sidor till så har du en fantasy-roman som nog kan slå både J.K. Rowling och J.R.R. Tolkien såväl litterärt som försäljningsmässigt!!!
MVH
Alias
totte skrev:Hehe, nä du @alias det är bra bromsar och starka motorer på franska bilar. (hela 18 hk i den minsta och fina trumbromsar) Det var så här att efter en lugn och fin resa i civiliserade trakter så kom vi ner mot de vilda landen runt Växjö. Då trampade jag på gasen, gick så fort så vi såg eländet bara lite suddigt, sen var det inte alls svårt att få stopp när vi kom till civilisationen igen
![]()
Strålande @Totte, komplettera med ett par hundra sidor till så har du en fantasy-roman som nog kan slå både J.K. Rowling och J.R.R. Tolkien såväl litterärt som försäljningsmässigt!!!
MVH
Alias
"Investera i mark, jag har hört att det inte tillverkas längre!"
-Mark Twain
-Mark Twain
ons 16 dec 2015, 17:52#357763
Tackar för förtroendet! Får börja skissa på hur man konstruerar franska häxkvastar, så det blir lite bättre Hogwart-känsla i det hela. Sagan om Michelin-ringen kanske?
alias skrev:Strålande Totte, komplettera med ett par hundra sidor till så har du en fantasy-roman som nog kan slå både J.K. Rowling och J.R.R. Tolkien såväl litterärt som försäljningsmässigt!!!
Tackar för förtroendet! Får börja skissa på hur man konstruerar franska häxkvastar, så det blir lite bättre Hogwart-känsla i det hela. Sagan om Michelin-ringen kanske?
ons 16 dec 2015, 18:49#357787Tomtar gör så mycket märkligt, och bilden av den här pojken med tomten på bröstet har visst vandrat världen över.
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto
Jack of all trades, master of none!
tor 17 dec 2015, 15:48#357962Okej...

MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
tor 17 dec 2015, 16:01#357967
Det är så skönt att inte göra någonting... och få vila ut efteråt!
-Captain Jack Sparrow
-Captain Jack Sparrow
tor 17 dec 2015, 16:10#357970Hur ser man att en bil är från Jamaica?
Det syns på reggeastreringsskylten
Det syns på reggeastreringsskylten

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).