Bioenergi

Sälja huggkubbar på blocket för 500 kr/st?

51 inlägg 41559 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Sälja huggkubbar på blocket för 500 kr/st?

tallen100  
#624187
Uvskogen skrev:
isteskog skrev:För dalmasar då....... 😉


Min bäste "isteskog" nu ska jag lära dig något. Trodde inte det var möjligt men äntligen uppenbarade sig en möjlighet :d
Det finns inga "dalmasar"! Det som finns är "Mas" eller "Dalkarl".

Egentligen rätt givet för vem har hört talas om, eller vill höra talas om, en "Stockholmsmas", eller "Skånemas" :shock:

Menar du att dalkarlar har masat sej ändå till stockholm :wink:

Avatar Fallback

Re: Sälja huggkubbar på blocket för 500 kr/st?

isteskog  
#624190
Uvskogen skrev:
isteskog skrev:För dalmasar då....... 😉


Min bäste "isteskog" nu ska jag lära dig något. Trodde inte det var möjligt men äntligen uppenbarade sig en möjlighet :d
Det finns inga "dalmasar"! Det som finns är "Mas" eller "Dalkarl".

Egentligen rätt givet för vem har hört talas om, eller vill höra talas om, en "Stockholmsmas", eller "Skånemas" :shock:

Fel här då: https://www.synonymer.se/sv-syn/dalmas :wink:

Användarvisningsbild

Re: Sälja huggkubbar på blocket för 500 kr/st?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#624194
isteskog skrev:
Uvskogen skrev:
isteskog skrev:För dalmasar då....... 😉


Min bäste "isteskog" nu ska jag lära dig något. Trodde inte det var möjligt men äntligen uppenbarade sig en möjlighet :d
Det finns inga "dalmasar"! Det som finns är "Mas" eller "Dalkarl".

Egentligen rätt givet för vem har hört talas om, eller vill höra talas om, en "Stockholmsmas", eller "Skånemas" :shock:

Fel här då: https://www.synonymer.se/sv-syn/dalmas :wink:


Ja de har inte lärt sig nåt. :lol:
Vi män från Dalarna är Dalkarlar eller Masar. Inget annat oavsett vad en eller annan "expert" försöker påstå.
(däremot så finns det "Dalkullor")

Användarvisningsbild

Re: Sälja huggkubbar på blocket för 500 kr/st?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#624202
Uvskogen skrev:
isteskog skrev:För dalmasar då....... 😉


Min bäste "isteskog" nu ska jag lära dig något. Trodde inte det var möjligt men äntligen uppenbarade sig en möjlighet :d
Det finns inga "dalmasar"! Det som finns är "Mas" eller "Dalkarl".

Egentligen rätt givet för vem har hört talas om, eller vill höra talas om, en "Stockholmsmas", eller "Skånemas" :shock:

Inte jag, men väl uttrycket rumpmas. T.o.m. uttrycket "årets rumpmas". http://temaarkiv.se/kulturhistoria-i-kommunarkivet/
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Sälja huggkubbar på blocket för 500 kr/st?

Vardon  
#624256
Uvskogen skrev:Jag har sålt 3 st. Mer än 500 kr/st. Men mina var avbarkade, närodlade och ekologiska. Dessutom från Dalarna vilket alltid ger mervärde.


Sålde du mina luffarspisar efter gallringsdagarna med?

Det som är gemensamt för allt sånt här är att det är svårare att hitta kunder än själva sågandet.....

Avatar Fallback

Re: Sälja huggkubbar på blocket för 500 kr/st?

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#624257
Vedproducent skrev:Säljer 1-2 st om året och bara till dom som frågar. Annonserar aldrig om det. 150 kr st.


Jag levererade en gratis till grannfrun.....men hon swishade 150 kr, kanske gängse kubbpris.

Någon har köpt alstock till skivor att tillaga kött på, en annan har köpt björkstock att odla svamp i (utan att ha sett Mandelmann)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).