nutte skrev:Jag köper för 220 inkl moms, löst... av bolaget vi kör åt jag tycker det är billigt...
Vedproducent skrev:nutte skrev:Jag köper för 220 inkl moms, löst... av bolaget vi kör åt jag tycker det är billigt...
Billigt är väl upp till var och en att bedömma. Men med 45 % fastvolym som det ofta är på björken så blir priset 391 kr fub + moms. Grundpriset ligger på många håll hos skogsbolagen på 330 kr för björken. Men sen ska ju bolaget ha sin provision också som ska täcka sina kostnader plus eventuella premier till skogsägaren.
Själv betalar jag 365 plus moms /fub och det får jag vara nöjd med när jag köper så stora volymer.
nutte skrev:Vedproducent skrev:nutte skrev:Jag köper för 220 inkl moms, löst... av bolaget vi kör åt jag tycker det är billigt...
Billigt är väl upp till var och en att bedömma. Men med 45 % fastvolym som det ofta är på björken så blir priset 391 kr fub + moms. Grundpriset ligger på många håll hos skogsbolagen på 330 kr för björken. Men sen ska ju bolaget ha sin provision också som ska täcka sina kostnader plus eventuella premier till skogsägaren.
Själv betalar jag 365 plus moms /fub och det får jag vara nöjd med när jag köper så stora volymer.
Ja vet inte va folk säljer för annars i era krokar... Här tar dom som säljer "svart" 250 kr m3 travat, å dom som säljer me kvitto tar 230 +moms... Iaf dom ja känner som håller på, å dom får då allt sålt... Så i mina ögon är 220 inkl moms asbilligt;) Å det är LÅNGVED det gäller...