Bioenergi

Eran småsäck försäljning 40/60/80L

5 inlägg 4163 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Eran småsäck försäljning 40/60/80L

s9bbe  
#540253 Hej!

Bedriver själv vedförsäljning av 1kbm säck samt med tippvagn. Fungerar jätte bra, helst med korta avstånd och en slant för transporten. Samma gäller med 1kbm säckarna, som oftast kommer för avhämtning.

Brukar bli några småsäckar mellan beställningarna, som går till eget bruk. 40L snackar jag nu om.

Min fundering är nu om jag ska börja kränga 40L säck också. Då tänker jag mest till Ica handlare, mackar osv osv inom 5 mils radie.

Ni som gör detta, hur ser lönsamheten ut för er?
1kr litern + moms? Leverans? Efterfrågan?

T.ex 4x på bredd och 4x på höjd = 16x40L = 640L också 640kr + moms(EU PALL)

För att tillägga så hugger jag från egenskog och anser det är mer motion än arbetstid :)

Mvh



   TS
Användarvisningsbild

Re: Eran småsäck försäljning 40/60/80L

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#540324 Om du bor skapligt nära plats där folk kör förbi kan du ju prova med självbetjäning,
Lägga ett antal säckar i uthuset vid vägen, en liten låda för pengar och en skyllt med nr för de som vill swisha, vet om ställen där liknande upplägg har funkat ok...

Användarvisningsbild

Re: Eran småsäck försäljning 40/60/80L

s9bbe  
#540413 Zixten, jo det gör jag. Det kan vara en variant värd att prova isåfall. Tack för tipset. Hur ser du ut för er andra som säljer till bensinmackar o h dylikt, hur ser förtjänsten ut?

Mvh

   TS
Avatar Fallback

Re: Eran småsäck försäljning 40/60/80L

CTech  
#540421 På annons är småsäck svårsålt hos mig. Har sålt 3st till en som hade hyrt en badtunna över helgen. Kan inte konkurrera med Byggmax som tar 41kr/säcken. Jag tar 65kr/st eller 10 säckar för 59kr/styck. Det ger ett m3pris på 885 och för mindre är det inte värt för mig att packa dem. Säljer sen ca en månad tillbaka till en mack och där går det desto bättre, han har sålt ett 40tal och tar 79kr/styck.

Säljer annars några hundra m3 i storsäck och då tar jag 640kr/m3 inkl moms.

Användarvisningsbild

Re: Eran småsäck försäljning 40/60/80L

s9bbe  
#540503 Okej! Macken du säljer till debiterar du vad? Jag är ute efter något riktmedel ifall jag ska börja. Om ja förstår rätt så tar han 79kr ut till kund mackägaren och du debiterar han? 🙂 Har frun som hjälper mig då och då, tanken var kunna plöja nå småsäck då.

Mvh

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).