Chuck Norris skrev:...Hur löser ni ventilationen? Kanske räcker med några ventiler eller skall man sätta in någon fläkt typ badrumsfläkt?
valmet862 skrev:jag har en fjäderomrörare och den har hittils fungerat helt felfritt,har inte upplevt att nåt skulle lämna i hörnen.Förrådets bottenyta är ca 3,5m*3,5m Köpte hela maskineriet nytt och byggde förådet av tjock faner som botten,väggar delvist av faner och betong. Visst fryser flisen då det är kallt ifall den inte är riktigt torr men de brukar ramla ner av sej själv.
JagArJag skrev:valmet862 skrev:jag har en fjäderomrörare och den har hittils fungerat helt felfritt,har inte upplevt att nåt skulle lämna i hörnen.Förrådets bottenyta är ca 3,5m*3,5m Köpte hela maskineriet nytt och byggde förådet av tjock faner som botten,väggar delvist av faner och betong. Visst fryser flisen då det är kallt ifall den inte är riktigt torr men de brukar ramla ner av sej själv.
Dum fråga men vad menar du med faner? Jag tänker på sånt tunt man har utanpå spånskivor för att "göra dom snyggare", dvs laminat, men jag förstår att det inte är sånt du använt
Om du har betong så gissar jag att det är delvis nergrävt. Gjorde Gjöt du betong runtomkring, ställde ner botten och sen byggde väggar eller har du väggarna som väggar både för gropen och förrådet?
valmet862 skrev:jag har en fjäderomrörare och den har hittils fungerat helt felfritt,har inte upplevt att nåt skulle lämna i hörnen.Förrådets bottenyta är ca 3,5m*3,5m Köpte hela maskineriet nytt och byggde förådet av tjock faner som botten,väggar delvist av faner och betong. Visst fryser flisen då det är kallt ifall den inte är riktigt torr men de brukar ramla ner av sej själv.
Bax skrev:Jag har också omrörare, från "firman i Kilafors". Den är 2,5mx2,5m.
Eftersom pannrummet ligger i källarplan så är förrådet nergrävt en bit, jag har murat upp väggar av lecablock och reglat upp träväggar ovanpå det, det gör att jag kan fylla upp till ca 2,5-3m höjd.
Jag har haft anläggningen i 10år, i fjol bytte jag växel och svetsade om en plåt som håller skruven i rätt läge. Till sommaren ska jag svetsa på nytt "hårdpålägg" på kugghjulen till omröraren.