Skojigt/Galet

bästa historien

3631 inlägg 996311 visningar 154 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: bästa historien

totte  
#749681 Därför bör de överlåtas till en certifierad rivningsfirma.

Elmia
Avatar Fallback

Re: bästa historien

tallen100  
#751923 Ett gäng smålänningar satt på en uteservering på Lilla Torg i Malmö. Plötsligt säger en av dom:
- Jag betalar för alla.

Nästa dag stod följande rubrik i Sydsvenska Dagbladet:

"Rasande smålänning ströp buktalare på uteservering"

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

Bert1  
#751926 Dom sa på radion idag att Apple skulle börja tillverka bilar..,..
Blir det äppelmos när du krockar med en sån då tro?

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#751933 Hämnden är ljuv

Rune var i Stockholm över helgen och tog en taxi från Stureplan till hotellet han bodde på, det var dyrt jämfört med vad han var van vid men Rune betalade troget.
Han tog dagen efter en taxi samma väg tillbaka till Stureplan men denna kostade knappt hälften.
-Du blev lurad igår sa den vänlige chauffören, här får man se upp.
När kvällen led mot sitt slut stod det en rad taxibilar och väntade, längst fram av dessa stod chauffören som lurat Rune kvällen innan.
Rune började längst bak, gick fram till en taxi i taget och frågade vad en avsugning skulle kosta?
Första och andra chauffören skrek åt honom, tredje låste dörrarna, fjärde bad honom dra åt helvete!
Till slut kom han fram till främsta bilen, han frågade då artigt om han kunde köra honom till hotellet ikväll också?
Javisst gestikulerade chauffören, Rune vände sig då mot de andra bilarna och gjorde tummen upp innan han hoppade in i taxin...

Avatar Fallback

Re: bästa historien

tallen100  
#751991 En stockholmare som precis fått sin jaktlicens var i Skåne för att jaga and och hade blivit tilldelad ett jaktområde bredvid en gård mitt på slätten. Utanför gården stod en bonde och tittade intresserat på. Plötsligt kom några änder flygande och stockholmaren lyckades träffa en av dem. Nu hände det sig så att den landade på bondens mark, precis utanför jaktområdet. Stockholmaren rusade snabbt dit för att plocka upp anden, men bonden var redan där och sa:

– Anden landade på min mark och då är den min.

Stockholmaren började argumentera, men bonden stod på sig och sa:

– Kan vi inte komma överens får vi göra upp med en koddaspark.

Stockholmaren frågade vad det är för något.

–Det går till så att vi ställer oss mittemot varandra. Sedan sparkar jag dig allt vad jag kan i skrevet, och sedan gör du likadant på mig. Den som skriker minst får fågeln.

Stockholmaren var tveksam, men ville gärna ha anden, så han gick med på förslaget. Skåningen rättade till trätofflorna och drog sedan till det värsta han kunde. Stockholmaren sjönk ihop men sa inte ett ord. Efter ett par minuter hade han rest sig och ställt sig beredd. Då sa bonden:

– Jag har tänkt på saken. Du kan ta anden

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#753160 En snorunge kallade mig för en gammal gubbe alldeles nyss!

Så är du på Elgiganten och du saknar din ungjävel, så finns han i den röda LG torktumlaren!

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

johan eriksson  
#753801 Är pistiller och snövessla samma sak?

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#753805 Den unga tu hade mötts på dansbanan och så blev det det kan bli.
Han fick följa med henne upp på hennes rum, där de började vänslas.
Grabben blev allt hetare, men hon sa: "Du får inte".
De fortsatte att vänslas med varandra och grabben blev allt hetare, men fick ständigt samma svar: "Du får inte".
-Nu får Du förklara dig, sa han. Varför har Du varit med på det här så länge och sedan säger Du nej?
-Jag har tre skäl sa hon.
1. Jag har lovat mamma
2. Jag vill vara oskuld när jag gifter mig
3. Dessutom får jag alltid ångest efteråt.

Avatar Fallback

Re: bästa historien

alias  
#755203 Jag väljer alla dar i veckan att trilla köttbullar framför att fal(l)a fel. 😁

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#756141 Ett äkta par med två vackra döttrar får som tredje barn en otroligt ful son.
Mannen: ”Har du kanske varit otrogen?”
Hon: ”Nej, inte den här gången.”

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#757000 Nu får man väl skit igen. :oops:


En man lämnade en närbutik med sitt morgonkaffe när han märkte en högst ovanlig begravningsprocession närmar den närliggande kyrkogården. En svart likbil följdes av en andra svart likbil cirka 50 meter bakom den första. Bakom den andra vagnen var det en ensam man som gick med en hund i koppel. Bakom honom, en liten bit bara, var det cirka 200 män som gick i enda lång rad.
Mannen blev nyfiken. Han närmade sig respektfullt mannen med hunden och sa:
- Jag är så ledsen för din förlust, och detta kan vara en dålig tid för att störa dig, men jag har aldrig sett en begravning som denna. Vems begravning är det?
- Min frus.
- Vad hände med henne?
- Hon skrek på mig och min hund attackerade och dödade henne.
Han frågade vidare,
- Men vem är i andra vagnen?
Mannen svarade,
- Min svärmor. Hon försökte hjälpa min fru när hunden attackerade henne också.
En mycket gripande och rörande ögonblick av broderskap och tystnad passerade mellan dessa två män.
- Kan jag få låna hunden?

Mannen svarade,
- Ställ dig i kön.

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

johan eriksson  
#759955 En man ringer uppbragt till Polisen:
- Hjälp, det sitter en otäck gorilla i min björk!
- Jaha, då ska ni ringa till Kommunens Gorillajour.
- Finns det verkligen sådana? sa mannen.
- Javisst, svarade polisen.
Mannen ringde Gorillajouren.
- Holgersson, Kommunens gorillajour!
- Jo jag har en otäck gorilla i min björk!
- Inga problem, svarade Holgersson. Jag kommer direkt.
Tre minuter senare bromsar en liten skåpbil in framför mannens villa.
Holgersson, sa mannen och tittade upp i björken:
- Ja det var en otäck gorilla minsann, jag hämtar mitt gorilla-kit i bilen.

Han kommer tillbaka med ett par handklovar, ett hagelgevär och en tax.
- Ja, sa Holgersson. Nu behöver jag bara lite hjälp från er.
- Jaha, med vad?
- Så här går det till: Jag klättrar upp i björken och skakar kraftigt på den. Gorillan ramlar då ner på marken och då rusar min gorillatränade tax fram och biter gorillan i snoppen, varvid gorillan för ner händerna om densamma.
- Det är då ni kommer in i bilden, fortsatte Holgersson. Det enda ni behöver göra då är att rusa fram och sätta på handklovarna. Enkelt!
- Men vad skall jag med geväret till då, frågade mannen ?
- Ja, svarade Holgersson, ibland händer det att jag ramlar ner först och då skjuter du hunden.

Avatar Fallback

Re: bästa historien

alias  
#762249 Kan inte sluta skratta åt den här:

1656434445_chrome_screenshot_1656344279750.png


MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

totte  
#762263 Suverän! 🤣 🤣 🤣

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

johan eriksson  
#763972 En båt kör mot en brygga i farten av 4 knop en meter ifrån bryggan saktar båten ner till 3 knop. Hur lång tid tar det att laga bryggan?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).