Xon skrev:Jag importerade ved i säck från öst för 2 år sedan. Köpte in 8 lass totalt under den säsongen. Veden var torkad i tork vilket gjorde att veden var torr och fin. Dock var säckarna inte helt hundra packade alltid. Ett tips är att åka över och titta och beskriva hur du vill ha det annars står du där med ett lass som du får rea bort.
born11 skrev:Xon skrev:Jag importerade ved i säck från öst för 2 år sedan. Köpte in 8 lass totalt under den säsongen. Veden var torkad i tork vilket gjorde att veden var torr och fin. Dock var säckarna inte helt hundra packade alltid. Ett tips är att åka över och titta och beskriva hur du vill ha det annars står du där med ett lass som du får rea bort.
Ja det är ju det man känner sig nervös över att skicka pengar och inte veta vad man får. Allt ser ju bra ut på hemsidan och de säljer mycket till Norge......
born11 skrev:Den frågan kan du få många svar på i detta forum:-)...... Jag skrev tidigare att jag packade 60L 15 säckar som väger 20-22 kg st. Då skrev en annan att han fick ut 12 säckar som vägde 25 kg......
Så jag överlåter åt läsaren vad kubikpriset blir.....
Jag kan säga att jag betalade 7:-/säck till den som packade mina säckar i fjol + säckpris och hantering så tror jag min kostnad var 15:-/säck innan den låg i lastbilen, så i mitt fall ska vedkostnaden/ säck vara lägre än 23:- för att inte ryssveden ska löna sig. jag räknar med 15 säck/ lös kubik så vid 350:- går den gränsen för mig. Andra säckpackare kan ha andra siffror men för mig är svaret givet, man täljer inget guld på att kapa och packa ved, det är vid försäljning till slutkund du kan tjäna något!!!
Sedan får ni ha hur mycket egen ved i egen skog som helst, du tjänar mest på att sälja som stock för 200-250:-m3 travat!!
norrskog skrev:Lite hur hur företaget jobbar. Och är det dessa spetor vi snackar om så avstår jag iallafall.
... re=related
norrskog skrev:Lite hur hur företaget jobbar. Och är det dessa spetor vi snackar om så avstår jag iallafall.
snubblaren skrev:Haha vad är felet med björk?