Bioenergi

Hur mycket kör ni borta med er vedmaskin

23 inlägg 17347 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Hur mycket kör ni borta med er vedmaskin

vedförsäljan  
#221021 Så länge man är nöjd med den betalning man får så finns ingen anledning och höja

   TS
Avatar Fallback

Re: Hur mycket kör ni borta med er vedmaskin

alof  
#221079 beror ju på hur fullt överlass man kan få i men mellan 27-30 kubik travat mått, sej att det är 30 kubik och det tar 7 timmar så blir det 2450 alltså ca 90 kr kubik. Det är då väll inget överpris. Oftast är det ju personer man känner som man hjälper.

Avatar Fallback

Re: Hur mycket kör ni borta med er vedmaskin

vedförsäljan  
#221133 Många ligger efter i år med sin ved! tror trycket på min vedmaskin blir förhoppningsvis bättre nästa vecka då solsken utlovas :)

Hur annonserar ni? blocket känns inte som den stora kundgruppen tittar på., och lokalblaskans priser är som ett skämt.. en smäll jag kanske få ta ;-)

   TS
Avatar Fallback

Re: Hur mycket kör ni borta med er vedmaskin

Panne79  
#221138 Jag skulle nog föreslå blocket. Letar själv med ljus och lykta efter en vedmaskin att hyra. Jag har sökt i hela Jämtland och det finns bara en mig veterligen och den finns 12-13 mil bort. Jag går i tankarna om man skulle köpa en själv på skogsfastigheten och hyra ut i min tur???

Jag har för lite skog för att kunna sälja ved men det räcker gott åt mig. Nu kör jag med motorsåg och hydrualklyv. Ett jävla dubbeljobb som jag irriterar mig på. Samtidigt gör jag ju inte av med så mycket (20 kubik/år) så jag räknar ju inte hem en stor vedmaskin.

Frågan är ju bara om man kan få den uthyrd?? Inköp ca 70 000:-. Hyra ut den 15 dygn/år 1200:- + moms.
Kan det funka tro..??

Avatar Fallback

Re: Hur mycket kör ni borta med er vedmaskin

vedförsäljan  
#221144
Panne79 skrev:Jag skulle nog föreslå blocket. Letar själv med ljus och lykta efter en vedmaskin att hyra. Jag har sökt i hela Jämtland och det finns bara en mig veterligen och den finns 12-13 mil bort. Jag går i tankarna om man skulle köpa en själv på skogsfastigheten och hyra ut i min tur???

Jag har för lite skog för att kunna sälja ved men det räcker gott åt mig. Nu kör jag med motorsåg och hydrualklyv. Ett jävla dubbeljobb som jag irriterar mig på. Samtidigt gör jag ju inte av med så mycket (20 kubik/år) så jag räknar ju inte hem en stor vedmaskin.

Frågan är ju bara om man kan få den uthyrd?? Inköp ca 70 000:-. Hyra ut den 15 dygn/år 1200:- + moms.
Kan det funka tro..??


Du kanske inte behöver betala 70.000 för en.. lite kalkyl
Inköp,bala agri 320-34900:- + moms + extra utrustning

Hyra ut 10 helger,1200:- cirka +moms per helg

Slitage-1000-5000

Tar alså minst 3-4 år innan investeringen ens är betald och förusätter att inga dyra saker går sönder.

10 helger är ändå rätt mycket då det är sässongs jobb


Men nu ska jag inte va för knällig.. klart du ska ha en om du kan vänta med att få igen pengarna :grin:

   TS
Avatar Fallback
vedförsäljan  
#221851 Denna maskin är rätt intresssant!http://www.narlant.se/?page=produktdetaljer&pid=648
Lätt att flytta vid uthyrning
Hyfsat enkel, en krånglig maskin går inte ha till uthyrning

Hoppas priset blir bekvämt !
Annars finns alltid bala agri 320 :grin:
Den är jag mycket nöjd med, och uthyrningskunderna ochså
Senast redigerad av vedförsäljan ons 17 apr 2013, 11:13, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Avatar Fallback

Re: Hur mycket kör ni borta med er vedmaskin

vedförsäljan  
#221852 Prislista fanns visst längs ner till höger

   TS
Avatar Fallback

Re: Hur mycket kör ni borta med er vedmaskin

vedförsäljan  
#221853 Pilkemaster evo 30 kostar 68 plus moms inkl. hjullställ. mycket mer prisvärdt!!

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).