Bioenergi

Bracke C.16

25 inlägg 12491 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Bracke C.16

Henka  
#69852 Någon som har erfarenhet av Brackes C.16?



   TS
Avatar Fallback

Re: Bracke C.16

dexter  
#71616 c16? är de den nya plantmaskinen??

Användarvisningsbild

Re: Bracke C.16

Knegarn  
#71639 jag är oxå lite sugen på att höra erfarenheter, det är ett energivedsaggregat!
kapdiameter? snurrar kedjan konstant? bökar man inte ständigt i sten o skit?

Avatar Fallback

Re: Bracke C.16

dexter  
#71665 så va de, fan ja har ingen koll på bräcke längre =S

Avatar Fallback

Re: Bracke C.16

JD 810  
#71769 Hejsan !!

Försäljaren säger att det är ett j....a aggregat att vara effektivt, jag kör en klipp i vardagen men det går inte att jämföra i snabbhet, visst är det sten och jord känsligt det är ju trots allt en kedja på det men den tål lite jord i alla fall, vet om en som kör vägkanter med en grävmaskin och han bytte 3 kedjor på en vecka då körde de skift. Så det aggregatet tror jag på.

Mvh Jd 810

Avatar Fallback

Re: Bracke C.16

Jesper  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#72622 Här har du en likvärdig konkurent. Den finns dessutom med matarhjul och längdmätning för den som vill köra i gallring..

http://www.spmaskiner.se/?ID=NYHET&News ... sv-se&db=1

Avatar Fallback

Re: Bracke C.16

tantgron  
#72625
Jesper skrev:Här har du en likvärdig konkurent. Den finns dessutom med matarhjul och längdmätning för den som vill köra i gallring..

http://www.spmaskiner.se/?ID=NYHET&News ... sv-se&db=1

SP brukar alltid göra genomtänkta produkter, tyckte det såg bra ut. Men ser inte klorna lite klena ut, är det inte lätt hänt att man böjer dom? I övrigt ser det riktigt robust ut.

Men personligen så föredrar jag nog klipp med kniv; det är många gånger som man går in i buskar utan se vad man har tag om, och vad som gömmer sig under grenarna. 401 med någon smart ännu ej uppfunnen knivklipp, det skulle sitta fint... ;)

Men båda Brackes och SP klippar har sina starka områden där de säkert är oslagbara.

Ska även tillägga att jag nu kör en 921.1 med Naarva-Grip på, så jag har tyvärr inte mera erfarenhet av ovanstående klippar.

Avatar Fallback

Re: Bracke C.16

Jesper  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#72630 Har liknande ackamuleringsarmar på vårat 451, fast mindre. De ser också väldigt klena ut men har hållit hittils alla fall. Vi har dock bytit ett par spiralfjädrar. Rätt så enkel konstruktion egentligen.
Griparmarna ser väl lite veka ut de med, men de är förmodligen gjorda så för att inte fastna. Med bra stål borde de hålla.
Det går långsamt i videon, men föraren är säkert ovan.

Avatar Fallback

Re: Bracke C.16

kraschkungen  
#130823 Klkkkkkkkkkkk
Senast redigerad av kraschkungen mån 15 aug 2011, 08:40, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Bracke C.16

Kse  
#131150 Får besök från Bracke i veckan då dom ville kolla på vår energivedshantering och markberedning och förmodligen sälja in sina grejer. Har sneglat lite på deras C.16 tidigare och även andra agg för energihantering.
Synpunkter på C.16, för/nackdelar eller frågor att ta upp med Bracke mottages gärna

Användarvisningsbild

Re: Bracke C.16

Kse  
#131417 Fick ett mycket bra intryck av c16 då Bräcke var förbi idag. Aggregatet passar nog bäst på skördare även om dom monterat ett par agg. på skotare. Även en hel del drivare typ Pinox och 801. Kapar 26 cm och väger 570 kg, kräver 170 bar 220 liter/minut.
Blev oxå bjudna på studiebesök till närmsta entreprenör som kör med C16 för at se den i drift och höra åsikter från en som faktiskt kör den till vardags.
Dom har även ett nytt aggregat på g som kommer att visas på nolia, lite annat consept dock.
Planerad produktion om ca ett år.

Avatar Fallback

Re: Bracke C.16

skägg  
#131798 Har ett c16 på en dual. Tycker den vill ha för mycket soppa med bracken mot skördaraggregat. Även ca 10-15 grader högre hyd temp. Men helt fenomenal på rätt objekt, vi har skaffat ett matande till längre skog i gallring.

Avatar Fallback

Re: Bracke C.16

_Espen  
#131818 Hvor høy hyd temperatur får du på dualen da?Jeg får også høyeste temp med klippen,har ponsse klippen.

Avatar Fallback

Re: Bracke C.16

Goofy  
#132136 går i funderingarna på att skaffa ett c16 aggregat för att kompencera riskörningen lite.
De som e mest oroväckande e vikten på aggregatet.
Skulle vara kul å få lite info från någon som kör med ett c16 på en skotare :)

Avatar Fallback

Re: Bracke C.16

harvesterhead  
#132804 Detta då ? ABAB:s nya matarklipp

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).