vedhandlaren skrev:där förekommer oseriösa danskar i skåne!!!
dom köper ved i skåne troligt vis för export till DK alltså utan moms och säljer det inkl moms utan giltigt moms nr
snacka om oseriöst
Sinkro63 skrev:vedhandlaren skrev:Jagvill inte nämna för mycket. Men dom har varit i kontakt med mig och därför vet jag.
Vad vill du med detta ?
Svartmåla danska vedförsäljare?
machonisti skrev:Carlsberg och tuborg samt lego är ju riktigt seriöst som jag ser det. Vad gäller den där volbiten lämnar jag över till metallarna.
vedhandlaren skrev:Sinkro63 skrev:vedhandlaren skrev:Jagvill inte nämna för mycket. Men dom har varit i kontakt med mig och därför vet jag.
Vad vill du med detta ?
Svartmåla danska vedförsäljare?
Absolut inte! Jag säljer mycket till Danmark själv och har gjort i flera år.men i alla branscher fins där dom som är oseriösa. Detta var ett tips som kan vara bra för andra vedhandlare försatt inte råka illa ut.
Vedproducent skrev:Vet inte alls hur det fungerar i Danmark jämfört med i Norge. Så hjälp mig att få veta det ni som kan det!
Till Norge ska ju fakturan skrivas exkl moms och sen sändas till Kgh customs. Har inte köparen betalt in norska momsen när lastbilen kommer blir det tvärstopp vid gränsen. Så då är det betala kontant eller vända om som gäller.