Östergötland (E)

Hej alla Östgötar!

12 inlägg 6514 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Hej alla Östgötar!

masterchief  
#50904 Startar den här tråden för att hålla koll på vilka forister man har i närheten 8)
Jag heter Ferdinand Eskilsson och bor i Östergötlands medelpunkt Björsäter, Åtvidabergs kommun :lol:



   TS
Avatar Fallback

Re: Hej alla Östgötar!

Ulf  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#50965 Jag faller in i ledet.. :grin:
Linköpings kommun..ca. tre mil utanför stadsgränsen, en bit bortanför Nykil samhälle..
Östgötska=Världen finaste dialekt.. :D
Mvh. Ulf

Användarvisningsbild

Re: Hej alla Östgötar!

swe#kipp  
#50990 Jag är inte från östergötland men sambons hela släkt är från linköping ,, så inte skall ni lura i mig att östgötskan är den finaste dialekten inte :D
det är ju så klart Dalmål :P

Ha det gått alla östgötar !!!

Avatar Fallback

Re: Hej alla Östgötar!

Torpan  
#50997 Hejsan, ställer in mig i kön. Norrköpingsbo sedan -76.Heter Robert och är anställd hos ett bolag. Det är inget fel på någon dialekt bara man förstår vad dom säger. :wink:

Avatar Fallback

Re: Hej alla Östgötar!

Södergård  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51023 Faller också in i ledet. Bor/äger en spannmålsgård utanför vadstena. Brukar dryga ut kassan med att hugga i skogen eller där det behövs när tiden finns.

Avatar Fallback

Re: Hej alla Östgötar!

Ulf  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52063 I dagsläget är vi 2507 medlemmar här på skogsforum.se...Vi som har skrivit i den här tråden kan väl inte vara dom enda östgötarna här..???
Eller..??
Ge er till känna nu..! :smile:
Mvh. Ulf

Avatar Fallback

Re: Hej alla Östgötar!

pla1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#52414 Räknar mig inte som östgöte, då jag är född och uppvuxen i västergötland.
Men bor sedan 13 år i Finpång, så det kanske snart är dags att tänka om!
//Per

Avatar Fallback

Re: Hej alla Östgötar!

Hjelms  
#52417 Måste ju bidra med lite östgötska, själv en utflyttad östgöte med Mor och Far kvar i Mantorp och en hop en släkt i Åtvi.

Avatar Fallback

Re: Hej alla Östgötar!

joppe  
#58110 För första gången har jag skrollat hela sidan ned och då följdaktligen hittat in här! Jag heter Joel och har en mycket liten skogsplätt ca 20 ha i Östra Ryd ett par mil utanför Norrköping, försörjer mig med helt annat arbete och har skogen som fritidssyssla.
Skulle kunna tänka mig att arbeta lite mer aktivt och då med handhållet mest på fritidsbasis, (jobb någon?) Har stor klättervana främst från berg förståss, men även en del hemmapulande med såg från topp och ned.

-Masterchief- Björsäter ligger ganska nära min lilla håla. Har du egna maskiner osv. för att köra ex gallring. Kanske även kontakt med köpare av det nedtagna?

Kul att det finns lite östgötar runt ikring, men det borde vara fler!

Användarvisningsbild

Re: Hej alla Östgötar!

masterchief  
#58114 Jodå jag har 2 egna skördare, en beståndsgående Rottne2004 och en stickvägsgående rottne 5005. Den stora kör vi även slutavverkning och fröträd med då vi har 2 agregat till den...
Vi har härjat i dina trakter en del, Häjan bla innanför Olerum, samt Björkvik som ligger mellan Östra ryd och Björsäter.
Kör både frilans och mot uppköpare... Mina huvuduppdragsgivare är (även om det förtillfället är lugnt :???: ) Linköpings skogstjänst samt Glottra skog.
När jag kör frilans så brukar jag förmedla virket via Glottra.

   TS
Avatar Fallback

Re: Hej alla Östgötar!

Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#58367 hej..jag bor ju i norra småland men jobbar mestadels i östergötland så skriver väl ner några rader här o kolla läget med jämna mellanrum om det är någon markägare man känner igen

Avatar Fallback

Re: Hej alla Östgötar!

arvid  
#60831 Hallå!

Hittade hit först nu:)

Jag bor på Vikbolandet östra östergötland. Trevligt med lite lokalt folk:)

MVH
Arvid

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).