/Niklas
Niking skrev:Du menar att vi skogsägare ska ta fram jaktbössan, patrollera fastigheten och med hot omedelbart köra bort alla misstänkta miljömuppar från den egna fastigheten?
/Niklas
Niking skrev:Tror nog att ganska få aktiva skogsägare kommer att rösta på Mp...
/Niklas
Niking skrev:Vill samhället se mer naturvård så får de slanta upp enligt Komet-programmet. Ser ingen anledning att producera gratis naturvård åt andra.
/Niklas
Niking skrev:Det vi VET IDAG, är de områden som konfiskeras idag, konfiskeras för att de anses ha HÖGA naturvärden, samtidigt som de områden som SAKNAR "skyddsvärda" naturvärden får avverkas med minimal hänsyn.
Att då aktivt gå in och medvetet skapa högre naturvärden i skogen känns då ekonomiskt äventyrligt, ja rentav ekonomiskt oansvarigt.
/Niklas
Älgfoderodlare skrev:Niking skrev:Det vi VET IDAG, är de områden som konfiskeras idag, konfiskeras för att de anses ha HÖGA naturvärden, samtidigt som de områden som SAKNAR "skyddsvärda" naturvärden får avverkas med minimal hänsyn.
Att då aktivt gå in och medvetet skapa högre naturvärden i skogen känns då ekonomiskt äventyrligt, ja rentav ekonomiskt oansvarigt.
/Niklas
Då blir det ju än viktigare inför framtiden, att ett ansvarstagande skogsbruk kan kommunisera o visa på att båda sakerna finns. Långsiktigt uthålligt skogsbruk o hänsyn till annat levande i naturen ! Då kanske vi når respekt o minskar risken för konfiskering ! Bollen är vår tycker jag om vi ska gå vinnande ur denna träta ! Vitsen blir att förvalta det trovärdigt o synligt !
Erre skrev:Det som retar ihjäl mig med dagens sätt att se på det är att dom som skövlar skogen klarar sig galant.
Hugg tidigt och rejält.
Medan dom som faktiskt tänker på mångfalden i skogen blir straffade.
Dom har gjort det för bra helt enkelt och är dom som får lida.
hlb skrev:Hade inte trott att du, Erre kunde bli uppretad. Jag tycker precis som du, men vem i hela världen skall man rösta på för att få det vettigare??? Upps, politik blir väl struket av moderatorn.