Skojigt/Galet

bästa historien

3631 inlägg 990839 visningar 154 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: bästa historien

totte  
#579165
VVS teknikernas bibel


=)) =))

Elmia
Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#580929 En bonde på den engelska landsbygden sa sig ha förklaringen till Galna ko-sjukan. Så BBC beslutar att skicka en kvinnlig reporter för att intervjua honom. När hon kommer fram hittar hon bonden vid kornas inhägnad.
- Du säger att du vet vad Galna ko-sjukan kommer från? säger reportern.
- Tjuren, svarar bonden.
- Nu förstår jag inte, replikerar reportern.
- Tjuren betäcker korna 1 gång om året, svarar bonden.
- Vad har det med Galna ko-sjukan att göra?
- Vi mjölkar korna 3 gånger om dagen, svarar bonden.
- Nu förstår jag inte alls vad du menar! säger den kvinnliga reportern.
- Om jag sög på dina bröst 3 gånger om dagen, men bara satte på dig 1 gång om året skulle inte du också bli tokig då?

Avatar Fallback

Re: bästa historien

Avslutat-02  
#580930 =)) =)) =))Jannee du vet att jag läser högt ifrån dina historier för barn och fru va...?..... :-bd :-bd

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#580935 Inte för inte äldre damer då får ett långsmalt (avlångt) ansikte medan gubbarna blir trindare och trindare ( som stutar, oxar oftast blir. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#582574 Kan DU detta, eller :?:
Lärarinnan Åsa Larsson från Umeå hade lektion med sin klass 3C. Efter en stund kommer de till en lite klurig fråga. Fröken säger:
– Hur kan man täcka in två hål i ett hål?
Inget av barnen var säker på svaret.
– Jag förväntade mig mer av er! Skäms! sa lärarinnan skarpt. Nu är lektionen slut, men ta den här uppgiften med hem till era föräldrar och se om de vet svaret!
Dagen efter hade man lektion igen.
– Nå, har ni kommit på hur man kan täcka in två hål i ett hål?
Ingen elev svarade.
– Jaha, då är era föräldrar också korkade, sa Åsa.
Sedan satte lärarinnan ihop sin tumme med sitt pekfinger och bildade på så vis en cirkel. Sedan lutade hon huvudet bakåt och satte fingercirkeln framför sina näsborrar.
– Se! Svårare än så var det inte!
Dagen därpå kommer lilla Lisa fram till Åsa och frågar.
– Min pappa undrar om fröken vet hur man täcker in sju hål i ett hål?
– Det är helt omöjligt, det går inte, svarade lärarinnan självsäkert.
– Jo, det är möjligt, sa eleven.
– Hur då?! replikerade Åsa.
Eleven:

– Det är inte svårt, hälsar pappa. Ta bara en flöjt och kör upp den i arslet!

Avatar Fallback

Re: bästa historien

Avslutat-02  
#582578 =))

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#584581 Det var Pekka, den norrländska stadens lokala fylltratt, som hade tagit sig en rejäl barrunda på stan
Han var rejält slirig och begav sig plötsligt mot kyrkan.
Pekka smyger in och sätter sig sedan i biktstolen – utan att säga ett ord.
Efter ett litet tag så harklar sig prästen för att få mannens uppmärksamhet, men inget händer.
Pekka sitter bara kvar helt tyst.
Det går 5 minuter, sedan knackar prästen försiktigt på skiljeväggen igen.
– Det är ingen idé att du knackar, svarar Pekka.

Det finns inget toapapper i det här båset heller!

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#584583 Efter en natt med mycket sex ser mannen ett foto på en annan man på sängbordet. Han blir orolig och frågar:
- Är det din man?
- Nej, såklart inte, säger kvinnan och kryper närmare.
- Din pojkvän då?
- Nej, absolut inte, svarar hon och nafsar honom i örat.
- Pappa eller bror?
- Nej, nej, nej svarar hon.
- Vem fan är det då?
Då svarar kvinnan leende:
- Det är ju jag före operationen.

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#584584 Nu får Totte spelet :grin:

Sjukhusbesök

Delegationen kom till ett sjukhus i Chicago. Vid en rond på sjukhuset kom man fram till en sal där en man onanerade för öppen ridå. En delegat blev upprörd och frågade hur man kunde tillåta detta? Guiden svarade att mannen led av en svår sjukdom och behövde utlösning 4 gånger i timman, annars skulle han dö.
Efter ytterligare några salar, kommer man till en sal där 2 systrar suger av en man.
– Hur förklarar ni det här då? frågade samma person.
Guiden svarade:
– Samma sjukdom. Bättre försäkring.

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#584585 Distriktsläkare med fru

Distriktsläkaren kör med sin fru genom det lilla samhället.
- Kör inte så fort, förmanar frun ängsligt. Tänk om landsfiskalen kommer.
- Var inte orolig söta du. Honom har jag ordinerat sängläge den närmaste veckan

Avatar Fallback

Re: bästa historien

Avslutat-02  
#584622
jannee skrev:Nu får Totte spelet :grin:

Sjukhusbesök

Delegationen kom till ett sjukhus i Chicago. Vid en rond på sjukhuset kom man fram till en sal där en man onanerade för öppen ridå. En delegat blev upprörd och frågade hur man kunde tillåta detta? Guiden svarade att mannen led av en svår sjukdom och behövde utlösning 4 gånger i timman, annars skulle han dö.
Efter ytterligare några salar, kommer man till en sal där 2 systrar suger av en man.
– Hur förklarar ni det här då? frågade samma person.
Guiden svarade:
– Samma sjukdom. Bättre försäkring.


=)) =)) Äntligen en fredags fräckis... :ymparty: :-bd

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

kjellberg 64  
#584625
jannee skrev:Kan DU detta, eller :?:
Lärarinnan Åsa Larsson från Umeå hade lektion med sin klass 3C. Efter en stund kommer de till en lite klurig fråga. Fröken säger:
– Hur kan man täcka in två hål i ett hål?
Inget av barnen var säker på svaret.
– Jag förväntade mig mer av er! Skäms! sa lärarinnan skarpt. Nu är lektionen slut, men ta den här uppgiften med hem till era föräldrar och se om de vet svaret!
Dagen efter hade man lektion igen.
– Nå, har ni kommit på hur man kan täcka in två hål i ett hål?
Ingen elev svarade.
– Jaha, då är era föräldrar också korkade, sa Åsa.
Sedan satte lärarinnan ihop sin tumme med sitt pekfinger och bildade på så vis en cirkel. Sedan lutade hon huvudet bakåt och satte fingercirkeln framför sina näsborrar.
– Se! Svårare än så var det inte!
Dagen därpå kommer lilla Lisa fram till Åsa och frågar.
– Min pappa undrar om fröken vet hur man täcker in sju hål i ett hål?
– Det är helt omöjligt, det går inte, svarade lärarinnan självsäkert.
– Jo, det är möjligt, sa eleven.
– Hur då?! replikerade Åsa.
Eleven:

– Det är inte svårt, hälsar pappa. Ta bara en flöjt och kör upp den i arslet!

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#584806 Sanningshalten får DU avgöra :mrgreen:

Har en bekant som har ganska stora marker i XXXXX och han brukade jaga i ett litet tight gäng bestående av en finne och tre svenskar.
För några år sedan var de ute i skogen när de fick syn på en varghanne som de haft stora problem med tidigare.

En av svenskarna drog iväg ett snabbt skott och vargen gick kull direkt, varpå finnen sprang fram och böjde sig ner över djurkroppen.
- Perkele, skrek han.
- Vad är det? frågade en av de andra.
- Snart kommer vargkramarna från Stockholm, suckade finnen.
Markägaren berättade långt senare vad som hade hänt. Varghannen hade ett GPS- halsband som de skar av
innan de grävde ner besten och halsbandet tejpade de sedan fast på en polsk lastbil redan samma kväll.

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

Torbjörn Johnsen  
#584831 Hörde något liknande från ett känt varglän i västra delen av landet...

Länsstyrelsens vargpejlare följde en ung varghanne med pejlhalsband. De fascinerades av att den verkade göra i princip samma runda varje dag hela veckan men gissade att det var något omoget ungvargsbeteende. På lördag och söndag låg den dock helt stilla varför pejlarna bestämde sig för att se vad som hänt med vargen. De närmade sig platsen för signalen försiktigt. Där fanns ingen varg men däremot skolbussen med ett pejlhalsband runt kofångaren. Ska vara nästan sant, tror jag :d

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

halvproffs  
#584839
Torbjörn Johnsen skrev:Hörde något liknande från ett känt varglän i västra delen av landet...

Länsstyrelsens vargpejlare följde en ung varghanne med pejlhalsband. De fascinerades av att den verkade göra i princip samma runda varje dag hela veckan men gissade att det var något omoget ungvargsbeteende. På lördag och söndag låg den dock helt stilla varför pejlarna bestämde sig för att se vad som hänt med vargen. De närmade sig platsen för signalen försiktigt. Där fanns ingen varg men däremot skolbussen med ett pejlhalsband runt kofångaren. Ska vara nästan sant, tror jag :d


Det är nog sant. Även det att dom la en pejl i skogvaktarens komposthög för han va dom på spåren. Men det var björnhalsband i bägge fallen och skogvaktaren hade lite svårt att bli trodd.
Finns fler historier om dom men ska kanske sluta där.
Om gubbarna lever än så är nog dom bra gamla.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).