Halland (N)

Var finns ni?

36 inlägg 16149 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Var finns ni?

Markus Johansson  
#55973 Tjenamås!
Jag håller till i gräsås, ligger nårra mil norrut från halmstad, mot drängsered. Jag går på tansportpogrammet på kattegattgymnasiet, jobbar i skogen lite på helgerna och loven. Har tänkt köra timmerbil sen när jag går ut... :lol:

Avatar Fallback

Re: Var finns ni?

Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#56179
Markus Johansson skrev:Tjenamås!
Jag håller till i gräsås, ligger nårra mil norrut från halmstad, mot drängsered. Jag går på tansportpogrammet på kattegattgymnasiet, jobbar i skogen lite på helgerna och loven. Har tänkt köra timmerbil sen när jag går ut... :lol:


inte långt ifrån mig då 8)

Användarvisningsbild

Re: Var finns ni?

kockums850  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#56282 Kommer ursprungligen ifrån Färgaryd, 5 km ifrån Hyltebruk. Bor i Smålandsstenar sen 8 år, är dock på föräldrargården väldigt ofta !

Gick Plönninge (skogsbruk) under 1992-1995 och körde då bla. SM 868, Snorre, Ödbjörn, Mini 578,678, Ösa 250.

Tråkigt att skogsbruk ska läggas ner på plönninge, många "dimmiga" minnet därifrån 8) :geek:

Avatar Fallback

Re: Var finns ni?

Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#56290 då gick du i första klassen som va 3 årig :?: 678an och ösan finns kvar fortfarande :roll: , alla dom maskiner du nämde där har man ju hört talas om när man varit i huggarkojan.
Senast redigerad av Valtra fre 25 dec 2009, 11:08, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Var finns ni?

Jimmy_Nilsson  
#56463
kockums850 skrev:Kommer ursprungligen ifrån Färgaryd, 5 km ifrån Hyltebruk. Bor i Smålandsstenar sen 8 år, är dock på föräldrargården väldigt ofta !

Gick Plönninge (skogsbruk) under 1992-1995 och körde då bla. SM 868, Snorre, Ödbjörn, Mini 578,678, Ösa 250.

Tråkigt att skogsbruk ska läggas ner på plönninge, många "dimmiga" minnet därifrån 8) :geek:

Hehe många är vi med dimmiga minnen därifrån :smile:

Användarvisningsbild

Re: Var finns ni?

smilla  
#75538 jag befinner mig i veddige nordost om varberg.
just nu går jag i 7:an fast jag har gått om ett år pga skolk.
dumt gjort om jag får säga det själv.

Avatar Fallback

Re: Var finns ni?

skogstok88  
#137256 Jag befinner mig i Centrala Halmstad

Jag har också gått Plönninge 04 til 06

Användarvisningsbild

Re: Var finns ni?

Johan C  
#137307 Jag är bosat i Valinge, utanför Varberg.
Skogen jag är verksam i ligger mellan Gunnarp och Kalv

Avatar Fallback

Re: Var finns ni?

orwak  
#200542 värö är där jag bor, saknar dock skog

Användarvisningsbild

Re: Var finns ni?

land cruiser  
#203575 vallda utanför kungsbacka

Avatar Fallback

Re: Var finns ni?

Avslutat-03  
#203593 Har gården mellan Hylte och Unnaryd men bor inte där.

Användarvisningsbild

Re: Var finns ni?

towes  
#203614 Jag är ingen stadigvarande Halläning, men älskar kuststräckan runt Haverdal och Steninge. Tillbringar så mycket ledig tid där jag kan.

Nåväl, jag skriver här för att denna tråden är nära det jag vill ha sagt.

När man diskuterar skogligt så är det väsentligt varifrån man kommer i vårt avlånga land. Förutsättningar och växtlighet varierar mycket. Det någon menar i Norrland kan missförstås totalt av någon i Skåne.

Jag skulle därför vilja slå ett slag för att man i så stor utsträckning som möjligt i sin kontrollpanel (klicka ditt alias i menyraden följt av "kontrollpanel") skriver in sitt ungefärliga ursprung efter rubriken "Ort". Räcker egentligen med landskap om man vill vara hyfsat anonym. På så sätt kan man applicera t.ex. ett skötselråd enklare beroende på varifrån det kommer.

I denna tråden är ni duktiga, men jag hoppas detta läses av även icke-Halläningar.

Avatar Fallback

Re: Var finns ni?

Simon.M  
#203737 Köpte min valmet 565 av plönninge bara haft den 6 månader men nöjd hittills :)

Avatar Fallback

Re: Var finns ni?

erkandersgard  
#203742
JD_1110 skrev:Jag är från Simlångsdalen ett par mil utanför Halmstad

He he, där har jag varit.
Min syrra Katarina bodde där för några år sedan, vid någon gammal kvarn tror jag att det var.

Avatar Fallback

Re: Var finns ni?

skogstok88  
#229986 Hej hej jag bor i Oskarström i en lägh
behöver ett kontakt nät för att hitta jobb i halland

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).