Bioenergi

Prisvärd 1500 l vedsäck

3 inlägg 908 visningar 1 följer Svara, dela mm...  

Prisvärd 1500 l vedsäck

Ent  
#906651Åkte till vårt östra broderland där jag besökte Puuilo, det är som Biltema och Jula tillsammans. Köpte på mig några till vedsäckar.
Dessa heter "Norrköping" och är helt i nät, angiven maxlast 1000 kg, 100x100x150 cm á 15€ styck ink moms. Inte använt dem ännu så jag har ingen aning om långsiktig hållbarhet, men de verkar rejäla.

Senast redigerad av Ent ons 18 feb 2026, 09:06, redigerad totalt 1 gång.

TS
Användarvisningsbild

Re: Prisvärd 1500 l vedsäck

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#906658https://www.allas.se/ekonomi/ny-lagpris ... e/11261545

Puu ilo = Trä Glädje
Klart värt ett besök när man är i närheten av en sån butik. Fåse hur det blir prismässigt
när de öppnar i Sverige, hittills har det sett mkt bra ut i Tornio på finska sidan åtm.

Re: Prisvärd 1500 l vedsäck

Ent  
#906659Tack, jag råkade skriva Puulio i stället för Puuilo 🙃 , rättat nu. Nå, det är väl som vanligt att man anpassar sig efter den lokala prisnivån så vedsäckarna lär väl inte bli billigare i Sverige. En Norrbottens-reflektion är hur länge Jula och Swedol ska överleva i Happis. De har Puuilo, Motonet, Ojanperä Autopalvelu, Tokmanni mfl att tampas mot. Många häromkring har regat sig för finsk moms och kan lyfta den direkt.

TS
 Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Stihl
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).