Blekinge (K)

Kurs?

4 inlägg 2885 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kurs?

Johan Persson  
#61704 Finns det några kurser hur man fäller träd i trakterna runt eller i blekinge? Har letat men inte hittat någon. Skall börja avverka lite björkar till ved men har aldrig fällt ett träd. Så det hade varit bra om man kunde gå en kurs så att man inte gör alla fel det går att göra.

Mvh Johan



   TS
Användarvisningsbild

Re: Kurs?

Pidden  
#62907 Det finns kurser som skogsstyrelsen håller där man lär sig grunderna! :), annars kan du ju kanske be om hjälp från någon kunnig inom området, Hur stora är björkarna och var i blekinge håller du till? :p

Användarvisningsbild

Re: Kurs?

Torparn79  
#62960
Pidden skrev:Det finns kurser som skogsstyrelsen håller där man lär sig grunderna! :), annars kan du ju kanske be om hjälp från någon kunnig inom området, Hur stora är björkarna och var i blekinge håller du till? :p

är du lite sågkåt, pidden??

HVA-butikerna har rätt bra böcker för hur man hanterar motorsåg, alltifrån skötsel och service till arbete med sågen, men kan du få praktisk hjälp av t ex. pidden eller någon annan här så är ju det bättre..

Avatar Fallback

Re: Kurs?

Naders  
#71785 Gick en studiecirkel via Studiefrämjandet i Karlshamn och fick motorsågskörkort både klass A och B.
Har varit självverksam skogsarbetare i 15 år men tyckte ändå det skulle vara kul.
Fick träffa både proffs å nybörjare och jag kan säga att alla lärde vi oss något nytt.
Sammanlagt 9 träffar varav en i Studiefrämjandets lokaler och resten i skogen så mycket praktik blev det.
Rekommenderas varmt. :)bd

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).