Skojigt/Galet

bästa historien

3631 inlägg 997660 visningar 154 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: bästa historien

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#566818
can skrev:Hørt om svensken som reiste på isfiske? Han kom heim med 50 kg is !

Eftersom historien är skriven på norsk, må det vare en norgehistorie. :smile:
/Niklas
Senast redigerad av Niking fre 17 maj 2019, 16:16, redigerad totalt 1 gång.

Elmia
Avatar Fallback

Re: bästa historien

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#566834 Absolutt, tenkte ikkje på da 😀

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#566843
JensSkoog skrev:
can skrev:Heite ikkje Norgehistorie men derimot svenskevits :)

Ja, den blei jo fortalt på Svensk, så da må det være sånn :mrgreen: :mrgreen:


Vad f*n Jens, kan du norska också! :-o =))

Avatar Fallback

Re: bästa historien

snurra  
#566859 50 kg glass

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

JensSkoog  
#566860
snurra skrev:50 kg glass

Det är ju sjuttonde maj, och det är dan för överäting av korv och glass här i Norge, men
50 kilo - hur ska det bli i morron om du får i dig allt det :-ss :-ss

Kan du lägga ut för och efter-bild, snälla du :wink:

Avatar Fallback

Re: bästa historien

snurra  
#566861 Jag vet allt detta Jens, bor ca dryga 5 km söder om Magnor

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#567151 Jag förstår inte sambandet mellan motor och växellåda.
Men det ska visst finnas en koppling :oops: :?:

Avatar Fallback

Re: bästa historien

Avslutat-02  
#567153
jannee skrev:Jag förstår inte sambandet mellan motor och växellåda.
Men det ska visst finnas en koppling :oops: :?:


Vilken historia du fick till.
=))

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#567188 Det var då lärarinnan Eva som hade samhällskunskap med sina 7-åriga elever. De pratade om kalendern och en halvtimme in på lektionen så var det dags att testa vad barnen hade uppfattat.
Eva vände sig mot klassen och frågade hur många dagar det går på ett år.
Flera räckte upp handen, men lille Olle fick chansen att svara.
– Sju! ropar han ut.
– Nej, det är fel, säger lärarinnan.
– Jo, sju, upprepar Olle.
Eva blir nu irriterad. ”Har ungen inte förstått ett endaste skvatt?”
– Nej, det är fel. Jag frågade hur många dagar det går på ett helt år, inte en vecka!
– Ja, sju, säger Olle.
– Nej, nu får du fasen skärpa dig, skäller Eva.
Då ryter pojken till:

– Måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag och söndag. Det blir ju sju! Några andra dagar känner i alla fall inte jag till! Gör du… :?:

Avatar Fallback

Re: bästa historien

Avslutat-02  
#567190 Ren och skär logik, genom ögon och tanke på barn. :-bd

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#567608 Mer vanligt förekommande än vad just DU anar :mrgreen:
A little old lady goes to the doctor and says, “Doctor, I have this problem with passing gas, but it doesn’t really bother me too much…”
“It never smells and it’s always silent. As a matter of fact I’ve passed gas at least 20 times since I’ve been here in your office. You didn’t know because it doesn’t smell and it’s silent.”
The doctor says “I see. Take these pills and come back to see me next week.”
The next week the old lady goes back. “Doctor,” she says, “I don’t know what you gave me but now my passing gas… although it’s still silent, it stinks terribly.”

“Good,” the doctor said, “now that we’ve cleared up your sinuses, we’ll get to work on your hearing.”

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#567767 Greven skulle anställa en ny jaktledare på godset. Efter funderingar, tog han kontakt med Johansson, som bodde i ett torp vid godset. Johansson blev intresserad av jobbet, men först ville greven kolla Johanssons skjutförmåga.
– I morgon vill jag att vi träffas vid skjutbanan, kl åtta, för att prova älgbanan.
– Eller halv nio, sa Johansson.
Greven hoppade till, han var inte van att någon hade någon annan uppfattning.
Johansson var på plats kl åtta. Han sköt fullt, inga problem. Greven var nöjd. Men han ville kolla Johanssons förmåga med hagel, så lerduvor blev det också till att prova. Greven sa:
– Imorgon kl åtta, träffas vi här, för att se Johanssons skjutkonst med hagel också.
– Eller kl halv nio, svarade Johansson.
Greven hoppade till igen av Johanssons svar. Johansson kom kl åtta, han träffade varenda duva, inga problem. Greven undrade varför Johansson sköt från vänster ena dagen, och höger den andra dagen.
– Det är så här, sa Johansson, om frugan ligger på höger sida när jag går upp, då skjuter jag från höger. Om frugan ligger på vänster sida, då skjuter jag från vänster.
– Men om frugan hade legat på rygg då?
– Då hade jag kommit kl halv nio, svarade Johansson....

Avatar Fallback

Re: bästa historien

Astrix1  
#572943 Min polare skulle köpa öl och sprit i Tyskland till 50 årskallaset SANN HISTORIA bil plus släp. Ha hade googlat vikt och räknade ut att 100 lådor öl på släpvagn var okej bandade efterkonstes regler, vin och sprit i bagaget på bilen rätt vikt för bilen. Måste tillägga att han är raggare med många vänner och bjuder på allt på den stora dagen. Och naturligtvis blev han stoppad av polisen som skulle sätta ditt han, började med att skrika att han inte hade bromsar på släpvagn jodå sa bra bromsar hävdade min kompis hamnade raka vägen på vågen klarade vikten och polisen var upprörd över öl vin och sprit och ville ha en bjudnings lista över gäster ett djävla liv blev det. Sen blev det att väga bil och med raggarn och frun och polisen blev bara mer och mer upprörd och skrek vet du vad du väger, klart jag vet sa kompis 120 kg han hade 50 kg över lass i bilen men fick åka hem utan böter men frun kräver diet.

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

JensSkoog  
#572950 Moralen är att man lämnar frun hemma när man ska handla öl och sprit, eftersom
det säkert var hennes 50 kilo so utgjorde övervikten :mrgreen: :mrgreen:

Senn skulle jag väl hamna i häktet några månader om jag kom över gränsen till
Norge med det lasset där, med eller utan lista över gäster :d

Avatar Fallback

Re: bästa historien

Robertberg  
#572968 Men räknas inte förarens vikt alltid till 70 kilo? Eller är det bara när man beräknar bilens tjänstebilar?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).