Skåne (M)

Vilka Skåningar har vi här?

101 inlägg 36139 visningar 17 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vilka Skåningar har vi här?

jonsered95  
#202328
ananders skrev:
jonsered95 skrev:Jag Bor i Göingetrakterna, rättare sagt utanför Broby. :grin:


Nästan grannar, bor mellan Hjärsås och Arkelstorp, har skog utanför Lönsboda.


Ännu närmare då, då jag bor i Emmislöv, har ju varit bortåt det hållet många gånger, de e ju väldigt nära. :grin: Fin blogg du har förresten.
MVH Philip.

Avatar Fallback

Re: Vilka Skåningar har vi här?

torsten83  
#202334 Bor utanför Örkelljunga :grin:

Avatar Fallback

Re: Vilka Skåningar har vi här?

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#202343 Bor ibland i Everöd där min mor kommer från, men har skogen i N Småland.

Användarvisningsbild

Re: Vilka Skåningar har vi här?

totte  
#202373 Jisses folk, det är ju dit ner i trakten vi tänker flytta om lite drygt ett år, attans va många forumgrannar det blir därikring! :grin: :-bd

Avatar Fallback

Re: Vilka Skåningar har vi här?

torsten83  
#202380
totte skrev:Jisses folk, det är ju dit ner i trakten vi tänker flytta om lite drygt ett år, attans va många forumgrannar det blir därikring! :grin: :-bd

vart i skåne tänkte ni flytta?
Det är ju rätt lång flytt ni tänkt göra

Användarvisningsbild

Re: Vilka Skåningar har vi här?

totte  
#202393 Nånstans i nordöstra hörnet, Göingetrakterna. Beror sen mest på var vi hittar ett lämpligt boställe. I varje fall handlar det om Skånes skogsland, nån slättbo är jag inte och blir aldrig.

Avatar Fallback

Re: Vilka Skåningar har vi här?

OlaE  
#203018
totte skrev:Nånstans i nordöstra hörnet, Göingetrakterna. Beror sen mest på var vi hittar ett lämpligt boställe. I varje fall handlar det om Skånes skogsland, nån slättbo är jag inte och blir aldrig.


Själv slits jag mellan vackra lummiga skogar och havets salta doft och nyckfullhet.
Försöker vara på båda ställena, så tröttnar man nog inte så lätt. :mrgreen:

Gjorde min gymnasietid på skogsskolan i Osby 03-06.
Mitt ex farfar hade en 500ha skog runtomkring den trakten, men är själv inte så begeistrad i Snapphanebygden. :-)

Användarvisningsbild

Re: Vilka Skåningar har vi här?

viktor57  
#203034 Östra Skåne. Göingeskogarna här.

Användarvisningsbild

Re: Vilka Skåningar har vi här?

totte  
#203102
OlaE skrev:
totte skrev:Nånstans i nordöstra hörnet, Göingetrakterna. Beror sen mest på var vi hittar ett lämpligt boställe. I varje fall handlar det om Skånes skogsland, nån slättbo är jag inte och blir aldrig.


Själv slits jag mellan vackra lummiga skogar och havets salta doft och nyckfullhet.
Försöker vara på båda ställena, så tröttnar man nog inte så lätt. :mrgreen:

Gjorde min gymnasietid på skogsskolan i Osby 03-06.
Mitt ex farfar hade en 500ha skog runtomkring den trakten, men är själv inte så begeistrad i Snapphanebygden. :-)


Jag gillar havet, har t o m haft segelbåt i Blekinges skärgård en gång i tiden, ägde den ihop med min kusin. Men född som jag är i Smålandsskogarna så vill jag inte bo i havsbandet. Men det är ju en klar fördel med Göingetrakterna, det är inte långt till havet eller de öppna landskapen söderut, kan bo i den terräng jag vill och ha nära att besöka och vistas i andra miljöer som jag kan uppskatta stort när jag inte behöver bo där.

Avatar Fallback

Re: Vilka Skåningar har vi här?

rormok  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#203114
totte skrev:
OlaE skrev:
totte skrev:Nånstans i nordöstra hörnet, Göingetrakterna. Beror sen mest på var vi hittar ett lämpligt boställe. I varje fall handlar det om Skånes skogsland, nån slättbo är jag inte och blir aldrig.


Själv slits jag mellan vackra lummiga skogar och havets salta doft och nyckfullhet.
Försöker vara på båda ställena, så tröttnar man nog inte så lätt. :mrgreen:

Gjorde min gymnasietid på skogsskolan i Osby 03-06.
Mitt ex farfar hade en 500ha skog runtomkring den trakten, men är själv inte så begeistrad i Snapphanebygden. :-)


Jag gillar havet, har t o m haft segelbåt i Blekinges skärgård en gång i tiden, ägde den ihop med min kusin. Men född som jag är i Smålandsskogarna så vill jag inte bo i havsbandet. Men det är ju en klar fördel med Göingetrakterna, det är inte långt till havet eller de öppna landskapen söderut, kan bo i den terräng jag vill och ha nära att besöka och vistas i andra miljöer som jag kan uppskatta stort när jag inte behöver bo där.

Vi skåningar få agera mäklare när det blir dags för dig att flytta Totte, kanske dags att börja lägga upp en tråd med önskemål och budget :grin:

Användarvisningsbild

Re: Vilka Skåningar har vi här?

totte  
#203119 Japp, klart man skall utnyttja kontakterna :grin: ! Lite tidigt än dock, återkommer om det fram efter semestern nån gång. Måste få en värdering av fastigheten här innan jag vet budgeten och så skall jag ju jobba ett år till också :roll: .

Avatar Fallback

Re: Vilka Skåningar har vi här?

jonsered95  
#203282
OlaE skrev:
totte skrev:Nånstans i nordöstra hörnet, Göingetrakterna. Beror sen mest på var vi hittar ett lämpligt boställe. I varje fall handlar det om Skånes skogsland, nån slättbo är jag inte och blir aldrig.


Själv slits jag mellan vackra lummiga skogar och havets salta doft och nyckfullhet.
Försöker vara på båda ställena, så tröttnar man nog inte så lätt. :mrgreen:

Gjorde min gymnasietid på skogsskolan i Osby 03-06.
Mitt ex farfar hade en 500ha skog runtomkring den trakten, men är själv inte så begeistrad i Snapphanebygden. :-)


Jag går på skogsskolan uppe i Osby nu, andra året, trevligt med andra som har gått där med här på forumet. :grin:
MVH Philip.

Avatar Fallback

Re: Vilka Skåningar har vi här?

OlaE  
#203474
jonsered95 skrev:Jag går på skogsskolan uppe i Osby nu, andra året, trevligt med andra som har gått där med här på forumet. :grin:
MVH Philip.


Kul!
Ganska slappt om jag får säga det själv. :grin:
Är det svårt att hitta praktikplatser och sådant nu?

Vi hade ju Gudrun mitt i utbildningen och sen blev det kaos. :-)

Avatar Fallback

Re: Vilka Skåningar har vi här?

jonsered95  
#203491
OlaE skrev:
jonsered95 skrev:Jag går på skogsskolan uppe i Osby nu, andra året, trevligt med andra som har gått där med här på forumet. :grin:
MVH Philip.


Kul!
Ganska slappt om jag får säga det själv. :grin:
Är det svårt att hitta praktikplatser och sådant nu?

Vi hade ju Gudrun mitt i utbildningen och sen blev det kaos. :-)


Jo, är ju inte världens jobbigaste utbildning, men jag är glad bara det har med skog att göra. :grin:
Vi ska ha praktik nu från vecka 5-7 och jag har praktik de två sista veckorna, men vi måste ju ha skotarpraktik också, och jag är ju inte den som älskar att sitta i maskiner, men annars kan en del ha skotarpraktiken på skolan om de vill så det löser sig. Men jag tror att det är rätt svårt att få maskinpraktiker nu, men med det andra tycker jag inte är särskilt svårt.

Då blev det ju lite att göra, men högg skolan upp allt själva eller de fick hyra in lite upparbetning av stormfällena också?

De flesta lärarna som du hade då, har jag väl nu, byts inte ut ofta. :smile:

Avatar Fallback

Re: Vilka Skåningar har vi här?

Ivarsson  
#206459 Hallå!
Ny här på forumet! :)

Bor i Hjärnarp vid Hallandsåsen!

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).