fre 17 jun 2011, 16:22#131586
Hemskt vad vi var på krigstigen här. Men okej jag får väl svara dig en sista gång. Du vet jag har inte riktigt tiden att tjafsa om småsaker c:a 500 spänn i timmen förlorar jag ju på att prata strunt med dig. Du borde verkligen tänka på det, med tanke på att vissa trädfällare tjänar 2500 kr i timmen och du verkar ju vara uppenbarligen en av dom. Om du vill lätta på ditt dåliga samvete för att du tar för mycket betalt, får du ta det med en psykolog det har du säkert råd med. Med tanke på din timpenning.
Det här forumet är till för att hjälpa folk och inte prata massa strunt. Läs igenom den här tråden igen. Insändaren undrar lite om att fälla träd och undrar om vad han skall betala per träd. Det är många som säger att han skall ta betalt i stället för att betala. Jag tycker absolut att han skall ta betalt med tanke på hur dyra trädfällare och jag får också medhåll av andra att det är lite väl höga priser i branschen. Hoppas att du som startade tråden och andra som skall fälla träd har blivit lite hjälpta av det.
Sen att tjafsa om löjliga grejor som inte har med tråden att göra är ju bara löjligt. 500 kr är en helt okej timpenning och ligger helt i linje med andra branscher. Har du däremot en flismaskin på 1200 hk och drar 120 liter i timmen då kan man nog ta ett par tusen i timmen för att tjäna lite pengar. Om jag hade skadat mig så hade det gått på försäkringen likaså om det hade blivit något annat trassel. Min morsas man är försäkringsmäklare så han har nog full koll på mina försäkringar skall du se, men tack för att du tänker på mig. Om jag skulle få 1250 kr av en kund och jag skulle tacka ja till det så sätter jag mig i en väldigt dum sits med tanke på att min timpenning är c:a 500 kr i timmen. Skulle kunden få reda på det då har jag nog inte så nöjd kund längre.
För mig handlar det också att man kan se kunden i ögonen och att kunden är nöjd och belåten då kan man ju sova gått sedan och det blir roligare att driva företag det är ju också en viss typ av betalnig tyvärr betalar det inga räkningarmen jag mår bra av det. Sen går jag runt ganska bra jag köpte en ny bil förra året och jag och min familj lever ganska gått så det går ingen nöd på mig, men åter igen tack för att du bryr dig. I fortsättningen så läs tråden ordentligt och försök lös problemet åt frågeställaren så fungerar ju forumet lite smidigare.
Och till dig som startade tråden, du skall nog inte vara rädd att ta betalt för träden som du fäller för det gör dom flesta.
Lycka till!!!!!!!!