mån 28 jan 2013, 16:56#207828
Om du gör tillräckligt stora högar så kan dom säkert flisa högarna där dom är. Jag själv hade kört ut riset med huggakärran,hade iallafall täkt diesel kostnad och slitage:-)
En ide vore som vet inte sa,att flisa skälv och använda till diverse och sälja till gångar mm.
lör 09 mar 2013, 14:30#216132
Vi har fått 40kr på dom mindre högarna 10-40m3s o 70 på dom större leveerade till HansAndersson recykling tidigare Neova finns en del mindre pannor som betalar krin 100kr/m3s
lör 09 mar 2013, 14:57#216134
Hugg och kvista upp allt ner till 5 cm till ved. Vill du inte själv så kanske det går att ge bort. Resten multnar ner och gödslar din mark. Att bränna känns onödigt.
Skogsola skrev:Hugg och kvista upp allt ner till 5 cm till ved. Vill du inte själv så kanske det går att ge bort. Resten multnar ner och gödslar din mark. Att bränna känns onödigt.
du är tvången och köra bort på betesmark om man vill söka eu bidrag
lör 23 mar 2013, 00:45#218153
Fick upp priset med 15 kr när jag stälde 2 bolag mot varandra så det dom bjuder ska man ta med en nypa salt när det gäller groten vil dom ha det så ska dom få betala:)
mån 16 dec 2013, 15:25#250511
Så här blev det när allt var klart i våras. Det mesta riset användes till att risa väg där det var riktigt surt och det som var närmast huset bränndes och det var en hyffsad brasa kan jag lova!
Med facit i hand om det funnits något vettigt ställe att ställa containrar på tror jag en beståndsgående flisare hade kunnat skaka fram nån krona, iallafall om man inriktat huggningen lite mer mot det.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Att skapa ett konto på Skogsforum innebär bara fördelar för dig. Det enda som behövs är en epostadress och registreringen går fort. Väl inloggad på skogsforum får du utökade rättigheter och kan starta egna trådar, prenumerera på innehåll och se bilder, bilagor och broschyrer. Givetvis är allt kostnadsfritt!
Du har hittat till Sveriges största skogssajt - skogsforum.se. Vi diskuterar allt om skog, skogsbruk och skogsmaskiner och är en sk användargenererad sajt. Det betyder att det är du själv och likasinnade som till stora delar bidrar med innehållet genom att ställa frågor, svara, diskutera i forumet. Vi startade 2005 och drivs idag från Säffle i Värmland, Sverige. Vi sätter stor vikt vid att så många som möjligt ska trivas på sajten och att det som skrivs håller hög kvalitet. Alla får vara med och Svenska, Norska och Engelska är de främsta språken som används.