Bioenergi

börja sälja ved

34 inlägg 33228 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: börja sälja ved

axwell  
#116765
marcus_ford 3600 skrev:n som vill sälja lite massa??

Visst, inga problem, hur mycket behöver du i den första leveransen?

Forumets medlemmar bor övervägande spridda över hela Sverige, Norge och Finland, skriv ut var du är verksam, annars blir din fråga som ett eko i rymden.

Avatar Fallback

Re: börja sälja ved

marcus_ford 3600  
#116785 bor i södra sverige, jönköping län... kan hämta med lastväxlare o traktor eller lastbil.
behöver 20 kubik själpt mått till

   TS
Avatar Fallback

Re: börja sälja ved

marcus_ford 3600  
#116787
zorran skrev:Problemet är petersson och svensson som säljer ved som pensionärer eller som fritidshuggen ved. De säljer för billigt och förstör för hårt arbetande folk som försöker leva på verksamheten.

Har inga problem med de som säljer billigt, Har och gör det själv ibland!

Om du tycker om hårt arbete så varför inte prova, Jag önskar dig lycka till StaffanB



Zorran en som tror på virkespriserna.

ja det verkar kunne skilja 20 spänn på samma säck från ställe till ställe, men idag kom jag på en ide när jag klyv...
Varför inte gå ihop nåra vedförsäljare(båda proffsiga och fritidshuggare) och komma överens om pris på ved,ovasett vad du bor, starta hemsida kanske med stöd från nån och sedan ha som säljsida där vedsäljare får annonsera, men måste typ ta 50 kronor säcken för veden, det bådde ju få upp prisen :grin: men... det kan bli svårt att komma överens om pris med mera, som sagt bara en ide

   TS
Avatar Fallback

Re: börja sälja ved

JF  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#116807
marcus_ford 3600 skrev:ja det verkar kunne skilja 20 spänn på samma säck från ställe till ställe, men idag kom jag på en ide när jag klyv...
Varför inte gå ihop nåra vedförsäljare(båda proffsiga och fritidshuggare) och komma överens om pris på ved,ovasett vad du bor, starta hemsida kanske med stöd från nån och sedan ha som säljsida där vedsäljare får annonsera, men måste typ ta 50 kronor säcken för veden, det bådde ju få upp prisen :grin: men... det kan bli svårt att komma överens om pris med mera, som sagt bara en ide

Kartellbildning är olagligt och därmed en dålig idé. Däremot, om några, eller för den delen många, vedproducenter skapar ett gemensamt bolag och säljer sin ved geneom det bolaget går det ju att få ett enheltigt pris.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).