Skojigt/Galet

Roliga bilder

1380 inlägg 469149 visningar 78 följer Svara, dela mm...  

Re: Roliga bilder

isteskog  
#357657MP:s version av klimatsmarta transporter! :mrgreen:

Användarvisningsbild

Fredrik Reuter  
#357737Känner ni igen er @kse och @slurfi ?

Bild

Användarvisningsbild

totte  
Fredrik Reuter skrev:Känner ni igen er @kse och @slurfi ?

Jag gör det. Nån som kan gissa varför jag bor i Skåne numera? :mrgreen:

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#357742Blivit gammal och lat? ;)

Re: Sv: Roliga bilder

Blivande snickare  
Mangan skrev:Blivit gammal och lat? ;)

Eller mörkrädd? :mrgreen:

alias  
totte skrev:

Jag gör det. Nån som kan gissa varför jag bor i Skåne numera? :mrgreen:

@Totte:
Jag tror att det beror på kombinationen av Sveriges topografi och framförandet av fransktillverkade bilar...

med andra ord, det är nackdelen med franska bilar, man börjar bromsa i Småland och så stannar de inte förrän i Skåne - och sen finns inte motorstyrkan att köra norrut igen i motlut :wink: (jag menar det kan väl inte vara självvalt eller? :???: ).

MVH
Alias

Användarvisningsbild

totte  
#357750Hehe, nä du @alias det är bra bromsar och starka motorer på franska bilar. (hela 18 hk i den minsta och fina trumbromsar 8) ) Det var så här att efter en lugn och fin resa i civiliserade trakter så kom vi ner mot de vilda landen runt Växjö. Då trampade jag på gasen, gick så fort så vi såg eländet bara lite suddigt, sen var det inte alls svårt att få stopp när vi kom till civilisationen igen :lol: :lol:

Användarvisningsbild

halvproffs  
#357751Det har inte blivit någon språkförbistring när du varit i norrland så länge. Kan vi få höra ett skånskt r :grin:

Användarvisningsbild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
1450282135_dec2015sunnyskies.jpg

Jodå det bara blinkar till nuförtiden man får vara glad sålänge det är klart väder åtm.
Jag brukar trösta mig med att vi har mer sol här än i Stockholm sju månader om året
så det är bara just nu det är lite minus, som såklart uppvägs till stor del av den vita rena snön.
Bilden visar söndagens utsikt från köksfönstret, fint väder och massor med spår efter flygplan
på himlen, tydligen är det engelsmännen som flyger till Rovaniemi och träffar tomten, det sades
nåt om 60 överflygningar om dagen nu i högsäsong.

alias  
totte skrev:Hehe, nä du @alias det är bra bromsar och starka motorer på franska bilar. (hela 18 hk i den minsta och fina trumbromsar 8) ) Det var så här att efter en lugn och fin resa i civiliserade trakter så kom vi ner mot de vilda landen runt Växjö. Då trampade jag på gasen, gick så fort så vi såg eländet bara lite suddigt, sen var det inte alls svårt att få stopp när vi kom till civilisationen igen :lol: :lol:

Strålande @Totte, komplettera med ett par hundra sidor till så har du en fantasy-roman som nog kan slå både J.K. Rowling och J.R.R. Tolkien såväl litterärt som försäljningsmässigt!!! :lol:

MVH
Alias

Användarvisningsbild

totte  
alias skrev:Strålande Totte, komplettera med ett par hundra sidor till så har du en fantasy-roman som nog kan slå både J.K. Rowling och J.R.R. Tolkien såväl litterärt som försäljningsmässigt!!! :lol:

=))
Tackar för förtroendet! Får börja skissa på hur man konstruerar franska häxkvastar, så det blir lite bättre Hogwart-känsla i det hela. Sagan om Michelin-ringen kanske? :mrgreen:

Användarvisningsbild

JensSkoog  
1450288103_tomtefar,_vad_goer_du!.jpg
Tomtar gör så mycket märkligt, och bilden av den här pojken med tomten på bröstet har visst vandrat världen över.

Användarvisningsbild

Fredrik Reuter  
#357962Okej...

Bild

Blivande snickare  
#357967:lol: :lol:

tallen100  
#357970Hur ser man att en bil är från Jamaica?

Det syns på reggeastreringsskylten :mrgreen: :mrgreen:

Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).