Bioenergi

Fylla småsäck ved?

2 inlägg 3792 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Fylla småsäck ved?

forest.  
#388463 Vad använder ni för utrustning när ni packa era småsäck?
vilken storlek används mest? hur lång hållbarehet är det på säckarna? går de lagra dem flera år skyddad från solen utan att säcken rasar samman? granngården har säckar någon som vet om de är bra?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Fylla småsäck ved?

Sidenbladh  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#388490 Packar veden i 60L säckar från Skogma eller Espegard. Tycker kvalitén är ungefär likvärdig men inte är det några kvalitetsprodukter. Om de inte ligger i solljus kan de lagras åtskilliga säsonger men trots uv-beständigheten sliter solen så mycket att jag många gånger får kassera dem efter första användningen, men då torkar jag veden i säck utomhus på våren.

Har använt ett vippstativ men har övergått till vanligt säckstativ med hållare, tyckte det blev effektivare så.

Har inte använt granngårdens säckar men jag skulle tro att du kan få tag i billigare för granngården brukar sällan vara billigast på något område.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).