hlb skrev:I mina mörka stunder tror jag inte man kan bli styrande politiker i samhället utan att ljuga. På SFO samlas, som jag ser det ärliga och vettiga personer, men hur många SFO-are har styrande positioner i samhället? Gissar att det inte är särskilt många. Vi får nog svårt med att påverka stabo-tänket. Själv försöker jag nog bli lycklig med min situation och följa lagar och regler "så gott det nu går", men jag stöttar gärna er som är yngre i er kamp för rättvisan.
Slutade själv med politiken för några år sedan, sedan jag insåg att det inte handlade om att inneha en position där kunskap skulle kunna spela en roll för det som man sökte skapa förändringar för. Utan det handlade om ett egoistisk maktspel för att enbart vinna en position i den politiska hieriarkin. För även om en kunskapsbaserad samhällsutveckling skulle innebära besparingar i miljonklassen för en kommun. Var personcentreringen det viktigaste. Inte sen vad den personen egentligen skulle kunna uträtta i sin roll. Kanske just därför som fler o fler inser att just Landstingen bör försvinna från den politiska arenan. En kostnadskrävande koloss på lerfötter utan saklig roll i samhället. Finns nog säkert en del myndigheter som också skulle behöva en översyn vad gäller kunskap o funktion !