Bioenergi

Håll koll på era björkar inför påsken...

7 inlägg 5252 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Håll koll på era björkar inför påsken...

nilsszzon  
#630536 http://www.frilagt.se/2020/03/10/svarta ... nens-mark/

detta kan mkt väl väcka intresse hos fler smarta personer , med tanke på deras arbetsbord ser rubusta och av bra kvalite så pågår säkert sånt här på fler platser just nu....
Tråkigt om de går in i björkplantering som man vill ha stående...



   TS
Avatar Fallback

Re: Håll koll på era björkar inför påsken...

Norrtälje  
#630546 Höna av en fjäder, allt skulle ju bort..och självklart betalas så lite skatt som möjligt då det knappast är någon ekonomiskt revolutionerande affärsverksamhet att kränga påskris.
Ett fokus borde lyfts kring kommunens skötselansvar över sin mark för det borde vara lätt för alla att förstå att det är dumsnålt att inte hålla efter innan konfliktbeståndet är ett faktum. Ett bra jobb för t.ex dagligverksamhet för de som inte sitter i rullstol anser jag, med varsin grensax i tid kunde de få utföra ett gott dagsverke.

Avatar Fallback

Re: Håll koll på era björkar inför påsken...

nilsszzon  
#630559 jag vet inte vad en bunte påskris kostar men jag vet hur mkt pengar en blombutik kan dra in av att gå ut i skogen och stjäla mossa..... där pratar vi enkla och svarta pengar precis som detta.

ja kommunen har varit slarviga absolut , men att där finns svarta pengar i riset är jag övertygad om och när det är det så kan det bli tal om andra platser med...

   TS
Avatar Fallback

Re: Håll koll på era björkar inför påsken...

nilsszzon  
#630561 en snabb googling , påskris 20st runt 230-299kr

https://cdon.se/hem-tradgard/paskris-l- ... o_s=gplase

https://www.cchobby.se/catalog/product/ ... lsrc=aw.ds

   TS
Avatar Fallback

Re: Håll koll på era björkar inför påsken...

Avslutat-02  
#630562 :-bd :ymparty: jag ska fälla björkar...så detta blir kalas..

150 kr/vippa...
:-bd

Tokholmarna betalar nog..

Men någon skövling var och är det väl inte att plocka reda på sly... :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Håll koll på era björkar inför påsken...

Amatörhuggare 62  
#630625 Här finns en å annan vippa.

Avatar Fallback

Re: Håll koll på era björkar inför påsken...

Norrtälje  
#630660 Känns dock som en dåligt lämpad produkt att skicka och tror heller ingen tittar efter björkris att köpa på nätet men pröva då och se om det blir så väldigt lätta pengar..luktar lite sprängticka om det hela tycker jag men då unnar jag er liksom svartarbetarna i länken. Tycker inte alls det är att likställa med att plocka mossa eller blåbär för den delen, då handlar det mer om skörd men här skulle ju slyet bort och sågs mer som avfall. Eller ställ upp ett eget bord utanför någon butik om ni har barn som vill försöka tjäna lite extra, som på prov. Pappa klipper och drar hem, mamma kan hjälpa med bindning och ungen får sälja, en perfekt familjegrej?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).