Skojigt/Galet

bästa historien

3631 inlägg 998385 visningar 154 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#499497 Det finns många olika teorier kring hur människan skapades. Vissa känns knepigare än andra och det är inte lätt att veta vad man ska tro på.

Först skapade Gud åsnan. Han sa till åsnan: ”Du är en åsna. Du ska slita och släpa dagen lång och bli kallad dum i huvudet. Du ska leva i 20 år”.
Åsnan svarade: ”Usch då, det låter inte som något bra liv. Kan vi inte säga som så att jag bara blir 5 år?
Gud accepterade åsnans förslag.
Sedan skapade Gud hunden. Gud sa: ”Du ska kallas hund, leva ett liv i underkastelse, äta rester från middagsbordet och vakta huset. Du ska leva i 35 år”.
Hunden svarade: ”Oj, det låter inte så roligt. Kan jag inte bara få bli 15 år i stället?”
Gud accepterade hundens förslag.
Därefter skapade Gud papegojan. Gud sa: ”Du kallas papegoja. Ditt liv kommer att bestå av att sitta i ett hörn och upprepa allt som sägs, till stor irritation för alla. Du blir 75 år gammal”.
Papegojan svarade: ”Det låter väldigt enformigt. Kan vi inte nöja oss med att jag blir 50 år?”
Gud accepterade även papegojans förslag.
Till slut skapade Gud mannen. Gud sa: ”Du är en människa, en man. Du ska bli 20 år. Du ska ha ett bra liv. Du är klok och intelligent, så du kommer att bestämma här i världen”.
Mannen svarade: ”Det låter som ett riktigt bra liv, men kan det inte få vara lite längre?”, sa han och visade för första gången prov på intellekt. ”Kan jag inte få de där 15 åren som åsnan tackade nej till, de 20 som hunden avstod och de 25 som papegojan struntade i?”
Gud accepterade mannens förslag.
Därför lever nu mannen ett härligt livs tills han är 20. Sedan gifter han sig, får slita och släpa i 15 år och bli kallad dum i huvudet. Sedan får han underkasta sig övriga familjens behov, leva på rester från matbordet och vakta huset i 20 år. De sista 25 åren av mannens liv sitter han i ett hörn och upprepar allt som sägs, till stor irritation för hans omgivning.

Elmia
Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#500080 Och så var det bondsonen som for till Stockholm för att studera. Innan han reste tog hans far honom i enrum och sade:
- Är det så att du går ut med en flicka ur det s.k. lätta gardet, så skicka räkningen hit hem. Men för mors skull så är det naturligtvis bäst om du skriver att du hyrt jaktmark.
Sonen for och snart kom den ena räkningen efter den andra hem till fadern. Där stod – hyrt jaktmark – 200 kr, hyrt jaktmark – 250 kr.
Fadern tyckte så småningom att det blev för dyrt och meddelade sonen att denne måste hyra billigare jaktmarker. Det började så komma nya räkningar – nu på tvåsiffriga belopp. Helt plötsligt slutade det komma jaktmarksräkningar och fadern trodde lättad att sonen äntligen stadgat sig. Men en dag kom det en ny räkning:
Reparation av bössan – 500 kr.

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#500834 En sjöman möter en pirat på en bar. Sjömannen noterar att piraten har både träben, armkrok och en svart lapp över ena ögat.
– Hur fick du träbenet?, frågar sjömannen.
– Jag blev knuffad i vattnet bland en massa hajar, och när mina män drog upp mig i båten bet en haj av mig benet.
– Wow, utbrister sjömannen. Hur fick du armkroken?
– Jo, det var så här att en av mina fiender högg av den under en batalj på sjön.
– Otroligt, svarar sjömannen. Och den svarta lappen?
– En fiskmås sket mig i ögat, svarar piraten.
– Förlorade du synen på grund av en måsskit?!
– Nej, men det var min första dag med armkroken…

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

totte  
#500936 Vi har fått en del reaktioner på diverse historier som har ansetts osmakliga, alltför grova, sexistiska, etc. Det beslut som blivit är att till att börja med prova att placera in det som blir bedömt så inom s. k. spoilertaggar. Det ser alltså ut så här:



Det kommer att tillämpas i fortsättningen i den här tråden och även på andra ställen om det skulle dyka upp sådant innehåll.

Avatar Fallback

Re: bästa historien

tallen100  
#500955 Blir intressant att se om dom som inte uppskattar sånt orkar låta bli att trycka och se innehållet :lol: :lol:

En smart lösning iaf, då väljer folk helt själva om dom vill läsa :-bd
Själv läser jag allt och skrattar åt det allra mesta, jannee är en suverän historieberättare :-bd :-bd :-bd

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
Användarvisningsbild

Re: bästa historien

totte  
#500974
Är denna för känslig eller vad går gränsen. :?:


Den var nog över gränsen.

Avatar Fallback

Re: bästa historien

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#500979 Hur kommer jag åt dolt innehåll

Avatar Fallback

Re: bästa historien

tallen100  
#500980 Du trycker på läs till höger i inlägget, där det står dolt innehåll.

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#500991 Den lille 8-åriga pojken är med mamma på badstranden.
Han sitter och leker med sin hink och spade när en välsvarvad blondin med stora bröst går förbi.
Pojken skriker allt vad han orkar: - "Mamma, kolla vilka vackra bröst hon har".
Alla inom 25 meters radie tittar upp och småler samtidigt som de ser att mamman blir både ledsen och arg.
Även den lilla pojken ser att mamman blir ledsen och förstår att han sagt och gjort något fel.
Efter en liten stund går han fram till mamman och viskar tröstande: - "men mamma, dina är mycket längre"...

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#500993 En pappa och en son sitter i bastun när sonen frågar pappan varför han har så stora händer och då svarar pappan att det är för att han jobbat mycket, men då frågar sonen hur det kommer sig att pappan har så stor mun, jo pappan har ätit mycket i sitt liv och då säger sonen............men kissat kan du inte ha gjort mycket.

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#500994 Mannen och kvinnan hade precis gift sig och nästan direkt efter bröllopet tog mannen med kvinnan in i sovrummet.
- Du ser den där byrålådan, den får du bara öppna när jag är död eller när mina timmar är räknade.
- Okej, sade kvinnan utan att fundera något mer på det.
30 år senare hade mannen fått en plötslig hjärtattack och hade inte lång tid kvar att leva. Han kallade på sin fru och sade:
- Du kan öppna byrålådan nu.
Hon öppnade och i lådan låg det 7 golfbollar och 60 000 dollar. Hon tittade frågande på sin man.
- Jag har lagt en golfboll där för varje gång jag varit otrogen...
7 gånger på 30 år var ju inte så mycket tänkte frun och gjorde ingen större sak av det.
-...och när jag fått ett dussin så har jag sålt dem.

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).