ons 28 nov 2012, 19:12#196503
Det är inte svårt alls, allt handlar om att marknadsföra sig. Dock för stor marknadsföring i tidningar via annonser mm krävs en helt vit verksamhet.
För svartmånglarna måste oftast anlita sig till djungeltelegrafen.
Eftersom att börjar de annonsera så lär ju snart någon myndighetsperson se det o sedan hör av sig hur man kan sälja produckter som inte tas upp i deklaration mm.
Jag som är relativt ny vedhandlare har nått min lilla skara med kunder genom annonsering på blocket samt dagstidningar. Frun har cyklat runt i närområdet och lagt flygblad i postlådor i villakvarteren. Jag satte även upp laminerade lappar på anslagstavlor runt om i kommunen.
Sedan gäller det att ha förstklassig ved inte skicka med en endaste bit som är rutten och har så lite mögel som möjligt. Jag inriktar mig på att sälja förtorkad ved till ett högre pris än att sälja råved .
För att få en kund att återkomma så får man bjuda på ett glatt humör och vara trevlig mot kunderna. Svårare än så är det inte.
Hugger ved med jonsered CS 2253 WH och har kompissens CS 2245 S som reservsåg. Kapar veden med en japa 320 med Dubbelklyv . Traktor Ih 1255