Blekinge (K)

Ensam?

34 inlägg 15142 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Ensam?

Naders  
#69804
totte skrev:Som tröst medan du väntar kan jag fall tala om att jag i alla bodde i Blekinge i två år 79-81. Först i Bökemåla söder om Belganet och sen i Asarum. Är i Blekinge en sväng varje sommar, har lite släkt i Karlshamnstrakten.

Då vet du kanske vem Bengt Boklund är?!
Bor också i Bökemåla och har eget åkeri med grusbilar.
Askaremåla ligger rätt nära Bökemåla om man kör skogsvägarna......

Användarvisningsbild

Re: Ensam?

totte  
#69811 Om jag vet, hyrde hus av Benne när jag bodde i Bökemåla. Själv bodde han i nybyggd villa, gamla gårdsbyggnaden bodde en kompis till mig, och sen låg där en liten stuga som jag hyrde. Bodde där i ett år ungefär, 79 - 80. Den lilla kåken brann ner sen några år efter jag flyttade därifrån.

Så han har fortfarande åkeri, han hade en bil på den tiden som han växlade mellan att köra grus och annat och så hade han nån som körde resor åt Norge med gods. Han måtte vara i pensionsålderstrakten nu Bengt.

Har passerat Askaremåla rätt många gånger, körde ofta dom där småvägarna. En kusin till mig bodde i Skärserås och hade kompisar lite här och där i buskarna.

Kul det här hur man kan få känningar bakåt i tiden och rummet. Hälsa Bengt om du träffar honom och fråga om han minns mig överhuvudtaget, är ju 30 år sen.

Avatar Fallback

Re: Ensam?

weilan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#79019 bor med i blekinge, har en fastighet i bökemåla (det vid askaremåla), och lastat många lass grus o makadam på bengt boklund o hans bilar, så där ser man :)

Avatar Fallback

Re: Ensam?

Naders  
#79034
weilan skrev:bor med i blekinge, har en fastighet i bökemåla (det vid askaremåla), och lastat många lass grus o makadam på bengt boklund o hans bilar, så där ser man :)

Hej å välkommen till Blekinge Läns dignitära forumtråd :grin:
Har min fastighet i ovan nämnda Askaremåla men bor själv i Bengtsboda, andra sidan Ringamåla.

Vet inte säkert men hörde att Bengts bil var ute på Blocket för ett tag sedan. Han orkar väl inte längre och det är ju förståeligt. :cry:

Användarvisningsbild

Re: Ensam?

totte  
#79061
weilan skrev:bor med i blekinge, har en fastighet i bökemåla (det vid askaremåla), och lastat många lass grus o makadam på bengt boklund o hans bilar, så där ser man :)


Kul med fler från dom gamla trakterna, jobbar du i anläggninsbranschen eller?

Avatar Fallback

Re: Ensam?

weilan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#79114
totte skrev:
weilan skrev:bor med i blekinge, har en fastighet i bökemåla (det vid askaremåla), och lastat många lass grus o makadam på bengt boklund o hans bilar, så där ser man :)


Kul med fler från dom gamla trakterna, jobbar du i anläggninsbranschen eller?

Nädå, sitter i en skogsmaskin dagarna i ända :) Däremot jobbat i ett dagbrott i Karlshamn (stilleryd) i många år o kört hjullastare där, lastade då bilar o båtar med makadam. Tröttnade på det, o började med skogen på heltid istället, kört många år innan lite extra på helger o semester, så nu sitter jag i en ponsse dual o spakar :)

Avatar Fallback

Re: Ensam?

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#79132 Vart i Blekinge bor du då weilan? Eller du bor uppe vid fastigheten också?

Avatar Fallback

Re: Ensam?

Naders  
#79139
weilan skrev:
Nädå, sitter i en skogsmaskin dagarna i ända :) Däremot jobbat i ett dagbrott i Karlshamn (stilleryd) i många år o kört hjullastare där, lastade då bilar o båtar med makadam. Tröttnade på det, o började med skogen på heltid istället, kört många år innan lite extra på helger o semester, så nu sitter jag i en ponsse dual o spakar :)


Då vet du kanske vem Mats Molund är. Har för mej att han jobbade där med innan han började på Mörrums Bruk.
En annan gammal kompis vid namn Martin Berggren var där också :roll:

Avatar Fallback

Re: Ensam?

weilan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#79145
Naders skrev:
weilan skrev:
Nädå, sitter i en skogsmaskin dagarna i ända :) Däremot jobbat i ett dagbrott i Karlshamn (stilleryd) i många år o kört hjullastare där, lastade då bilar o båtar med makadam. Tröttnade på det, o började med skogen på heltid istället, kört många år innan lite extra på helger o semester, så nu sitter jag i en ponsse dual o spakar :)


Då vet du kanske vem Mats Molund är. Har för mej att han jobbade där med innan han började på Mörrums Bruk.
En annan gammal kompis vid namn Martin Berggren var där också :roll:

Hahahah, visst fan vet jag vilka dom e, Molund o jag körde hjullastare ihop på samma skift, o martin med, gick ett 5-veckors schema, så dom känner jag mkt väl, martin jobbade jag med i ca 7år, o molund ca 5 år. Fråga Molund om han fortfarande går runt med sina grisfötter o sticker ned dom i andras skor, hahahahahahahah, o hälsa från mig :) O Martin svänger väl fortfarande sina lurviga till Grönwalls har jag för mig. Jobbade ju även ihop med Johnny, martins pappa många år, så visst har man lite känningar i karlshamns trakten :)

Avatar Fallback

Re: Ensam?

weilan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#79147
kjugekarlsson skrev:Vart i Blekinge bor du då weilan? Eller du bor uppe vid fastigheten också?

Nä, bor i Ronneby, ska upp o hugga lite i Bökemåla framöver e det planerat, precis börjat på ett ställe i Urshult trakten nu, så det tar väl nån månad, sen blir det Bökegöl e det planerat.....

Avatar Fallback

Re: Ensam?

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#79149 Okej, vi är i Granefors och skotar nu, därefter ska vi också till Bökemåla, fast vid Halahult.

Avatar Fallback

Re: Ensam?

weilan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#79151 Ok :) Hoppas det inte kommer så mkt mer snö nu då, eller du ligger för långt efter :( så du inte hittar pinnarna, hade själv tänkt byta om till skotare nu i början på veckan, så man inte behöver leka memory med vad virket finns :)

Användarvisningsbild

Re: Ensam?

totte  
#79160 Körde dumper åt Lars Åberg i Tving 79-81, var sällan åt Karlshamnshållet, mest Ronneby-Karlskrona. Tror aldrig jag lastade i Stilleryd. Nån som vet om den firman finns kvar, Lars själv måste vara bort runt 80 nu om han lever, vet att han fyllde 50 nån gång i det rappet jag var där.

Avatar Fallback

Re: Ensam?

Robertberg  
#79192 Bor i Torsås, mitt emellan Kalmar och Karlskrona, går i skola på Rosenholm..

Avatar Fallback

Re: Ensam?

Naders  
#79276
weilan skrev:
Naders skrev:
weilan skrev:
Nädå, sitter i en skogsmaskin dagarna i ända :) Däremot jobbat i ett dagbrott i Karlshamn (stilleryd) i många år o kört hjullastare där, lastade då bilar o båtar med makadam. Tröttnade på det, o började med skogen på heltid istället, kört många år innan lite extra på helger o semester, så nu sitter jag i en ponsse dual o spakar :)


Då vet du kanske vem Mats Molund är. Har för mej att han jobbade där med innan han började på Mörrums Bruk.
En annan gammal kompis vid namn Martin Berggren var där också :roll:

Hahahah, visst fan vet jag vilka dom e, Molund o jag körde hjullastare ihop på samma skift, o martin med, gick ett 5-veckors schema, så dom känner jag mkt väl, martin jobbade jag med i ca 7år, o molund ca 5 år. Fråga Molund om han fortfarande går runt med sina grisfötter o sticker ned dom i andras skor, hahahahahahahah, o hälsa från mig :) O Martin svänger väl fortfarande sina lurviga till Grönwalls har jag för mig. Jobbade ju även ihop med Johnny, martins pappa många år, så visst har man lite känningar i karlshamns trakten :)

Hehe, ska höra med Molund :P
Men vem ska jag hälsa ifrån?!
Nja, har lite dålig kontakt med Martin men skulle nog tro att det fortfarande är kasedans som gäller :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).