th skrev:Det är ju riktigt slöseri att elda upp en kådrik tall. Bättre att såga upp den till röttåliga reglar.
H3nkk4 skrev:potatis1 skrev:3 st. väggar på ladan har jag satt luftningsduk i gummi den släpper igenom ca. 60 % luft typ vädringsduk som dom har i djurstallar, sedan kapar vi i 1000 liters säck på europall ställar in med traktor o lastare 4 på varandra kan bli lite mögel i raden längst ner när det är blöta sommrar , jag har haft typ grusat golv tills i höstas men nu har vi asfalterat med en tät asfalt på 5 cm, vi tror att möglet kommer från marken. Men den veden ställer vi undan när vi kör ut på hösten och nu är den slut när det inte finns något annat att köpa.
Vad är det för mått på ladan? Den måste ju vara ganska stor med tanke på att du har 1500m3 ved i den.
Veden som du säljer direkt på kärra, är det rå ved direkt från vedmaskinen?
Kan du ev. bifoga bilder på vedladan? Skulle vara mycket intressant.
potatis1 skrev:H3nkk4 skrev:potatis1 skrev:3 st. väggar på ladan har jag satt luftningsduk i gummi den släpper igenom ca. 60 % luft typ vädringsduk som dom har i djurstallar, sedan kapar vi i 1000 liters säck på europall ställar in med traktor o lastare 4 på varandra kan bli lite mögel i raden längst ner när det är blöta sommrar , jag har haft typ grusat golv tills i höstas men nu har vi asfalterat med en tät asfalt på 5 cm, vi tror att möglet kommer från marken. Men den veden ställer vi undan när vi kör ut på hösten och nu är den slut när det inte finns något annat att köpa.
Vad är det för mått på ladan? Den måste ju vara ganska stor med tanke på att du har 1500m3 ved i den.
Jag har lagt in bilder i albumet, ladan är på 535 kvadrat
potatis1 skrev:H3nkk4 skrev:potatis1 skrev:3 st. väggar på ladan har jag satt luftningsduk i gummi den släpper igenom ca. 60 % luft typ vädringsduk som dom har i djurstallar, sedan kapar vi i 1000 liters säck på europall ställar in med traktor o lastare 4 på varandra kan bli lite mögel i raden längst ner när det är blöta sommrar , jag har haft typ grusat golv tills i höstas men nu har vi asfalterat med en tät asfalt på 5 cm, vi tror att möglet kommer från marken. Men den veden ställer vi undan när vi kör ut på hösten och nu är den slut när det inte finns något annat att köpa.
Jag har lagt in bilder i albumet, ladan är på 535 kvadrat
potatis1 skrev:Jag har lagt in bilder i albumet, ladan är på 535 kvadrat