Skåne (M)

Vilka Skåningar har vi här?

101 inlägg 36131 visningar 17 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vilka Skåningar har vi här?

totte  
#206556 Hej Ivarsson och välkommen!

Jag bor än så länge i Västerbotten men om ett år eller så flyttar jag neråt.

Blivande skåningen Totte.

Avatar Fallback

Re: Vilka Skåningar har vi här?

Ivarsson  
#206591 Tackar! Kul att hitta ett forum med människor med samma intresse.

Vad får dig att lämna Norrland för Skåne?

Användarvisningsbild

Re: Vilka Skåningar har vi här?

totte  
#206600 Är smålänning ursprungligen, bott i Umeåtrakten i över tretti år och är jäkligt less på Norrländsk vinter som aldrig tar slut. Blir pensionär om ett år och då kan vi, jag och hustrun, bo var vi vill nånstans, då valde vi det sydligaste landskapet. Siktar på att hitta nåt i nordöstra delen, vill inte bo på slätten, är ju uppväxt i Smålands granskogar. Har dessutom en hel del vänner och släkt i krokarna där nere.

Finns mycket kul för den skogsintresserade här!

Tips, lägg in i din profil var du bor, brukar underlätta diskussionerna. Du ser ditt namn i den gröna menyraden, välj Inställningar, Profil och fyll i Ort, klicka Skicka sen.

Avatar Fallback

Re: Vilka Skåningar har vi här?

Ivarsson  
#206605 Då förstår jag att du längtar tillbaka. Östra sidan har ju lite av varje, inte bara öppna landskap.

Det ska jag ordna på en gång. Tack för hjälpen!

Avatar Fallback

Re: Vilka Skåningar har vi här?

aerostaffan  
#212409 Tjena! Bor i Höganäs i NV-skåne, men har skogen på annat håll.....

Totte; Var och när hade du båten?

Användarvisningsbild

Re: Vilka Skåningar har vi här?

totte  
#212433 Båten ja, få sen nu, köpte den 75 eller 76 minns inte exakt. Hade den ihop med en kusin. Vi hade den i Biskopsmåla i Blekinge, ligger rakt söder om Bräkne-Hoby. Sålde min andel 81 till en gemensam kompis när jag flyttade till Umeå.

Avatar Fallback

Re: Vilka Skåningar har vi här?

aerostaffan  
#212486
totte skrev:Båten ja, få sen nu, köpte den 75 eller 76 minns inte exakt. Hade den ihop med en kusin. Vi hade den i Biskopsmåla i Blekinge, ligger rakt söder om Bräkne-Hoby. Sålde min andel 81 till en gemensam kompis när jag flyttade till Umeå.


Ok var ju lite innan min tid.....

Avatar Fallback

Re: Vilka Skåningar har vi här?

jakobn  
#236056
totte skrev:Är smålänning ursprungligen, bott i Umeåtrakten i över tretti år och är jäkligt less på Norrländsk vinter som aldrig tar slut. Blir pensionär om ett år och då kan vi, jag och hustrun, bo var vi vill nånstans, då valde vi det sydligaste landskapet. Siktar på att hitta nåt i nordöstra delen, vill inte bo på slätten, är ju uppväxt i Smålands granskogar. Har dessutom en hel del vänner och släkt i krokarna där nere.

Finns mycket kul för den skogsintresserade här!

Tips, lägg in i din profil var du bor, brukar underlätta diskussionerna. Du ser ditt namn i den gröna menyraden, välj Inställningar, Profil och fyll i Ort, klicka Skicka sen.



Kul! Finns ju fantastiskt många fina gårdar till bra pris i nordöstra skåne. Önskar själv att vi kunde slå oss ner där, men så blir det tyvärr inte, men kommer ändå hamna i skogsbyggden.

Bor för tillfället i Vinlöstrakten men har mitt ursprung på Linderödsåsen och är faktiskt fd mejerist. (såg att det var någon här som kört fodervassle)

Avatar Fallback

Re: Vilka Skåningar har vi här?

skogsterri  
#236067 Ännu en skåning här! :smile:

Avatar Fallback

Re: Vilka Skåningar har vi här?

dea  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#243836 Bor i Östra Göinge, Njura. Inne och läser här immellanåt.

Användarvisningsbild

Re: Vilka Skåningar har vi här?

Mattias_E  
#798799 Länge sedan nu 🙃

Göingebo här med, uppvuxen mellan Glimminge och Broby så nästan granne med dea.

Bor dock i Sösdala nu och har ingen egen skog, men har tillgång till lite skog häromkring där jag kan plocka ut lite för min eldning i kamin.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).