Skojigt/Galet

bästa historien

3631 inlägg 997670 visningar 154 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: bästa historien

totte  
#537400 :lol: :-bd

Elmia
Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#537430 Island har Allting
Norge har Storting
Danmark har Folketing
Men Sverige har ingenting :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#537444 Fast här kan du å andra sidan hamna i tingsrätten. :grin:
/Niklas

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#537605 Detta är en historia om en liten pojke som hette Emil.

Emil (även kallad "tokemil") och hans pappa Mats var på en liten cirkus utanför Stockholm. Där fanns en elefant som gjorde olika trick osv Emil gick genast dit.
Elefantskötaren som stod bredvid elefanten ropade plötsligt ut i en megafon.
- Den som kan få Elefanten att skrika ska få 1000 kr betalt ögonaböjj !
Emil gick snabbt till elefanten, kollade honom i ögonen, gick runt honom några varv och till sist drog han en jädra smäll rätt i ballan på elefanten.. Elefanten skrek av islka NJUUUYYEEEE, lät de.
Så Elefantskötaren va ju så illa tvungen att betala Emil dom 1000 kr han lovat, han trodde ju självklart att ingen skulle kunna lyckas få elefanten att skrika.
Emil tyckte cirkusen va så otroligt underhållande och så tyckte också hans pappa så dom bestämde sig för att åka på samma cirkus när den hade förflyttat sig till Göteborg.
Väl där i Göteborg hade samma elefantskötare samma elefant och så klart samma tävling. Men så fick elefantskötaren syn på tokEmil och illa kvickt bytta han spelregler och sa.
- Den som kan få elefanten att först nicka och sedan skaka på huvudet i sidled ska få 1000 kr direkt ner i penningpungen.
Emil gick med raska steg fram till elefanten, drog honom i öronen, stirrade honom i ögonen och sa.
- Känner du igen mig?
Elefanten nickade.
- Ska jag sparka dig på balla igen?
Elefanten skakade på huvudet.

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#537608 En blondin såg en liten pojke som stod ensam på ett fält och stirrade på dom andra barnen som lekte på andra sidan fältet så hon gick fram och sa Hej till pojken men fick inget svar tillbaka han stod bara och tittade på dom andra barnen!
Känner du dig ensam? frågade blondinen.
Nej sa pojken och fortsatte stirra på dom andra barnen.
Jag vet hur det känns att vara ensam men jag kan vara din kompis! sa blondinen.
Okej sa pojken snabbt och fortsatte stirra på dom andra barnen.
Då fick blondinen nog och gick fram till pojken och sa med allvarlig ton: Varför står du här och stirrar istället för att gå iväg och leka med dom andra barnen?

Pojken svarade jag är ju målvakt för helvite.

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

JensSkoog  
#538005 Så är det den stora frågan.
En Svensk, en Finsk och en Norrmann sitter i samma bil
på Gran Canaria, och frågan är vem som körer.









Svaret är självklart: Polisen :d

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

JohannesG  
#538016 Bilverkstaden som saknade belägg för sin verksamhet hade stora problem med att ingen av dess kunder stannade...

Avatar Fallback

Re: bästa historien

vajnis  
#538215
1544628001_whales.jpg

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#538580 Nu vet ni vad våra barn gör när de börjar komma upp i åren

En kille ~20 kliver på bussen med två stycken påsar från systemet i handen. Busschauffören tittar misstänksamt mot hans åkkort - som antagligen är 'reducerat' - och hejdar honom.
Busschauffören: Hur gammal är du?
Killen: Jag är 19!
Busschauffören: Hur kommer det sig att du får handla på systemet?
Killen: För när de frågade sa jag att jag var 23…
Busschauffören brister ut i skratt och släpper förbi killen.

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#538862 En man kommer in i affären och vill köpa tamponger till frun.
- Längst in,säger expediten.
Han går bort till hyllan där dom finns. Minuter senare kommer han tillbaka med en stor påse bomull och vill betala. Expediten frågande? - Jag trodde du var här för att köpa tamponger till din fru?
Mannen svarar. - Det är så här, igår bad jag min fru köpa en limpa cigaretter, hon kom hem med ett paket tobak och ett paket filter. Så jag tänkte, måste jag rulla mina, ska fanimej hon också få göra det!"

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#538863 Vad är det för skillnad på en hund och en man?

Jo om man tar hunden i öronen och tittar stint in i ögonen och säger att nu är det allvar, då verkar hunden fatta det

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#539131 En blondin sitter och gråter på jobbet.

Hennes chef frågar vad det är och hon snyftar;
- Min mamma dog igår.
... - Oj, säger chefen, det måste vara jobbigt för dig. Om du vill får
du ta ledigt resten av dagen.
-Nej, jag vill gärna jobba för att skingra tankarna på det som hänt.
... ... Chefen går till sitt rum men en ½ timme senare får han höra
ett förfärligt tjut från rummet intill. Chefen rusar dit och finner
blondinen storgråtandes vid telefonen.
Vad är det som har hänt? Frågar chefen
Jag fick precis ett samtal från min syster.
Hennes mamma har också dött!!!!!!!!!!!!

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#539132 En äldre man hade precis gått i pension men blev snabbt väldigt uttråkad, så han bestämde sig för att starta en alldeles egen läkarmottagning, trots att han egentligen inte var läkare.
Han satte upp en skylt utanför huset och skrev ”Doktor Anderssons klinik. En behandling kostar 500 kronor, men blir du inte botad får du 1 000 kronor tillbaka.”

En riktig läkare, som hette Jönsson, fick syn på skylten och tänkte att detta ju var en gyllene möjlighet att tjänar några extra kronor Å kanske sätta dit Andersson, som utger sig för att vara en läkare. För antagligen har han ingen någon koll alls på sjukvård och behandlingar Åsså kan man ju tjäna en slant på det hela..
Så han gick in på mottagningen och där utspelade sig följande dialog:
Doktor Jönsson:
- Jo herr Andersson, jag har tappat all smak i munnen, tror du att du kan hjälpa mig?
Herr Andersson:
-Självklart. Kan sköterskan vänligen hämta medicinen som finns i fack 22 och droppa tre droppar i Doktor Jönssons mun.
Doktor Jönsson:
- Aaaaaaj! Det där var ju bensin!
Herr Andersson:
- Grattis! Du har fått tillbaka smaken. Det blir 500 kronor, tack.

Den riktige Doktorn, blir irriterad och återvänder till den falska läkarmottagningen några dagar senare, för att försöka få tillbaka sina pengar.
Doktor Jönsson:
- Jag har tappat minnet, jag kommer inte ihåg mig. Kan du hjälpa mig?
Herr Andersson:
- Kan sköterskan vänligen hämta medicinen från fack 22 och droppa i patientens mun.
Doktor Jönsson:
- Nej, du! Det är ju bensinen!
Herr Andersson:
- Grattis! Du har fått tillbaka minnet. Det blir 500 kronor.

Doktorn blir nu ännu argare och besviken. Han bestämmer sig för att återvända en tredje gång, för att försöka få tillbaka sina pengar.
Doktor Jönsson:
- Min syn har blivit oerhört dålig, jag kan knappt se någonting. Kan du vara vänlig och hjälpa mig?
Herr Andersson:
- Tyvärr, så jag har ingen medicin mot sådant, så här får du tillbaka dina 1 000 kronor.
Men i stället ger han läkaren bara 100 kronor.
Doktor Jönsson:
- Men det här är ju bara 100 kronor?!
Herr Andersson:
- Grattis! Du har fått tillbaka din syn. Det blir 500 kronor tack.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).