Ni som sysslar med stubbrytning, berätta mer.
Postat: tis 25 aug 2009, 20:30
Ja jag hade lite svårt att formulera en vettig rubrik men ni som sysslar med stubbrytning, jag är intresserad av mer "info" om det, både ur förarens perspektiv och för företagets skull.
Det är nämligen så att jag börjar lessna lite på att köra timmerbil och även pratat med chefen lite om att jag är mer intresserad av att köra tex grävare om han skulle få nån idé att skaffa någon sådan i framtiden.
Nu fick jag höra av en kolega att dom varit och kollat på en 21tons grävare då chefen funderar lite på stubbrytning. Vad jag fått veta så är han lovad körning på stubbrytning om han vill, så jag antar att han sitter och räknar rätt mycke nu om han kan få ekonomi i en sådan körning. Så ni som vet nått/kan nått, berätta lite vad vi som företag ger oss in på. Vad jag förstått så är säsongen som max 8mån här uppe och grävaren han varit och kollat på ska ha haft ett skördaraggregat också, är risken då att man hamnar på nå skitavverkningar på vintern där man tror maskinen ska tippa bara man flyttar sig i hytten å sånt?
Och för mig som trolig förare om han beslutar sig för att prova på dehär, hur kommer jag att ha det, hur fungerar det igentligen ute på sånthär? Jag har förvisso ingen större erfarenhet av att köra just grävare men har kört mycke kran och har inga större problem att manuvrera en grävare. Jag har förstått att man såklart kan få långa avstånd att köra till och från jobbet ibland vilket såklart är rätt tråkigt men inget man kan göra nått åt.
Så ja berätta vad ni vet
Det är nämligen så att jag börjar lessna lite på att köra timmerbil och även pratat med chefen lite om att jag är mer intresserad av att köra tex grävare om han skulle få nån idé att skaffa någon sådan i framtiden.
Nu fick jag höra av en kolega att dom varit och kollat på en 21tons grävare då chefen funderar lite på stubbrytning. Vad jag fått veta så är han lovad körning på stubbrytning om han vill, så jag antar att han sitter och räknar rätt mycke nu om han kan få ekonomi i en sådan körning. Så ni som vet nått/kan nått, berätta lite vad vi som företag ger oss in på. Vad jag förstått så är säsongen som max 8mån här uppe och grävaren han varit och kollat på ska ha haft ett skördaraggregat också, är risken då att man hamnar på nå skitavverkningar på vintern där man tror maskinen ska tippa bara man flyttar sig i hytten å sånt?
Och för mig som trolig förare om han beslutar sig för att prova på dehär, hur kommer jag att ha det, hur fungerar det igentligen ute på sånthär? Jag har förvisso ingen större erfarenhet av att köra just grävare men har kört mycke kran och har inga större problem att manuvrera en grävare. Jag har förstått att man såklart kan få långa avstånd att köra till och från jobbet ibland vilket såklart är rätt tråkigt men inget man kan göra nått åt.
Så ja berätta vad ni vet