Stockholm (AB)

Är jag ensam, eller...?

22 inlägg 38058 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Är jag ensam, eller...?

Phantom  
#117305 Finns det ingen mer än jag här på forumet från denna del av landet?
Jag tror att det gör det, men jag tänkte iaf att denna del av forumet inte kunde vara utan åtminstone 1 inlägg :grin:



   TS
Avatar Fallback

Re: Är jag ensam, eller...?

awes  
#117312 Enligt skogskartan (under flik "Mer...") finns det i alla fall 2 till...

En fråga bara ;-)
Du bor i "norra Sthlm" på gränsen till Uppland. Norra Sthlm ligger i Uppland. T.o.m. allt norr om Gamla Stan ligger i Uppland...

Användarvisningsbild

Re: Är jag ensam, eller...?

Kjell S  
#117324 Södra Roslagen..

Avatar Fallback

Re: Är jag ensam, eller...?

brassel  
#117377 Här var det en Stockholms länare till, enligt gammal hävd bor jag även mitt i Roslagen!

Avatar Fallback

Re: Är jag ensam, eller...?

Phantom  
#117982 Jag har aldrig riktigt förstått var gränsen för Roslagen går, så det kan jag inte säga något om.

   TS
Avatar Fallback

Re: Är jag ensam, eller...?

Phantom  
#117983
awes skrev:En fråga bara ;-)
Du bor i "norra Sthlm" på gränsen till Uppland. Norra Sthlm ligger i Uppland. T.o.m. allt norr om Gamla Stan ligger i Uppland...

Japp, det stämmer att jag tillhör Uppland :oops:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Är jag ensam, eller...?

Kjell S  
#117991 Enligt googlesökning:
Karta_byreg4_kop.jpg

Användarvisningsbild

Re: Är jag ensam, eller...?

Kjell S  
#117992 Såg nu på en annan karta att jag hamna i mellersta roslagen, men det är väl på håret i min mening...
Då jag oftast delar in det i södra och norra...

Avatar Fallback

Re: Är jag ensam, eller...?

superdave  
#160348 bump

en till här. mycket snack om var man bor så jag kan meddela att jag också bor i roslagen, åkersberga. längre söder ut i roslagen kommer man ju inte. allt som har med skog utövas på ljusterö:)

Avatar Fallback

Re: Är jag ensam, eller...?

Midgård  
#160365 Jag bor på Lidingö. Skogen i NO Småland närmare bestämt norra Kalmar län.

Avatar Fallback

Re: Är jag ensam, eller...?

brassel  
#178947 Vill lyfta fram 1296 års Upplandslags "Roden-områden" som det riktiga Roslagen!

Men inser samtidigt att div kommuner, mäklarfirmor, "Hundare" mfl gärna vill definera Roslagen annorlunda.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Roden
Bild

Avatar Fallback

Re: Är jag ensam, eller...?

Bajk  
#184493 Jag bor också här, söder om stockholm.

Användarvisningsbild

Re: Är jag ensam, eller...?

Kjell S - II edition  
#192184 Får förnya mig... pga databyte och något felrotat ogräs har jag fått göra mig en ny profil...

Användarvisningsbild

Re: Är jag ensam, eller...?

totte  
#192313 Välkommen i ny version! Kjell S 2.0

Användarvisningsbild

Re: Är jag ensam, eller...?

Kjell S - II edition  
#192317 Tackar! Har ju inte förlorat så mycket mer än det man kan ta igen med att fortsätta som man gjort tidigare...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).