Halland (N)

Plönningeskolan

8 inlägg 5670 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Plönningeskolan

kockums850  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#56295 Gick själv på plönninge, första kullen på 3-åriga linjen (HT1992-VT1995).

Första året var det bara massa gundlära i alla möjliga ämnen, rätt trödigt. Andra året blev det en ren skogsklass, och mer "skogslära".
Hade "KB" och TorBJÖRN som klassföreståndare. Man kanske skulle ta ett "studiebesök" och se om något har förändrats, säkert 10 år sedan man var på Plönninge.

Lite som hände då:
Var en gång och bärjade vagnen som vält på Ösa 250:in med en Ödbjörn, inga problem med Ödbjörnwinchen. En annan gång åkte vagnen på Ödbjörnen ner i ett krondike, då kom Ösa 250 till undsättning. En tredje gång var det en som fick "ducka" för ett träd som landade på Snorre-hytten, av en inspirerad motorsågsfällare. En fjärde gång så höll ÖSA 250 på att brinna upp under högspänning-ledningen vid kolmilan, med lärare bakom ratten. :wink: o.s.v o.s.v :wink:....



   TS
Avatar Fallback

Re: Plönningeskolan

Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#56307 Kb och Torbjörn är fortfarande kvar, har Kb som klassföreståndare.

de där med att nån välter med ösa 250 händer ju varje år, vagnen låg på sidan 3-4 gånger i höstas :smile: (den är ju lätt att få upp igen så de är väl inte så farligt, jag har sj inte kört maskinen så jag vet inte riktigt hur stabil den är :???:

Avatar Fallback

Re: Plönningeskolan

skyttekungen  
#56386 du får komma den 25 april då vi har öppet hus med lite traktor pulling m.m

Användarvisningsbild

Re: Plönningeskolan

970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#56393 Blev det traktorpulling ändå? jag fick höra att det inte skulle bli de? och att den var på reperation släden eller nått...

Avatar Fallback

Re: Plönningeskolan

skyttekungen  
#56412 jo men jag hörde sen att den blev klar eller de fick tag på en annan släde.

Användarvisningsbild

Re: Plönningeskolan

970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#56414 okej då blev den klar såfall... för annan släde tror jag knappast.... finns inte spec många i sverige nämligen....

Användarvisningsbild

Re: Plönningeskolan

kockums850  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#56422
skyttekungen skrev:du får komma den 25 april då vi har öppet hus med lite traktor pulling m.m


Såg det på deras hemsida:
http://www.plonninge.se/Startsida_Plonn ... iet?stat=1
(Tog dock ett tag att hitta sidan, då jag sökte på plönningeskolan. Visade sig att dom "bytt" namn till Plönningegymnasiet)

Kan tyvärr inte komma den 25 april, en bland dom första Rallytävlingarna, "Kongen" på avlysta allmänna grusvägar går runt Kristianstad. Ska dit och titta när det gasas friskt (lite som att se korna släppas ut på grönbete).
Lite info om tävlingen: http://www.resultatservice.com/rally/20 ... kongen.pdf
Startlista (många hederliga Volvo´s): http://www.resultatservice.com/resserv/ ... br=2009003

   TS
Avatar Fallback

Re: Plönningeskolan

skogstok88  
#137255 Jag har också gått plönninge 04 till 06 KB och Torbjörn hänger kvar än

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).