tis 09 sep 2008, 19:57#35058
kanske SRG.s nya skapelse är något för detta jobb? .. men även den är rätt stor och klumpig, dock smidigare än ovanstående ekipage
tro mig jag vet hur det funkar med att "larva" runt bland stubbar och sten i skogen ..
oftast har grävmaskinerna sk. originalmonterade "stenskydd" för underrullarna i larven , och helt utan stöd blir det fruktansvärda påkänningar för en standard´kedja i en i ett grävmaskinsunderrede
det där med en lång längsgående "stödskena" som visas på bilden är ju populäraste lösningen för att få bandkedjorna att gå RAKT och slippa sidobrytningen, skava i stenskydden o.s..v , men detta tillhör ju medeltiden
på min cat . satte jag samma stöd , fast flera ..och med svarvade välvda hjul som rullar på larvens insida ...istället för att skava och nöta på "plattorna" ... och det rullar skitlätt
har även kört test åt CAT , och hade de första "smorda kedjorna" i europa på catgrävare vill minnas att dessa tillverkades i tyskland och det var ett j-vla bök att byta tror det är ca: 72 plattor på min eftersom jag har 325 :ans underrede (så de blev till att plocka fram 1" luftmutterdragare och de stora "bändjärnen"
, men det hade funnits ett bra tag på schaktmaskinerna deras redan då
.. och det optimala är ju som de kör med i canada / usa .. typ stamlunnare på larv då är det en sk. " halvkedja " bultad i vanlig ordning längst ut på plattan ..
Senast redigerad av "spindeln" tis 09 sep 2008, 20:58, redigerad totalt 1 gång.
"uppväxt med TRP. av rundvirke " / " mycket vill ha mer - fan vill ha fler och i helvetet blir det aldrig fullt "